ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ, ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ, ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԵՎ ՍՊՈՐՏԻ ՆԱԽԱՐԱՐ
Հ Ր Ա Մ Ա Ն
«07» մայիսի 2024 թ. |
N 27-Ն |
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՈՒՄ «ԹՎԱՅԻՆ ԳՐԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ» (4-ՐԴ, 9-ՐԴ ԵՎ 12-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐ) ԱՌԱՐԿԱՅԻ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ԾՐԱԳՐԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Ղեկավարվելով «Հանրակրթության մասին» օրենքի 7-րդ հոդվածի 4-րդ մասով և 30-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետով՝
Հրամայում եմ
1. Հաստատել հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում «Թվային գրագիտություն և համակարգչային գիտություն» (4-րդ, 9-րդ և 12-րդ դասարաններ) առարկայի օրինակելի ծրագրերը՝ համաձայն հավելվածի:
2. Սույն հրամանն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից:
Նախարար`
5/7/2024 |
Ժ. ԱՆԴՐԵԱՍՅԱՆ |
Հավելված ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի 2024 թվականի մայիսի 7-ի N 27-Ն հրամանի |
«ԹՎԱՅԻՆ ԳՐԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ԾՐԱԳՐԵՐ
(4-րդ, 9-րդ, 12-րդ դասարաններ)
4-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆ
Թեմա 1 |
Դասարան 4 |
Էլեկտրոնային ապահովություն և առողջություն |
Կոդ - (ՀՄԳ․ՀՄՀ․ԱՊ․1) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել էլեկտրական/էլեկտրոնային սարքերը անվտանգ օգտագործելու և շահագործելու հմտություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Նկարագրել ֆիզիկական ապահովությունը վտանգող հիմնական խնդիրները, օրինակ՝ սարքերի գերծանրաբեռնվածություն, տաքացում: - Նկարագրել պարզ քայլեր, որոնցով հնարավոր է խուսափել էլեկտրական սարքերի վտանգներից: - Նկարագրել քայլեր, որոնք կնվազեցնեն ՏՏ սարքերի օգտագործման ժամանակ ապահովության և առողջության հնարավոր վտանգները: | |
Բովանդակություն | |
Էլեկտրոնային ապահովություն և առողջություն: Ճանաչում ենք սարքերի անսարքությունները։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել: - Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Պատճառ և հետևանք Էներգիա և նյութ Անհատ և հարաբերություններ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ5 Կ3 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ14 Տ31 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում անվտանգ կիրառել համակարգիչները, քանի որ դրանք կարևոր են առողջության համար։ Կարողանալ պահպանել անվտանգության կանոնները էլեկտրական սարքավորումներով աշխատելիս: Նկարագրել քայլեր, որոնք կնվազեցնեն ՏՏ սարքերի օգտագործման ժամանակ ապահովության և առողջության հնարավոր վտանգները: |
Թեմա 2 |
Դասարան 4 |
Ում և ինչ պատմել կամ չպատմել մեր մասին |
Կոդ - (ՀՄԳ․ՀՄՀ․ԱՊ․2) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել անձնական տվյալները ճանաչելու և դրանց գաղտնիությունը ապահովելու հմտություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Բացատրել, թե ինչ են անձնական տվյալները: - Բացատրել, թե ինչու պետք է անձնական տվյալները գաղտնի և պաշտպանված լինեն: - Նկարագրել էլեկտրոնային հաղորդագրությունների միջոցով անձնական տվյալների հնարավոր տարածման վտանգները: | |
Բովանդակություն | |
Էլեկտրոնային ապահովություն: Անձնական տվյալներ։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել: - Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Պատճառ և հետևանք, Անհատ և հարաբերություններ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ3 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ31 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում պահպանել Էլեկտրոնային ապահովությունը՝ անձնական տեղեկատվությունը պահել գաղտնի և չտարածել։ |
Թեմա 3 |
Դասարան 4 |
Նոր նպատակներ տեքստերի և աղյուսակների համար |
Կոդ - (ՀՄԳ․ԹԳԾ․ՕԳՏ․1) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել հմտություններ՝ ընտրելու և գործարկելու համապատասխան համակարգչային ծրագրեր, կիրառել դրանք բազմազան առաջադրանքներ կատարելու համար։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Սահմանել պարբերության ձևաչափերը` հավասարեցում ձախից, աջից, կենտրոնից, երկու եզրից: ։ - Ներմուծել և խմբագրել նկարներ, գրաֆիկական պատկերներ։ Թվային աղյուսակներով աշխատանք. - ներմուծել տվյալներ, տեքստ և բանաձևեր թվային աղյուսակների բջիջներում։ - բացատրել, թե ինչպես են թվային աղյուսակներում հաշվողական գործողությունները կատարվում ավտոմատ կերպով։ - | |
Բովանդակություն | |
Նպատակային տեքստեր. - ներմուծել նկարներ փաստաթղթում, - ներմուծել գրաֆիկական պատկերներ փաստաթղթում - Սահմանել պարբերության ձևաչափ։ Նպատակային աղյուսակներ. - տվյալներ, տեքստ և բանաձևեր, - հաշվարկների ավտոմատացում: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել: - Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել: - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: |
Զարգացում Կառուցվածք և գործառույթ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ5 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ14 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կարողանալ ստեղծել աղյուսակներ, անել հաշվարկներ, դրանք ավտոմատացնել։ Արվեստ - Կարողանալ թեմային համապատասխան նկարներ ընտրել։ |
Թեմա 4 |
Դասարան 4 |
Ինչպես ցուցադրել մեր աշխատանքը |
Կոդ - (ՀՄԳ․ԹԳԾ․ՕՊՏ․1) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել բովանդակությունը առավել արդյունավետ ներկայացնելու համար համակարգչային ծրագրեր օգտագործելու հմտություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Անհատապես կամ համագործակցությամբ ստեղծել սահիկաշարեր /ցուցադրություններ/, տեսանելի և արդյունավետ ներկայացնելով մտքերն ու գաղափարները։ - Ձևավորել ներմուծած տեքստը։ | |
Բովանդակություն | |
Սահիկաշարեր նպատակի համար. - սահիկաշարեր՝ տեղեկացնում ենք ցուցադրություններով։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Անհատ և հարաբերություններ Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ9 Տ15 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում կարողանալ թեմային համապատասխան սահիկաշարեր ստեղծել։ |
Թեմա 5 |
Դասարան 4 |
Աշխատում ենք միասին, կիսվում մեր աշխատանքով և ստանում մյուսներից |
Կոդ - (ՀՄԳ․ԹԳԾ․ՕՊՏ․1) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Զարգացնել էլեկտրոնային փոստից օգտվելու կարողություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. -Կիրառել էլեկտրոնային փոստը՝ կցել, ուղարկել և ստանալ կից ֆայլեր։ | |
Բովանդակություն | |
Ուսումնասիրում ենք էլեկտրոնային փոստի գործիքները. -կցում, ուղարկում, ստանում և բացում ենք ֆայլեր։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ Անհատ և հարաբերություններ Կառուցվածք և գործառույթ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ9 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում ուսումնական նյութերի փոխանակման նպատակով ուղարկել և ստանալ էլեկտրոնային նամակներ՝ կցելով ֆայլեր։ Հայոց լեզու - Գրել գրագետ նամակներ, ճիշտ ձևակերպել նամակի վերնագիրը, բովանդակությունը։ |
Թեմա 6 |
Դասարան 4 |
Աշխատում ենք նիշքերի հետ |
Կոդ - (ՀՄԳ․ՍՐՔ․ԱՇԽ․2) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել նիշքերի ցուցադրման տարբեր հատկանիշներ սահմանելու և նիշքերի հատկություններից օգտվելու հմտություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - տեսակավորել ըստ տարբեր հատկանիշների - կարգավորել նիշքերի ցուցադրման տարբերակները - ցուցադրել նիշքի հատկությունները։ | |
Բովանդակություն | |
Նիշքեր․ ինչպես կիրառել դրանք․ - նիշքերի ցուցադրման տարբերակներ, - նիշքերի տեսակավորումը՝ ըստ տարբեր հատկանիշների, - նիշքի հատկություններ։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Պատճառ և հետևանք Կառուցվածք և գործառույթ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ5 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ14 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում կիրառել նիշքերը՝ աշխատանքը ավելի արդյունավետ կազմակերպելու համար։ |
Թեմա 7 |
Դասարան 4 |
Տեխնիկական խնդիրներ |
Կոդ - (ՀՄԳ․ՍՐՔ․ԽԼԾ․2) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել համակարգչային սարքերի և ծրագրերի անսարքությունների հետ կապված խնդիրների հայտնաբերման և լուծման կարողություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Վերագործարկել սարքերը, ստուգել հոսանքի, ցանցի առկայությունը, գտնել, բացել և փակել ծրագրերը։ | |
Բովանդակություն | |
Լուծում ենք տեխնիկական խնդիրներ․ - սարքի վերագործարկում, - ծրագրի վերաբացում, - հոսանքի սնուցման ստուգում, - ցանցի առկայության ստուգում, - սարքի միացման ստուգում, - արդյոք Caps Lock ստեղնը միացված չէ: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: |
Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ Էներգիա և նյութ Կառուցվածք և գործառույթ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ9 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում կարողանալ հայտնաբերել համակարգչային սարքերի և ծրագրերի անսարքությունների հետ կապված խնդիրները և առաջարկել լուծումներ։ |
Թեմա 8 |
Դասարան 4 |
Տվյալները պատկերելու եղանակները |
Կոդ - (ՀՄԳ․ԱՄՏԾ․ՌԵՊ․2) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել տեղեկատվությունը հավաքագրելու և այն տարբեր տեսողական ձևաչափով ներկայացնելու կարողություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Ներկայացնել հավաքված տվյալները էլեկտրոնային աղյուսակի միջոցով՝ ստեղծելով դրանցից երկու կամ ավելի արտապատկերում, ինչպիսիք են սյունակաձև գրաֆիկները, շրջանաձև գծապատկերները: - Համեմատել տվյալների տարբեր արտապատկերումները՝ ընդգծելով դրանց օգտակարությունն ու կիրառելիությունը: | |
Բովանդակություն | |
Ինչպե՞ս տվյալներից ստանալ գծապատկերներ. - սյունակաձև գծապատկեր, - շրջանաձև գրաֆիկներ։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Հետազոտություններ պլանավորել և իրականացնել: - Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել: - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Օրինաչափություն Պատճառ և հետևանք Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ7 Կ1 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ3 Տ15 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել տվյալների ներկայացման տարբեր ձևեր։ |
Թեմա 9 |
Դասարան 4 | |
Քայլերից դեպի շարժանկարներ հերոսների օգնությամբ։ |
Կոդ(ՀՄԳ․ԱՄՏԾ․ԾՐԳ․4) | |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | ||
Ձևավորել որոշակի արդյունքի հասնելու համար քայլերի հաջորդականություն մշակելու կարողություն։ | ||
Վերջնարդյունքներ | ||
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Բաղդատել առաջադրանքներն ավելի պարզ քայլերի: - Մշակել ալգորիթմ որոշակի արդյունքի հասնելու համար: - Իրականացնել այն բլոկների վրա հիմնված ծրագրավորման լեզվում։ - Բացատրել կոդը՝ օգտագործելով մեկնաբանություններ: | ||
Բովանդակություն | ||
Ինչպես ստեղծել պատմության շարժանկար․ - դրվագների և դեպքերի որոշում, - դեպքերի կազմակերպում բոլոր հերոսների համար: Կոդի մեկնաբանություններ. - ինչպես ստեղծել մեկնաբանություն, - մեկնաբանությունների օգտակարությունը: | ||
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ | |
- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել: - Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: |
Պատճառ և հետևանք Համակարգ և մոդել | |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ9 Տ12 | |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: | ||
Թեմա 10 |
Դասարան 4 |
Պայմաններ |
Կոդ - (ՀՄԳ․ԱՄՏԾ․ՌԵՊ․4) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել տրամաբանական փաստարկ բերելու, դրա ելքը կանխատեսելու, ալգորիթմական լուծումներ գտնելու հմտություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Տրված իրավիճակներում գտնել/նկարագրել պայմանները, բերել տրամաբանական փաստարկ պայմանի ելքի մասին։ - Պլանավորել ալգորիթմ, որը պայմանից կախված կունենա տարբեր արդյունքներ։ - Իրականացնել ալգորիթմները բլոկների վրա հիմնված ծրագրավորման լեզվով: | |
Բովանդակություն | |
- Պլանավորում ենք ալգորիթմներ, որոնք պարունակում են պայմաններ։ - Պայմանի ալգորիթմերը բլոկների վրա հիմնված ծրագրավորման լեզվում։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
-Մոդելներ մշակել և օգտագործել: -Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: |
Օրինաչափություն Պատճառ և հետևանք Համակարգ և մոդել |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ2 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ8 Տ9 Տ10 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Թեմա 11 |
Դասարան 4 |
Նկարում ու ստեղծում ենք պատկերներ ցիկլերի օգնությամբ |
Կոդ - (ՀՄԳ․ԱՄՏԾ․ՌԵՊ․4) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել հմտություններ, որոնց օգնությամբ հնարավոր է լուծել որևէ խնդիր՝ օգտագործելով հաջորդականություններ, ցիկլեր և պարզ հանգույցներ: | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Ստեղծել ցիկլային ալգորիթմ պատկեր ստանալու համար։ - Գտնել կրկնվող հատվածներ ծրագրում։ - Ստեղծել պարզ ծրագիր ցիկլերի կիրառմամբ։ | |
Բովանդակություն | |
Ստեղծում ենք ցիկլային ալգորիթմներ: Ինչպե՞ս նկարել ցիկլերի օգնությամբ․ - պարզ պատկերներ, - իրար նկատմամբ տեղափոխված պատկերներ: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
-Մոդելներ մշակել և օգտագործել: -Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: |
Օրինաչափություն Պատճառ և հետևանք Համակարգ և մոդել |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ2 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ8 Տ9 Տ10 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Թեմա 12 |
Դասարան 4 |
Կիրառում ենք փոփոխականներ |
Կոդ - (ՀՄԳ․ԱՄՏԾ․ՌԵՊ․4) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել ծրագրեր ստեղծելու կարողություններ, որոնցում օգտագործում են փոփոխականներ՝ տվյալներ պահելու և դրանք փոփոխելու համար: | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Գտնել/ճանաչել այն մեծությունները, որոնց արժեքները փոփոխելու համար հնարավոր է օգտագործել փոփոխականներ՝ ծրագրի աշխատանքի ընթացքում։ - Օգտագործել փոփոխականները մեծությունների արժեքները փոխելու համար: | |
Բովանդակություն | |
Փոփոխականներ: Օգտագործում ենք փոփոխականներ։ Ինչպես ղեկավարել մի քանի հերոսի գործողություններ՝ օգտագործելով փոփոխականներ։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել: - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Համակարգ և մոդել Էներգիա և նյութ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Տ12 Տ9 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
9-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆ
Թեմա 1 |
Դասարան 9 |
Հիմնական թվային վտանգները |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ՀՄՀ․ԱՊ․5) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ներկայացնել/ բացատրել այն վտանգները , որոնք առնչվում են տեխնոլոգիայի օգտագործման տարբեր ձևերին։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա․ - Նկարագրել համակարգչային ծրագրերից առաջացող մի շարք վնասակար ծրագրերը (Սպամ, ֆիշինգ, Տրոյական ձի, լրտեսող ծրագրեր, գովազդային ծրագրեր): - Օրինակներով բացատրել, թե ինչպես է հնարավոր խուսափել վնասակար ծրագրերի ազդեցությունից (ծրագրային ապահովումներ ներբեռնելիս, տեղադրելիս, հիպերհղումներ կամ հղումներ բացելիս, ֆայլեր ներբեռնելիս) | |
Բովանդակություն | |
Էլեկտրոնային ապահովություն: - Սպամ, Ֆիշինգ, Տրոյական ձի, որդեր, լրտեսող ծրագրեր, գովազդային ծրագրեր: - Ինչպե՞ս տարբերել ապահով էլեկտրոնային հաղորդագրությունները և ծրագրային ապահովումները վնասակարից: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում: |
Անհատ և հարաբերություններ Պատճառ և հետևանք |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ8 Կ3 Կ2 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ13 Հ46 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում պահպանել էլեկտրոնային ապահովությունը, գիտակցել հիմնական թվային վտանգները, խուսափել առարկայի շրջանակում կիրառվող ծրագրերի վնասակար ազդեցություններից։ |
Թեմա 2 |
Դասարան 9 |
Տվյալների պաշտպանություն, հաքերություն |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ՀՄՀ․ԱՊ․13) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել հաքերության նպատակները բացատրելու և գործունեության տեսակները տարբերակելու կարողություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Սահմանել հաքերություն եզրույթը և նկարագրել դրա ազդեցությունը: - Տարբերել սպիտակ, մոխրագույն և սև գլխարկով հաքերներին նրանց գործունեության հիման վրա: | |
Բովանդակություն | |
- Պետական հովանավորության տակ գտնվող և կիբերհանցավոր հաքերային խմբերի գործունեության տեսակները, դրանց իմաստը: - Սեփական համակարգչի և էլեկտրոնային հաշիվների պաշտպանությունը հաքերային հարձակումներից։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել: - Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել։ |
Պատճառ և հետևանք Անհատ և հարաբերություններ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ5 Կ7 Կ8 Կ3 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ10 Հ13 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում պահպանել Էլեկտրոնային ապահովությունը՝ անձնական տեղեկատվությունը պահել գաղտնի և չտարածել, սեփական համակարգչի և էլեկտրոնային հաշիվները պաշտպանել հաքերային հարձակումներից։ |
Թեմա 3 |
Դասարան 9 |
Տեղեկատվական տեխնոլոգիաները և հասարակությունը |
Կոդ - (ՀՄԳ․ՀՄՀ․ԱԶԴ․1) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել համակարգչային տեխնոլոգիաների դրսևորումները համեմատելու կարողություններ, որոնք ազդում են մարդկանց առօրյա և մասնագիտական գործունեության վրա։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Նկարագրել, թե ինչպես են զարգացող տեխնոլոգիաներն ազդում առօրյա կյանքի վրա (արհեստական բանականություն, բիոմետրիկա, տեսողության ընդլայնում, ռոբոտիկա, համակարգային օժանդակությամբ թարգմանություն, 3D պատկերներ, վիրտուալ իրականություն): | |
Բովանդակություն | |
Տեխնոլոգիական ռեսուրսների վերլուծությունը մեր օրերում. - Թվային տեխնոլոգիաների զարգացումը և ազդեցությունը առօրյա կյանքի և մասնագիտական գործունեության վրա։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Պատճառ և հետևանք Կառուցվածք և գործառույթ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ4 Կ5 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ10 Հ51 Հ40 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում կարողանալ ապագայի սարքերը ներկայացնել տվյալ առարկայի ուսումնառության շրջանակում։ |
Թեմա 4 |
Դասարան 9 |
Ստեղծում ենք ցուցակներ և ձևեր վեբէջերում |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ԹԳԾ․ՕԳՏ․1) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել վեբէջերում ցուցակներ և ձևեր ստեղծելու կարողություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Ստեղծել HTML փաստաթուղթ, որը կպարունակի ցուցակներ։ - Ստեղծել ձևեր՝ մուտքագրման դաշտ, ընտրման կոճակներ։ | |
Բովանդակություն | |
- Ցուցակներ և ձևեր HTML փաստաթղթում։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Մոդելներ մշակել և օգտագործել : - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Համակարգ և մոդել Կառուցվածք և գործառույթ Պատճառ և հետևանք |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ5 Կ2 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ12 Հ14 Հ07 Հ46 Հ28 Հ25 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում կարողանալ ստեղծել վեբէջեր, որոնցում կօգտագործվեն ցուցակներ և ձևեր։ |
Թեմա 5 |
Դասարան 9 |
Հղումները և նկարները HTML-ում |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ԹԳԾ․ՕԳՏ․1) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել հղումներ պարունակող վեբէջեր ստեղծելու կարողություններ՝ պահպանելով հենքային թղթապանակի կազմման հիմունքները։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Ստեղծել պարզագույն վեբէջ՝ կիրառելով տեքստի ձևավորման նոր գործիքներ, կատարել նկարի տեղադրում։ - Վեբէջում ներառել հիպերտեքստային հղումներ և հղումներ ֆայլերին։ - Վեբէջի հենքային թղթապանակի ճիշտ կազմում։ | |
Բովանդակություն | |
- Հղումները HTML-ում։ - Հենքային թղթապանակ։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Համակարգ և մոդել Կառուցվածք և գործառույթ Պատճառ և հետևանք |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ5 Կ2 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ12 Հ14 Հ07 Հ46 Հ28 Հ25 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում կարողանալ ստեղծել վեբէջեր, որոնցում կներառվեն տարատեսակ հղումներ՝ ուսումնասիրվող առարկայի շրջանակներում։ |
Թեմա 6 |
Դասարան 9 |
Ձևավորում ենք վեբէջը |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ԹԳԾ․ՕԳՏ․1) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել վեբէջի արտաքին տեսքը ձևավորելու հմտություններ՝ բովանդակությունը լսարանին առավել պատկերավոր ներկայացնելու նպատակով։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Ձևավորել վեբէջի արտաքին տեսքը՝ սահմանելով ֆոնի գույնը, տառի գույնը, տառաչափը և այլն, օգտագործելով CSS ոճերի կասկադային աղյուսակներ։ | |
Բովանդակություն | |
- CSS ոճերի կասկադային աղյուսակներ։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել: |
Համակարգ և մոդել Կառուցվածք և գործառույթ Պատճառ և հետևանք |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ5 Կ2 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ12 Հ14 Հ07 Հ46 Հ28 Հ25 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում կարողանալ ձևավորել ստեղծված վեբէջերը։ |
Թեմա 7 |
Դասարան 9 |
Օպերացիոն համակարգեր |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ՍՐՔ․ԱՇԽ․3) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել հմտություններ՝ համեմատելու ծրագրային հավելվածների, համակարգային ծրագրերի և սարքերի միջև փոխազդեցության մակարդակները: | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Թվարկել օպերացիոն համակարգի գործառույթները: - Թվարկել և նկարագրել օպերացիոն համակարգերի տեսակները: - Բացատրել օպերացիոն համակարգով իրականացվող առանցքային կառավարման առաջադրանքները: | |
Բովանդակություն | |
- Օպերացիոն համակարգեր (ՕՀ), դրանց պատմությունը և տեսակները: - Օպերացիոն համակարգի գործառույթները։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Համակարգ և մոդել Կառուցվածք և գործառույթ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ7 Կ5 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ6 Հ12 |
Միջառարկայական կապեր
Բոլոր առարկաների ուսումնասիրության ընթացքում կարողանալ օպերացիոն համակարգի գործառույթները կիրառելով արդյունավետ կազմակերպել ուսումնական գործընթացը։ |
Թեմա 8 |
Դասարան 9 |
Ցիկլեր և պայմանի օպերատոր |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ԱՄՏԾ․ՌԵՊ․6) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել Python ծրագրավորման միջավայրում ներդրված ցիկլերի, պայմանի պարզ և բաղադրյալ օպերատորների կիրառմամբ աշխատելու հմտություններ։ | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Կիրառել ներդրված ցիկլեր Python ծրագրավորման լեզվում։ - Կիրառել պայմանի պարզ և բաղադրյալ օպերատորներ Python ծրագրավորման լեզվում։ | |
Բովանդակություն | |
- Ներդրված ցիկլեր։ - Պայմանի պարզ և բաղադրյալ օպերատորներ։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել |
Պատճառ և հետևանք Համակարգ և մոդել Կառուցվածք և գործառույթ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ2 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ4 Հ6 Հ8 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Թեմա 9 |
Դասարան 9 |
Ֆունկցիաներ |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ԱՄՏԾ․ԾՐԳ․11) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Զարգացնել խնդիրները ավելի փոքր բաղադրիչների մասնատելու կարողություն՝ օգտագործելով այնպիսի կառուցվածքային տարրեր, ինչպիսիք են ընթացակարգերը: | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Նկարագրել պարամետրերով և առանց պարամետրի ֆունկցիաները։ - Կիրառել այդ ֆունկցիաները ծրագրում։ | |
Բովանդակություն | |
- Ֆունկցիաներ և դրանց տեսակները: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել: |
Պատճառ և հետևանք Կառուցվածք և գործառույթ |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ2 Կ5 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ6 Հ7 Հ14 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Թեմա 10 |
Դասարան 9 |
Զանգվածները Python լեզվում |
Կոդ - (ՀՄԳ9․ԱՄՏԾ․ՌԵՊ․4) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել զանգվածների կիրառմամբ խնդիրներ լուծելու կարողություններ: | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Կատարել գործողություններ զանգվածներում։ | |
Բովանդակություն | |
- Գործողություններ զանգվածներով Python լեզվում: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Մոդելներ մշակել և օգտագործել: - Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել: |
Օրինաչափություններ Համակարգ և մոդել |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ2 Կ3 Կ5 Կ7 Կ8 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Հ6 Հ7 Հ12 Հ14 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկան և հաշվողական մտածողություն: |
12-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆ
Թեմա 1 |
Դասարան 12 |
Օբյեկտ-կողմնորոշված ծրագրավորում |
Կոդ - (ՀՄԳ12․ԱՄՏԾ․ԾՐԳ․3) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել ընթացակարգերի, մոդուլների և օբյեկտների կիրառմամբ խնդիրների լուծումներ կառուցելու հմտություններ: | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - Նկարագրել օբյեկտ-կողմնորոշված ծրագրավորման նրբությունները, - Կիրառել ֆունկցիաներ, փոփոխականներ և օպերատորներ, - Լուծել խնդիրներ՝ կիրառելով գծային, ճյուղավորված, ցիկլային ալգորիթմներ։ - Կիրառել զանգվածներ՝ խնդիրներ լուծելու համար։- օգտագործել օբյեկտի կառուցվածքը և կառուցել առարկայամետ (object-oriented) կոդ: | |
Բովանդակություն | |
- Օբյեկտ-կողմնորոշված ծրագրավորման նրբությունները: - Ֆունկցիաներ, փոփոխականներ և օպերատորներ: - Գծային, ճյուղավորված, ցիկլային ալգորիթմներ։ - Միաչափ և երկչափ զանգվածներ։- Օբյեկտների ներքին կառուցվածքը և կյանքի ընթացքը: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Մշակել և օգտագործել մոդելներ: - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն և ֆունկցիաներ: - Ձևակերպել բացատրություններ և մշակել լուծումներ: |
Համակարգ և մոդել: Կառուցվածք և գործառույթ: |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ5 Կ3 Կ2 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Մ15 Մ29 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Թեմա 2 |
Դասարան 12 |
Թեստավորման եղանակներ |
Կոդ - (ՀՄԳ12․ԱՄՏԾ․ԾՐԳ․5) |
Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ | |
Ձևավորել ծրագրի աշխատունակության ստուգման և հիմնավորման համար թեստային սցենարների շարք մշակելու և օգտագործելու, ինչպես նաև համապատասխան հաշվետվություններ կազմելու հմտություններ: | |
Վերջնարդյունքներ | |
Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա. - ներկայացնել թեստավորման փուլերը, - դասակարգել թեստավորման մակարդակները, - ընտրել և կիրառել թեստավորման ճիշտ մեթոդներ ու տեսակներ, - համակարգել թեստավորման արդյունքներն ու կազմել հաշվետվություններ: | |
Բովանդակություն | |
- Թեստավորման հասկացությունը և կազմակերպումը: - Թեստավորման փուլերը՝ թեստավորման պլանավորում (Test Planning), թեստավորման իրականացում (Test Execution), թեստավորման հաշվետվություն (Test Reporting): - Թեստավորման մակարդակներ՝ մոդուլային թեստավորում (Unit Testing), ինտեգրացիոն թեստավորում (Integration Testing), համակարգային թեստավորում (System Testing), ընդունման թեստավորում (User Acceptance Testing): - Թեստավորման մեթոդներն ու տեսակները՝ White box, Black box, Alpha և Betta թեստավորում։ | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող հասկացություններ |
- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել: - Հետազոտություններ պլանավորել և իրականացնել: - Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել: - Կազմել հաշվետվություններ |
Պատճառ և հետևանք: Համակարգ և մոդել: Կառուցվածք և գործառույթ: |
ՀՊՉ Կարողունակություններ Կ2 Կ7 |
ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ Մ5 |
Միջառարկայական կապեր
Մաթեմատիկա - Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն: |
Պաշտոնական հրապարակման օրը՝ 14 մայիսի 2024 թվական: