ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ
26 օգոստոսի 2010 թվականի N 1104-Ն
ՀԱՄԱՁԱՅՆԵՑՎԱԾ ՀԱՅՏԱՐԱՐԱԳՐԻ ՁԵՎԸ, ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅՈՒՆԸ, ԼՐԱՑՄԱՆ ՀՐԱՀԱՆԳԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
(վերնագիրը փոփ. 30.01.14 N 72-Ն)
Հիմք ընդունելով «Ավտոտրանսպորտային միջոցների օգտագործումից բխող պատասխանատվության պարտադիր ապահովագրության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 5-րդ հոդվածի 6-րդ մասը և «Իրավական ակտերի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 14-րդ հոդվածը՝ Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.
1. Հաստատել համաձայնեցված հայտարարագրի ձևը, բովանդակությունը, լրացման հրահանգը` համաձայն հավելվածի:
(1-ին կետը փոփ. 30.01.14 N 72-Ն)
2. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը՝ բացառությամբ հավելվածի 12-րդ կետի, որն ուժի մեջ է մտնում 2011 թվականի հունվարի 1-ից:
Հայաստանի Հանրապետության |
Տ. Սարգսյան |
|
Հավելված ՀՀ կառավարության 2010 թվականի օգոստոսի 26-ի N 1104-Ն որոշման |
Բ Ա Ժ Ի Ն 1
ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ
1. Սույն կարգով սահմանվում են ապահովագրական պատահարի (այսուհետ` ԱՊ) մասնակից ապահովագրված ավտոտրանսպորտային միջոցների (այսուհետ` ՏՄ) վարորդների կողմից լրացվող՝ համաձայնեցված հայտարարագրի (այսուհետ` հայտարարագիր) ձևը և բովանդակությունը, լրացման հրահանգը:
(1-ին կետը փոփ. 30.01.14 N 72-Ն)
2. Սույն կարգում կիրառվող հասկացություններն ունեն հետևյալ նշանակությունը՝
1) տուժող (տուժած անձ)` ՏՄ-ի օգտագործման հետևանքով ԱՊ-ի արդյունքում գույքին պատճառված վնասներ կրած ցանկացած անձ, որը «Ավտոտրանսպոտային միջոցների օգտագործումից բխող պատասխանատվության պարտադիր ապահովագրության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով (այսուհետ` օրենք) և այլ իրավական ակտերով սահմանված կարգով ունի վնասի հատուցում ստանալու իրավունք.
2) ապահովագրված ավտոտրանսպորտային միջոց` ՏՄ, որի օգտագործումից բխող պատասխանատվությունն ապահովագրված է Հայաստանի Հանրապետության օրենքին համապատասխան:
3. Սույն կարգում օգտագործված այլ հասկացություններն ունեն «Ավտոտրանսպորտային միջոցների օգտագործումից բխող պատասխանատվության պարտադիր ապահովագրության մասին» ու «Ապահովագրության և ապահովագրական գործունեության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքներում կիրառվող նշանակությունը, եթե դրանց այլ նշանակություն չի բխում սույն կարգի դրույթներից:
Բ Ա Ժ Ի Ն 2
ՀԱՅՏԱՐԱՐԱԳՐԻ ՁԵՎԸ, ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅՈՒՆԸ, ԼՐԱՑՄԱՆ ՀՐԱՀԱՆԳԸ
Գ Լ ՈՒ Խ 1
ՀԱՅՏԱՐԱՐԱԳՐԻ ՁԵՎԸ, ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅՈՒՆԸ, ԼՐԱՑՄԱՆ ՀՐԱՀԱՆԳԸ
4. Հայտարարագիրը բաղկացած է 2 էջից:
5. Հայտարարագրի դիմերեսի ձևը, դրանում ներառվող տեղեկատվությունը սահմանվում են՝ համաձայն N 1 ձևի:
6. Հայտարարագրի դարձերեսը ներառում է դրա լրացման հրահանգը` համաձայն N 2 ձևի:
7. Հայտարարագիրը լրացվում է՝ համաձայն սույն կարգի 6-րդ կետով նախատեսված լրացման հրահանգի:
Գ Լ ՈՒ Խ 2
ԿՏՐՈՆԻ ՁԵՎԸ ԵՎ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅՈՒՆԸ
Գ Լ ՈՒ Խ 3
ԿՏՐՈՆԻ ՎՆԱՍՎԱԾ (ԽՈՏԱՆՎԱԾ) ԼԻՆԵԼՈՒ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԸ ԵՎ ՎՆԱՍՎԱԾ (ԽՈՏԱՆՎԱԾ), ԿՈՐԱԾ, ՀԱՓՇՏԱԿՎԱԾ ԿԱՄ ՈՉՆՉԱՑՎԱԾ ԿՏՐՈՆԸ ՆՈՐՈՎ ՓՈԽԱՐԻՆԵԼՈՒ ԿԱՐԳԸ
(գլուխն ուժը կորցրել է 30.01.14 N 72-Ն)
Բ Ա Ժ Ի Ն 3
ԿՏՐՈՆԻ ԵՎ ԴՐԱ ՁԵՎԱԹՂԹԻ ՀԱՇՎԱՌՄԱՆ ԿԱՐԳԸ
(բաժինն ուժը կորցրել է 30.01.14 N 72-Ն)
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության աշխատակազմի ղեկավար |
Դ. Սարգսյան |
ՀԱՄԱՁԱՅՆԵՑՎԱԾ ՀԱՅՏԱՐԱՐԱԳԻՐ
1. ԱՊ-ի վայրը ------------------------------ամսաթիվը ------------ ժամը --------
(Քաղաքի (գյուղի, մարզի) անվանումը, ճանապարհի անվանումը, մոտակա օբյեկտի անվանումը) (օր/ամիս/տարի )
2. Տուժող (տուժած անձանց) քանակը ----------------
3. Այլ գույքային վնասը առկա է □ առկա չէ □
4. ԱՊ-ի ականատեսները -----------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
(Ա.Ա.Հ, բնակության վայրը, հեռախոսահամարը, ստորագրությունը)
|
|
|
ՀԱՅՏԱՐԱՐԱԳՐԻ ԼՐԱՑՄԱՆ ՀՐԱՀԱՆԳԸ
1. Հայտարարագիրը լրացվում է երկու մասնակից-վարորդների կողմից միաժամանակ` ԱՊ-ի վայրում:
2. Հայտարարագիրը լրացվում է գրիչով, ընթեռնելի ձեռագրով:
3. Հայտարարագիրը լրացվում է երկու օրինակից, որոնցից յուրաքանչյուրի վրա ստորագրում են երկու վարորդները:
4. Ականատեսների բացակայության պարագայում 4-րդ տողը լրացվում է «ականատեսներ չկան» բառերով: Իսկ ականատեսների առկայության պարագայում նշվում է նրանց անունը, ազգանունը, հայրանունը, բնակության վայրը, հեռախոսահամարը և ստորագրությունը: Եթե ականատեսները հանդիսանում են վարորդներից որևէ մեկի ուղևորները, ապա այդ փաստը նույնպես նշվում է հայտարարագրում:
5. Հայտարարագրի 5-րդ կետով սահմանված «Նույնացման համար (VIN)» տողում, եթե ՏՄ-ը չունի նույնացման համար, ապա լրացվում է թափքի համարը` փակագծերում գրելով «Թափքի համար» բառերը:
6. Հայտարարագրի 9-րդ տողը լրացնելիս անհրաժեշտ է հնարավորինս ճշգրիտ և հակիրճ նկարագրել ՏՄ-ի բաղկացուցիչ մասերի վնասվածքի բնույթը: Վնասի մեծության աստիճանը բնութագրվում է «քերծվածք», «դեֆորմացում» և «ճեղքվածք» բառերով:
7. Հայտարարագրում ՏՄ-ի բաղկացուցիչ մասերի վնասվածքի մասին չնշելու պարագայում այդ գծով հատուցումը կարող է մերժվել ապահովագրական ընկերության կողմից՝ դրանց այլ ԱՊ-ում և այլ հանգամանքներում վնասված լինելու կասկածանքի հիմքով: Վթարի պահին ՏՄ-ի չնկատելի բաղկացուցիչ մասերի վնասներն ուսումնասիրվում և նկարագրվում են փորձագետի կողմից` ՏՄ-ը հետազոտելիս:
8. Հայտարարագրի 10-րդ տողում պետք է սլաքով ցույց տրվի ԱՊ-ի պահին ՏՄ-ի սկզբնական հարվածի տեղը անմիջապես պատկերված համապատասխան մեքենայի գծանկարի վրա, ինչպես նաև այլ հնարավոր գծագրական նկարագիր, որն առավել հստակ կբնորոշի ԱՊ-ն:
9. 11-րդ «Նշումներ» տողում կարող են լրացվել լրացուցիչ տեղեկություններ, որոնք չեն արտացոլվել 13-րդ տողում: Վերոնշյալ տողում նշվում են նաև ԱՊ-ի առաջացմանը նպաստող պայմանները (1. սառցակալած ծածկ, 2. ծածկի բարձր սահելիություն, 3. անհարթ ծածկ, 4. կողմնակի անբավարար վիճակ, 5. կամրջին հարակից նեղ երթևեկելի մաս, 6. կամրջի տակով անցնող նեղ երթևեկելի մաս, 7. ե/գ գծանցի անբավարար վիճակ, 8. անբավարար տեսանելիություն, 9. անբավարար լուսավորություն, 10. ծառեր, սյուներ և այլն, 11. պաշտպանիչ հարմարանքների բացակայություն, 12. ճանապարհային նշանների թերություններ, 13. լուսացույցի թերություններ, 14. գծանշման թերություններ, 15. աշխատանքներ երթևեկելի մասում, 16. այլ պայմաններ, 17. չկա):
10. 12-րդ «Լրացուցիչ նշումներ մեղավորության վերաբերյալ» տողում նշվում է ԱՊ-ի մեղավորության վերաբերյալ տեղեկատվություն` նշելով վարորդի կողմից կատարված իրավախախտումը (1. ոչ սթափ վիճակում վարելը, 2. արագությունը գերազանցելը, 3. նշանների և գծանշումների պահանջները չկատարելը, 4. մարդկանց փոխադրման կանոնները խախտելը, 5. շարքերի վերադասավորման կանոնները խախտելը, 6. հետիոտնային անցումների անցման կանոնները խախտելը, 7. ընդհանուր օգտագործման ՏՄ կանգառի անցման կանոնները խախտելը, 8. լուսային սարքերից օգտվելու կանոնները խախտելը, 9. առաջինն անցնելու իրավունքի կանոնները խախտելը, 10. կանգառի և կայանման կանոնները խախտելը, 11. երկաթուղային գծանցների անցման կանոնները խախտելը, 12. բեռների փոխադրման կանոնները խախտելը, 13. քարշակման կանոնները խախտելը, 14. վազանցի կանոնները խախտելը, 15. խաչմերուկի անցման կանոնները խախտելը, 16. ՏՄ-ի միջև տարածության պահպանման կանոնները խախտելը, 17. ՏՄ-ի անսարքությունը, 18. ղեկին քնելը, 19. այլ խախտումներ, 20. չկա, 21. անհայտ է): 12-րդ տողը լրացվում է կողմերի հայեցողությամբ:
11. 13-րդ տողում «Ա» և «Բ» ՏՄ-ի վարորդների կողմից յուրաքանչյուրի համար նախատեսված վանդակներում նշվում են ԱՊ-ի հանգամանքները նկարագրող կետերը:
12. 14-րդ տողում անհրաժեշտ է մանրամասն նկարել ԱՊ-ի սխեման վթարի պահին և վթարից հետո: Պետք է գծագրել ԱՊ-ի տեղանքը` նկարել ճանապարհը/փողոցը և նշել անվանումը, նկարել ՏՄ-երը, նշել վերջիններիս դիրքերը հարվածի պահին և հարվածից հետո, սլաքով ցույց տալ ՏՄ-երի շարժման ուղղությունները, նկարել ճանապարհային նշաններն ու ճանապարհային գծանշումները, լուսացույցի դիրքը և ցուցումը վթարի պահին և այլն:
13. Այն դեպքում, եթե հայտարարագրի որևէ տող չի բավականացնում ամբողջ տեղեկատվությունը լրացնելու համար, կարող է այդ նպատակով օգտագործվել այլ սպիտակ թուղթ և համապատասխան ստորագրություններով կցվել հայտարարագրին:
14. Համաձայնեցված հայտարարագիրը երկու վարորդների կողմից ստորագրվելուց հետո չի թույլատրվում հայտարարագրում իրականացնել ոչ մի փոփոխություն, ուղղում կամ լրացում:
15. Ցանկացած անհասկանալի, բարդ իրավիճակում, որի դեպքում ՃՏՊ-ի մասնակիցները չեն կողմնորոշվում հանգամանքներում, անհրաժեշտ է դիմել ճանապարհային երթևեկության անվտանգության ապահովման համար պատասխանատու լիազոր մարմնին:
Ձև N 3