ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ, ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ, ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԵՎ ՍՊՈՐՏԻ ՆԱԽԱՐԱՐ
Հ Ր Ա Մ Ա Ն
30 նոյեմբերի 2022 թ. |
N 73-Ն |
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 5-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆԻ «ԻՄ ՀԱՅՐԵՆԻՔԸ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Ղեկավարվելով «Հանրակրթության մասին» օրենքի 30-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետով՝
ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ
1. Հաստատել՝ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում «Իմ հայրենիքը» առարկայի 5-րդ դասարանի ծրագիրը՝ համաձայն հավելվածի:
|
Վ. Դումանյան |
Հավելված ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի 2022 թվականի նոյեմբերի 30-ի N 73-Ն հրամանի |
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՈՒՄ «ԻՄ ՀԱՅՐԵՆԻՔԸ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ 5-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆԻ ԾՐԱԳԻՐ
«ԻՄ ՀԱՅՐԵՆԻՔԸ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ ԾՐԱԳԻՐ
5-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆ
Թեմա 1 | ||
Ես ապրում եմ լեռնային երկրում Քարտեզն իմ գործիքն է՝ ժամանակի և տարածության մեջ | ||
Նպատակ | ||
Ձևավորել հայրենիք հասկացությունը մեկնաբանելու, տարբեր քարտեզներ ճանաչելու և կիրառելու հմտություն, հոգատար վերաբերմունք սեփական ազգի ու հայրենիքի պատմամշակութային ձեռքբերումների նկատմամբ: | ||
Ուսումնասիրության հարցեր | ||
Ո՞վ եմ ես ժամանակի և տարածության մեջ, ո՞րն է իմ հայրենիքը: Ի՞նչ է քարտեզը, քարտեզների ի՞նչ տեսակներ կան, որո՞նք են տարբեր քարտեզների առանձնահատկությունները, ինչպե՞ս կիրառել դրանք: Ինչպե՞ս է ձևավորվել տոհմածառը՝ յուրաքանչյուր ընտանիքի ու ազգի պատմությունը: Արդյո՞ք կարելի է միշտ վստահել քարտեզներին: | ||
Հիմնական հասկացություն |
Ենթահասկացություն | |
Անհատ և պետություն |
«Ժամանակ, տեղ, տարածություն», «Հայրենիք», | |
Վերջնարդյունք | ||
1. Նկարագրի իր բնակության վայրը, պետությունը, հայոց հայրենիքը, նրա աշխարհագրական դիրքը, սահմանները, պատմաաշխարհագրական միջավայրը: 2. Ներկայացնի հայրենիքի խորհրդանիշները: 3. Մեկնաբանի և կիրառի զանազան քարտեզներ։ 4. Գնահատի իր համայնքի, ազգի պատմամշակութային ձեռքբերումները: | ||
Թեմայի բովանդակություն | ||
1. Ես իմ փոքր հայրենիքում․ իմ համայնքը, մարզը և երկիրը: 2. Մեր հարևանները: 3. Քարտեզների տեսակները և տարբերությունը. Արդյոք կարևոր են քարտեզները պատմության մեջ: 4. Ես ճանապարհորդում եմ Հայկական լեռնաշխարհի տարածքով՝ նահանգներ, մայրաքաղաքներ, բերդեր, ամրոցներ, եկեղեցիներ, լեռներ, լճեր: 5. Զինանշաններ և դրոշներ՝ ժամանակակից և պատմական: | ||
Առաջարկվող գործունեության ձևեր |
Խաչվող հասկացություններ | |
1. Բնակավայրի քարտեզի ստեղծում 2. Տոհմածառի կազմում 3. Հայկական լեռնաշխարհի տարածքի՝ նահանգներ, մայրաքաղաքներ, բերդեր, ամրոցներ, եկեղեցիներ, լեռներ, լճերի վերաբերյալ ալբոմի կամ գրքի ստեղծում։ |
Ժամանակի և տարածություն Սովորողներն ուսումնասիրում են տարբեր մարդկանց ճանապարհորդությունները, մարդկության պատմության շրջադարձային կետերը, ինչպես նաև անհատների և քաղաքակրթության միջև հարաբերությունները, դրանց փոխկապվածությանը տվյալ անձի, ազգի և մարդկության տեսանկյունից: | |
Միջառարկայական կապերը թեմայում | ||
Մաթեմատիկա-մասշտաբ Բնագիտություն-աշխարհագրական օբյեկտների նկարագրություն Մայրենի-տեքստերի ընթերցում՝ «Հերոդոտոս, Մովսես Խորենացի, Անանիա Շիրակացի, Քսենոփոն, Մարկո Պոլո և այլք»: | ||
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական դպրոցի վերջնարդյունքների հետ | ||
Հ 15, Հ16, Հ17, Հ 25, Հ 28, Հ 30, Հ 31, Հ44, Հ45 |
Թեմա 2 | ||||
Հայերի (իմ) ծագումնաբանությունը. Հայկական լեռնաշխարհի բնակիչների կյանքը, կենցաղն ու ավանդապատումները | ||||
Նպատակ | ||||
Ձևավորել հայ ժողովրդի ծագումնաբանությունը, մշակույթը, կենցաղը, ավանդապատումները, ծեսերն ու տոները նկարագրելու և վերլուծելու կարողություն։ Սերմանել հոգատար վերաբերմունք ու վարքագիծ ազգային հոգևոր և նյութական մշակույթների նկատմամբ: | ||||
Ուսումնասիրության հարցեր | ||||
Ի՞նչ է մշակույթը, որոնք են մշակույթի տեսակները: Ինչպե՞ս է մշակույթը կերտում մարդու, ազգի ինքնությունը: Արդյո՞ք մշակութային ավանդույթների պահպանումը կարևոր է հասարակության ինքնության զարգացման համար: | ||||
Հիմնական հասկացություն |
Ենթահասկացություն | |||
Ինքնություն |
«Զարգացում» «Մշակույթ» | |||
Վերջնարդյունք | ||||
1. Մեկնաբանի Հայկական լեռնաշխարհի բնակիչների ավանդական զբաղմունքը, առօրյա կյանքն ու կենցաղը, նյութական և հոգևոր մշակույթի բաղադրիչները (մշակույթը և կենցաղը, ազգային տարազը, խոհանոցը, կիրառական արվեստը), ավանդույթները, տոներն ու ծեսերը: 2. Վերլուծի հայ ժողովրդի ծագման մասին ավանդապատումները` ներկայացնի դրանց ազդեցությունը իր ինքնության ձևավորման վրա: 3. Վերլուծի տեղանքի ու իրադարձությունների, պատմաաշխարհագրական տեղանունների հետ կապված ավանդապատումները: 4. Գնահատի ազգային հոգևոր-մշակութային արժեքները՝ որպես համամարդկային արժեքներ: 5. Ներկայացնի Հայաստանի Հանրապետության ազգային փոքրամասնությունների ավանդական մշակույթին ու կենցաղին: | ||||
Թեմայի բովանդակություն | ||||
1. Մշակույթ և կենցաղ․ ազգային տարազ, խոհանոց, կիրառական արվեստ։ 2. Ավանդապատումներ. հայ ժողովրդի ծագում, տեղանք՝ աշխարհագրական և պատմական վայրեր: 3. Ավանդույթներ, ծեսեր, պետական և եկեղեցական տոներ։ 4. Հայաստանի ազգային փոքրամասնությունների ավանդական մշակույթն ու կենցաղը, ավանդույթներն ու տոները: | ||||
Առաջարկվող գործունեության ձևեր |
Խաչվող հասկացություններ | |||
1. Թղթապանակի ստեղծում կիրառական արվեստի վերաբերյալ 2. Սահիկաշարի ստեղծում 3. Հարցազրույց տատիկների, պապիկների հետ 4. Գրի առնի տեղական ավանդույթներ ու ավանդապատումներ 5. Շաբաթօրյակի կազմակերպում պատմամշակութային և հոգևոր հուշարձաններում |
Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ Վերլուծի ավանդապատումները, դրանց ունեցած ազդեցությունը տեղանունների, մեր ազգի ինքնության ձևավորման, հայի տեսակի ձևավորման վրա: Սովորողները ուսումնասիրում են այն ուղիները, որոնցով մենք բացահայտում և արտահայտում ենք գաղափարներ, համոզմունքներ, արժեքներ, զգացումներ, բնության երևույթներ, մշակույթի դրսևորումներ, արժևորում ենք գեղագիտական ճաշակն ու ստեղծարարությունը: | |||
Միջառարկայական կապերը թեմայում |
||||
Մայրենի-ազգային տոների ու ավանդույթների, կենցաղի նկարագրությունը Արվեստ-տոների բեմադրում, ազգային երգ ու պար |
||||
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական դպրոցի վերջնարդյունքների հետ |
||||
Հ 15, Հ16, Հ17, Հ 25, Հ 28, Հ 30, Հ 31, Հ44, Հ45 |
Թեմա 3 | ||
Հայոց քրիստոնեական արժեհամակարգը | ||
Նպատակ | ||
Ձևավորել քրիստոնեության հոգևոր, բարոյական, արժեքային համակարգի հիմունքները ուսումնասիրելու, հոգևոր-ազգային կառույցի դերը հասարակության կյանքում կարևորելու հմտություն, հարգանք սեփական ավանդույթների նկատմամբ: | ||
Ուսումնասիրության հարցեր | ||
Ի՞նչ է քրիստոնեական արժեհամակարգը, ի՞նչ է խորհուրդը: Ինչպե՞ս է ընդունվել քրիստոնեությունը Հայաստանում որպես պետական կրոն: Արդյո՞ք կրոնական բազմազանությունն է տարբերակում ազգերին: | ||
Հիմնական հասկացություն |
Ենթահասկացություն | |
Արժեք |
«Հավատք», «Փոփոխություն», | |
Վերջնարդյունք | ||
1. Ուսումնասիրի քրիստոնեության հոգևոր, բարոյական, արժեքային համակարգի հիմունքները: 2. Նկարագրի պատմական և մշակութային գործիչներին ու նրանց գործունեությունը քրիստոնեության ընդունման և տարածման գործում: 3. Մեկնաբանի քրիստոնեական եկեղեցու խորհուրդները: 4. Նկարագրի Հայաստանում բնակվող այլ ժողովուրդների կրոնա-դավանաբանական համակարգերը: 5. Համեմատի նախաքրիստոնեական և քրիստոնեական արժեհամակարգերի ընդհանրություններն ու առանձնահատկությունները հայ հասարակության մեջ: | ||
Թեմայի բովանդակություն | ||
1. Քրիստոնեական արժեհամակարգ. աստվածաշնչյան առակներ, Նորկտակարանային պատմություններ։ 2. Քրիստոնեական եկեղեցու խորհուրդները: 3. Քրիստոնեության ընդունումը. առաքյալները: 4. Հայոց եկեղեցու սրբերը: 5. Սբ. Գրիգոր Լուսավորիչ, Ս. Մեսրոպ Մաշտոց: 6. Հայաստանում բնակվող ազգային փոքրամասնությունների կրոնա-մշակութային համակարգերը: | ||
Առաջարկվող գործունեության ձևեր |
Խաչվող հասկացություններ | |
Աղբյուրների ուսումնասիրություն Դերային և համագործակցային խաղեր Իրավիճակների խաղարկում և քննարկում Բանավեճ |
Ժամանակ և տարածություն Գոյությունը լիարժեք ընկալելու համար անհրաժեշտ է «մոտենալ» տարածությանը և ժամանակին/ տարբեր մարդկանց կենցաղ, նրանց պատմություններ, ճանապարհորդություններ, մարդկության պատմության շրջադարձային կետեր, հայտնագործություններ, գյուտեր, ինչպես նաև անհատների և քաղաքակրթության միջև հարաբերությունները, դրանց փոխկապակցվածությունը տվյալ անձի, ազգի և մարդկության տեսանկյունից: | |
Միջառարկայական կապերը թեմայում | ||
Մայրենի-ստեղծագործությունների գրական արժեքի գնահատում Արվեստ- մանրանկարչության ուսումնասիրում, երգեր | ||
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական դպրոցի վերջնարդյունքների հետ | ||
Հ 15, Հ16, Հ17, Հ 25, Հ 28, Հ 30, Հ 31, Հ44, Հ45 |
Թեմա 4 | ||
Իմ հայրենիքի էպոսը՝ «Սասնա ծռեր» և այլ ժողովուրդների էպիկական պատումները | ||
Նպատակ | ||
Ձևավորել «Սասնա ծռեր» էպոսի և այլ ժողովուրդների էպիկական պատումների օրինակով ազգերի մշակութային առանձնահատկությունները վեր հանելու հմտություն։ | ||
Ուսումնասիրության հարցեր | ||
Ի՞նչ է էպոսը, ի՞նչ է ազատությունը, անկախությունը, հավասարությունը: Ինչպե՞ս է էպոսում ներկայացված հայ ժողովրդի մշակութային առանձնահատկությունները։ Արդյոք ազատությունն ու անկախությունը կարևոր են պետություն ունենալու համար: | ||
Հիմնական հասկացություն |
Ենթահասկացություն | |
Արժեք |
«Մշակույթ», «Հարաբերություններ», | |
Վերջնարդյունք | ||
1. Վերլուծի «Սասունցի Դավիթ» էպոսում ներկայացված արժեհամակարգը: 2. Համեմատի և հակադրի այլ ժողովուրդների էպոսներում ներկայացված արժեհամակարգը «Սասունցի Դավիթ» էպոսի հետ: 3. Տարբերակի էպոսի հերոսների գործունեությունը: 4. Մեկնաբանի Էպոսի հերոսների բնավորության գծերը և գնահատի նրանց ազդեցությունը իր վարքի դրսևորման վրա: 5. Հետազոտի և բացահայտի սեփական շրջապատում էպոսի <մերօրյա>> հերոսներին: | ||
Թեմայի բովանդակություն | ||
1. «Սասունցի Դավիթ» էպոսը: | ||
Առաջարկվող գործունեության ձևեր |
Խաչվող հասկացություններ | |
Հերոսների կերպարների ուսումնասիրում Աղբյուրի ուսումնասիրում Զեկույց |
Անհատներ և հարաբերություններ Ո՞վ եմ ես: Ո՞վ ենք մենք: Սովորողներն ուսումնասիրում են էպոսի հերոսների կյանքը, համոզմունքները, արժեհամակարգը, անձնական, ֆիզիկական, մտավոր, սոցիալական, հոգևոր առողջությունը, մարդկային փոխհարաբերությունները, ընտանիքում, ընկերական շրջապատում, համայնքում, ինչպես նաև մշակութային ընդհանրություններն ու տարբերությունները: Էպոսի արժեհամակարգերի և իրենց արժեհամակարգերի համեմատություն են անում՝ տեսնելու թե՞ էպոսի որ հերոսների արժեհամակարգի կրողներն են: | |
Միջառարկայական կապերը թեմայում | ||
Մայրենի -առասպել, էպոս Բնագիտություն- կլիմայի կամ լանդշաֆտի փոփոխություն Մաթեմատիկա-օրացույց՝ լուսնային, արևային, շաբաթների բաժանում և այլն | ||
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական դպրոցի վերջնարդյունքների հետ | ||
Հ 15, Հ16, Հ17, Հ 25, Հ 28, Հ 30, Հ 31, Հ44, Հ45 |
Թեմա 5 | ||
Անհատն ու հասարակությունը | ||
Նպատակ | ||
Ձևավորել անհատների դերը հասարակության ձևավորման գործում վերլուծելու, գնահատելու հմտություններ: | ||
Ուսումնասիրության հարցեր | ||
Ի՞նչ գործոններ են ազդում անհատի և հասարակության ձևավորման վրա: Ո՞րն է անհատի ունեցած ազդեցությունը հասարակության վրա: Արդյոք անհատի ազդեցությունը հասարակության վրա միայն դրական է: | ||
Հիմնական հասկացություն |
Ենթահասկացություն | |
Համակեցություն |
Փոփոխություն, Զարգացում | |
Վերջնարդյունք | ||
1. Ուսումնասիրի անհատի ունեցած ազդեցությունը հայ հասարակության վրա: 2. Վերլուծի անհատի ունեցած դերը հասարակության զարգացման տարբեր բնագավառներում: 3. Գնահատի անհատի ունեցած դերը հասարակության կյանքում՝ ձևավորելով հարգալից վերաբերմունք նորարարություն արժեհամակարգի վերաբերյալ: | ||
Թեմայի բովանդակություն | ||
1. Ո՞վ է անհատը․ քաղաքական, ռազմական, տնտեսական, մշակութային գործիչ։ 2. Ինչպես է ձևավորվում հասարակությունը։ 3. Անհատի դերը հասարակության կայացման գործում։ | ||
Առաջարկվող գործունեության ձևեր |
Խաչվող հասկացություններ | |
Պաստառ Հարցում Թղթապանակ |
Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ Սովորողները ուսումնասիրում են այն ուղիները, որոնցով մենք բացահայտում և արտահայտում ենք գաղափարներ, համոզմունքներ, արժեքներ, զգացումներ, բնության երևույթներ, մշակույթի դրսևորումներ, արժևորում ենք գեղագիտությունը և ստեղծարարությունը: | |
Միջառարկայական կապերը թեմայում | ||
Մայրենի-ստեղծագործությունների գրական արժեքի գնահատում Մաթեմատիկա-հաշվարկներ, խնդիրների ստեղծում | ||
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական դպրոցի վերջնարդյունքների հետ | ||
Հ 15, Հ16, Հ17, Հ 25, Հ 28, Հ 30, Հ 31, Հ44, Հ45 |
Պաշտոնական հրապարակման օրը՝ 2 դեկտեմբերի 2022 թվական:
Փոփոխող ակտ | Համապատասխան ինկորպորացիան |
---|
Փոփոխող ակտ | Համապատասխան ինկորպորացիան |
---|