ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՌՈՂՋԱՊԱՀՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ
«12» փետրվար 2024 թ. |
N 50-Ն |
Հ Ր Ա Մ Ա Ն
«ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ» 2.1.2.001-24 ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐԸ ԵՎ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՆՈՐՄԱՏԻՎՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱՌՈՂՋԱՊԱՀՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2002 ԹՎԱԿԱՆԻ ԴԵԿՏԵՄԲԵՐԻ 20-Ի ԹԻՎ 857 ՀՐԱՄԱՆՆ ՈՒԺԸ ԿՈՐՑՐԱԾ ՃԱՆԱՉԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Հիմք ընդունելով «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետը, «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 37-րդ հոդվածի 1-ին մասը՝
ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ՝
1. Հաստատել` «Նախադպրոցական ուսումնական հաստատություններին ներկայացվող պահանջներ» 2.1.2.001-24 սանիտարական կանոնները և հիգիենիկ նորմատիվները՝ համաձայն հավելվածի:
2. Ուժը կորցրած ճանաչել Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության նախարարի 2002 թվականի դեկտեմբերի 20-ի ««Նախադպրոցական կազմակերպությունների (հիմնարկների)» N 2.III.1 սանիտարական նորմերը և կանոնները հաստատելու մասին» թիվ 857 հրամանը:
3. Սույն հրամանն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից:
12.02.2024 |
Ա. ԱվանեսՅԱՆ |
Հավելված Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության նախարարի 2024 թվականի փետրվար «12»-ի թիվ 50-Ն հրամանի |
«ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ» 2.1.2.001-24 ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐ ԵՎ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՆՈՐՄԱՏԻՎՆԵՐ
ԳԼՈՒԽ 1. ԿԻՐԱՌՄԱՆ ՈԼՈՐՏ
1. Սույն սանիտարական կանոնները և հիգիենիկ նորմատիվները (այսուհետ` Նորմեր) տարածվում են Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունների և նախադպրոցական ծառայություններ մատուցող կազմակերպությունների (այսուհետ` Հաստատություն) վրա՝ անկախ դրանց սեփականության և կազմակերպական-իրավական ձևից:
2. Սույն Նորմերը սահմանում են Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող, նոր կառուցվող, վերակառուցվող, վերականգնվող, հիմնանորոգվող, արդիականացվող (վերազինվող), ընդլայնվող, նորոգվող Հաստատություններին ներկայացվող պահանջները:
ԳԼՈՒԽ 2. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ
3. Հաստատությունը կազմակերպվում է 0-ից մինչև 6 տարեկան երեխաների համար, ձևավորելով «Նախադպրոցական կրթության մասին» օրենքով սահմանված տարիքային խմբերը:
4. Հաստատության տեսակները սահմանվում են համաձայն «Նախադպրոցական կրթության մասին» օրենքի:
5. Հաստատության հաշվարկային տարողունակությունը (տեղերի քանակը խմբերում) սահմանվում է համաձայն ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2020 թվականի դեկտեմբերի 10-ի թիվ 95-Ն և ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի 2021 թվականի հոկտեմբերի 11-ի թիվ 76-Ն հրամանների:
6. Հաստատության հողամասի տեղաբաշխմանը, կազմակերպմանը, սարքավորմանը, ինչպես նաև Հաստատության շենքի ծավալահատակագծային լուծումներին ներկայացվող պահանջները սահմանվում են համաձայն ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2020 թվականի դեկտեմբերի 10-ի թիվ 95-Ն և ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2022 թվականի հոկտեմբերի 3-ի թիվ 25-Ն հրամանների:
7. Հաստատությունում աղմուկի և թրթռման (վիբրացիայի) թույլատրելի մակարդակներին ներկայացվող պահանջները սահմանվում են համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2002 թվականի մարտի 6-ի թիվ 138 և ՀՀ առողջապահության նախարարի 2006 թվականի մայիսի 17-ի թիվ 533-Ն հրամանների:
8. Հաստատության խմբասենյակներում, խաղասենյակներում, ննջասենյակներում, բուժկետում, ֆիզկուլտուրայի և երաժշտական դահլիճներում բնական լուսավորության գործակիցը (ԲԼԳ) պետք է լինի 1,5%-ից ոչ պակաս: Հաստատությունում բնական կամ արհեստական լուսավորությանը ներկայացվող պահանջները սահմանվում են նաև համաձայն ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2020 թվականի դեկտեմբերի 10-ի թիվ 95-Ն և ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2022 թվականի հոկտեմբերի 3-ի թիվ 25-Ն հրամանների:
9. Հաստատության ջրամատակարարմանը և կոյուղուն ներկայացվող պահանջները սահմանվում են համաձայն ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2020 թվականի դեկտեմբերի 10-ի թիվ 95-Ն և ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2022 թվականի հոկտեմբերի 3-ի թիվ 25-Ն հրամանների:
10. Հաստատությունն ապահովվում է ՀՀ առողջապահության նախարարի 2002 թվականի դեկտեմբերի 25-ի թիվ 876 հրամանի պահանջներին համապատասխանող խմելու ջրի որակի ջրով:
11. Հաստատությունում երեխաների սննդի կազմակերպմանը ներկայացվող պահանջները սահմանվում են համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2013 թվականի օգոստոսի 12-ի թիվ 42-Ն հրամանի:
12. Հաստատության ջեռուցմանը, հովացմանը, օդափոխությանը և օդորակմանը ներկայացվող պահանջները սահմանվում են համաձայն ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2020 թվականի դեկտեմբերի 10-ի թիվ 95-Ն և ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի 2022 թվականի հոկտեմբերի 3-ի թիվ 25-Ն հրամանների ու սույն Նորմերի գլուխ 5-ի:
13. Հաստատության սենքերի օդի ջերմաստիճանը սահմանվում է համաձայն Աղյուսակ 1-ի:
Աղյուսակ 1
Սենքեր |
Օդի ջերմաստիճանը (0) |
1. Վաղ մանկության տարիքի առաջին խմբի խմբասենյակ, խաղասենյակ, ընդունարան |
22 - 24 |
2. Վաղ մանկության տարիքի երկրորդ և կրտսեր առաջին խմբերի խմբասենյակ, խաղասենյակ, ընդունարան |
21 - 23 |
3. Կրտսեր երկրորդ, միջին և ավագ խմբերի հանդերձարան |
20 - 22 |
4. Կրտսեր երկրորդ, միջին և ավագ խմբերի խմբասենյակ, խաղասենյակ |
19 - 21 |
5. Վաղ մանկության տարիքի առաջին, վաղ մանկության տարիքի երկրորդ և կրտսեր առաջին խմբերի ննջասենյակ |
20 - 22 |
6. Կրտսեր երկրորդ, միջին և ավագ խմբերի ննջասենյակ |
18 - 20 |
7. Վաղ մանկության տարիքի առաջին, վաղ մանկության տարիքի երկրորդ և կրտսեր առաջին խմբերի սանհանգույց |
20 - 22 |
8. Կրտսեր երկրորդ, միջին և ավագ խմբերի սանհանգույց |
19 - 21 |
9. Ֆիզկուլտուրայի և երաժշտական դահլիճներ |
18 - 20 |
10. Լողավազան |
29 - 30 |
11. Բուժկետ, մեկուսարան |
21 - 23 |
12. Ծառայողական-կենցաղային սենք |
17 - 20 |
13. Լվացքատուն |
18 - 19 |
14. Արդուկարան |
16 - 17 |
15. Ջեռուցվող անցումային սրահ |
15 - 16 |
14. Հաստատության 1-ին հարկում տեղակայված խմբասենյակներում և խաղասենյակներում հատակի մակերեսին ջերմաստիճանը տարվա ցուրտ եղանակին պետք է լինի 220-ից ոչ պակաս:
15. Հաստատության խմբասենյակներում, խաղասենյակներում և ննջասենյակներում հարաբերական խոնավությունը թույլատրվում է 40-55%, իսկ խոհանոցում և լվացքատանը՝ 60-70%:
ԳԼՈՒԽ 3. ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅԱՆ ԳՈՒՅՔԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ
16. Հաստատության գույքը պետք է համապատասխանի երեխայի տարիքային առանձնահատկություններին և հասակին: Գույքի մակերեսը չպետք է ունենա սուր ծայրեր, անհարթություններ և դուրս եկած հեղյուսներ (բոլտեր): Գույքի հումքը պետք է ունենա բարձր որակ, լինի դիմացկուն, երեխաների պատահական կոտրվածքներից և վնասվածքներից խուսափելու համար: Կոնստրուկցիաների (կառույցների) ծածկույթները պետք է լինեն ջրադիմացկուն:
17. Հաստատության խմբասենյակներում և խաղասենյակներում պետք է տեղադրվեն տվյալ տարիքային խմբի երեխաների քանակին համապատասխան սեղաններ և աթոռներ.
1) վաղ մանկության տարիքի առաջին, վաղ մանկության տարիքի երկրորդ, կրտսեր առաջին, կրտսեր երկրորդ և միջին խմբերում՝ 4 տեղանի սեղաններ և (լրացուցիչ) 2 տեղանի նստարան-սեղան,
2) ավագ խմբերում՝ երկտեղանի սեղաններ, մակերեսի փոխվող թեքությամբ:
18. Հաստատությունում երեխաների համար նախատեսված աթոռները պետք է խմբավորվեն սեղանի հետ և մակնշվեն:
19. Հաստատությունում երեխաների համար նախատեսված սեղանների և աթոռների հենակների բարձրությունները սահմանվում են համաձայն Աղյուսակ 2-ի:
Աղյուսակ 2
Մակնշող գույնը |
Երեխայի հասակը (սմ) |
Սեղանի բարձրությունը (սմ) |
Աթոռի հենակի բարձրությունը (սմ) |
1. Սպիտակ |
մինչև 80 |
34 |
17 |
2. Կանաչ |
81-ից 90 |
38 |
20 |
3. Երկնագույն |
91-ից 100 |
43 |
24 |
4. Նարնջագույն |
101-ից 115 |
48 |
28 |
5. Դեղին |
116 և բարձր |
54 |
32 |
20. Հաստատությունում պարապմունքների համար սեղանների դասավորությունը պետք է համապատասխանի հետևյալ պահանջներին.
1) սեղանները տեղադրվում են լուսավորվող պատի մոտ,
2) 4 տեղանի սեղանները տեղադրվում են առավելագույնը 2 շարքով,
3) 2 տեղանի սեղանները տեղադրվում են առավելագույնը 3 շարքով,
4) սեղանների շարքերի միջև հեռավորությունը պետք է կազմի 0.5մ-ից ոչ պակաս,
5) 1-ին շարքի սեղանի հեռավորությունը լուսավորվող պատից պետք է կազմի՝ 1մ,
6) 1-ին սեղանի և գրատախտակի միջև հեռավորությունը պետք է կազմի՝ 2.5-ից 3մ,
7) գրատախտակի ստորին եզրի բարձրությունը պետք է կազմի՝ 0.7-ից 0.8մ,
8) գրատախտակի չափսերը պետք է լինեն՝ 0.75-ից 1մ:
21. Հաստատությունում, պարապմունքների ընթացքում լսողության և տեսողության խանգարումներով երեխաներին նստեցնում են առաջին շարքում, ընդ որում տեսողության ցածր սրությամբ երեխաները պետք է նստեն պատուհանների կողմից առաջին շարքում:
22. Հաստատությունում դիապրոյեկտորից էկրանի հեռավորությունը, էկրանի պատկերի լայնությունը, էկրանից 1-ին շարքի հեռավորությունը և շարքերում երեխաների առավելագույն քանակը սահմանվում է համաձայն Աղյուսակ 3-ի:
Աղյուսակ 3
Դիապրոյեկտորից էկրանի հեռավորությունը (մ) |
Էկրանի պատկերի լայնությունը (մ) |
Էկրանից 1-ին շարքի հեռավորությունը (մ) |
Շարքերում երեխաների առավելագույն քանակը | ||||
1-ին շարք |
2-րդ շարք |
3-րդ շարք | |||||
|
1.2 |
2.4 |
8 |
10 |
13 | ||
|
1.0 |
2.1 |
7 |
9 |
11 | ||
|
0.9 |
1.8 |
6 |
8 |
10 | ||
|
0.75 |
1.5 |
6 |
7 |
9 | ||
|
0.6 |
1.2 |
4 |
6 |
8 |
23. Հաստատության խմբասենյակներում և խաղասենյակներում՝ երեխաների պատահական կոտրվածքների և վնասվածքների կանխարգելման նպատակով կիրառվող արգելքները պետք է տեղադրվեն պատուհանից 1մ հեռավորությամբ, դրան զուգահեռ երկար կողմով:
24. Հաստատության վաղ մանկության տարիքի առաջին խմբի լվացարանի մոտ պետք է տեղադրվի բարուրի սեղան՝ սրբիչների կախիչներով և կեղտոտ սպիտակեղենի տարայով: Վաղ մանկության տարիքի առաջին խմբի երեխաներին կերակրելու համար պետք է տեղադրվեն 2 տեղանի սեղաններ:
25. Հաստատության կրտսեր երկրորդ, միջին և ավագ խմբերի սանհանգույցներում պետք է տեղադրվեն պատի կամ կախովի կախիչներ անձնական բաժիններով՝ անձնական հիգիենայի առարկաների և սրբիչների համար, տնտեսական պահարաններ, իսկ վաղ մանկության տարիքի առաջին, վաղ մանկության տարիքի երկրորդ և կրտսեր առաջին խմբերում՝ առանձին խցիկներով պահարաններ՝ գիշերանոթների համար: Մանկական բոլոր անշարժ սարքավորումները պետք է ամրացվեն՝ երեխաների պատահական կոտրվածքներից և վնասվածքներից խուսափելու նպատակով:
ԳԼՈՒԽ 4. ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅԱՆ ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ՎԻՃԱԿԻՆ ԵՎ ՊԱՀՊԱՆՄԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ
26. Հաստատության սենքերում ամեն օր պետք է իրականացվի ընթացիկ խոնավ մաքրում (հատակի լվացում, փոշու կուտակման վայրերի (պատուհանագոգեր, ջերմամատակարարման մարտկոցներ, լուսատուներ և այլն) մաքրում), իսկ ամիսը մեկ անգամ հաճախականությամբ՝ հիմնական մաքրում: Հաստատության սենքերում ընթացիկ խոնավ և հիմնական մաքրումը պետք է իրականացվի պատուհանները բաց վիճակում: Պատուհանները և վարագույրները պետք է լվանալ առնվազն տարին 2 անգամ հաճախականությամբ (գարնանը և աշնանը):
27. Հաստատության ֆիզկուլտուրայի և երաժշտական դահլիճներում պետք է իրականացվի ընթացիկ խոնավ մաքրում՝ յուրաքանչյուր պարապմունքից հետո: Ֆիզկուլտուրայի դահլիճների հատակը պետք է ապահովված լինի ամորտիզացվող ծածկույթով` երեխաների պատահական կոտրվածքների և վնասվածքների կանխարգելման նպատակով:
28. Հաստատության խմբասենյակների և խաղասենյակների սեղանները պետք է խոնավ մաքրվեն նախքան սնունդ ընդունելը և հետո, իսկ աթոռները՝ առնվազն օրը 1 անգամ հաճախականությամբ:
29. Հաստատության սանհանգույցների սանիտարատեխնիկական սարքավորումներն պետք է խոնավ մաքրվեն առնվազն օրը 1 անգամ հաճախականությամբ և ըստ անհրաժեշտության: Գիշերանոթները յուրաքանչյուր օգտագործումից հետո լվացվում են հոսող տաք ջրով:
30. Խոնավ մաքրումը պետք է իրականացվի օճառով և տաք ջրով:
31. Հաստատության սենքերում ամենօրյա խոնավ մաքրումը պետք է իրականացվի առնվազն օրը 2 անգամ հաճախականությամբ, ախտահանիչ լուծույթների կիրառմամբ՝ առնվազն օրը 1 անգամ հաճախականությամբ, իսկ սանհանգույցներում և բուժկետում օրը 2 անգամ հաճախականությամբ: Բոլոր սենքերում ախտահանումը պետք է իրականացվի համաճարակաբանական ցուցման դեպքում: Ախտահանումն ընդգրկում է սենքերի պատերի, հատակի, դռների բռնակների և սարքավորումների մաքրումն ախտահանիչ այն միջոցներով, որոնք ունեն ՀՀ առողջապահության նախարարի հրամանով հաստատված կից կիրառման հրահանգ` համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի հուլիսի 16-ի թիվ 13-Ն հրամանի պահանջների (այսուհետ՝ Ախտահանիչ):
32. Հաստատության սենքերում ընթացիկ խոնավ մաքրման աշխատանքները պետք է կատարվեն այդ նպատակի համար հատկացված, մակնշված և ըստ նշանակության օգտագործվող մաքրման պարագաներով (դույլեր, թասեր, խոզանակներ, լաթեր, ավելներ, մոպեր և այլն), օճառով կամ Ախտահանիչով: Ընթացիկ խոնավ մաքրման համար օգտագործվող պարագաները պետք է մակնշվեն՝ հստակ տարանջատելով տարբեր սենքերի համար օգտագործվող պարագաները:
33. Մաքրման պարագաները, օճառը և Ախտահանիչները պետք է պահվեն երեխաներին անհասանելի վայրերում՝ առանձին սենքում կամ պահարանում՝ միմյանցից մեկուսացված: Մաքրման պարագաները պետք է ախտահանվեն աշխատանքային օրվա վերջում:
34. Հաստատության սանհանգույցներում կենցաղային աղբը պետք է կուտակվի ոտնակային կառավարմամբ բացվող կափարիչով աղբարկղներում տեղադրված պոլիէթիլենային տոպրակներում:
35. Հաստատության սանհանգույցները պետք է ապահովվեն հեղուկ օճառով, ձեռքերի չորացման համար էլեկտրական սարքերով կամ թղթյա միանվագ օգտագործման սրբիչներով կամ անհատական սրբիչներով, զուգարանի թղթով:
36. Աղբահավաք բեռնարկղը` կոնտեյները, պետք է տեղադրվի տնտեսական հրապարակի վրա, ջրանթափանց, բարեկարգ մակերեսով տարածքում՝ Հաստատության շենքից ոչ պակաս, քան 15մ հեռավորության վրա: Կոնտեյները պետք է ունենա կափարիչ ու մաքրման և ախտահանման ենթակա հարթ մակերեսներ: Կոնտեյների տեղադրման տարածքը պետք է մաքրվի ամեն օր, համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2009 թվականի դեկտեմբերի 22-ի թիվ 25-Ն հրամանով հաստատված հավելվածի 16-րդ կետի:
37. Հաստատությունում ախտահանման, կրծողասպան և հոդվածոտանիների ոչնչացման աշխատանքները պետք է կազմակերպվեն համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի հուլիսի 16-ի թիվ 13-Ն հրամանի:
38. Հաստատությունում խմբերի գործունեության ընթացքում արգելվում է անցկացնել ընթացիկ ու կապիտալ վերանորոգումներ:
39. Ձեռք բերված բոլոր խաղալիքները (բացառությամբ փափուկ խաղալիքների) մինչև խմբերին հանձնելը պետք է լվանալ օճառով և տաք հոսող ջրով՝ 15 րոպե տևողությամբ, և չորացնել բնական եղանակով:
40. Վաղ մանկության տարիքի առաջին խմբի երեխաների խաղալիքները պետք է լվանալ առնվազն օրը 2 անգամ հաճախականությամբ, իսկ մյուս բոլոր խմբի երեխաների խաղալիքները՝ առնվազն օրը 1 անգամ հաճախականությամբ՝ աշխատանքային օրվա վերջում:
41. Հաստատությունում մինչև 3 տարեկան և մեկուսարանում գտնվող երեխաներին արգելվում է փափուկ և փրփրալատեքսային մազմզոտ խաղալիքների օգտագործումը:
42. Փափուկ խաղալիքները յուրաքանչյուր աշխատանքային օրվա վերջում պետք է վարակազերծվեն մանրէասպան լամպերով՝ 25 սմ հեռավորության վրա և 40 րոպե տևողությամբ:
43. Երեխաները պետք է ապահովված լինեն անհատական անկողնային պարագաներով, այդ թվում՝ սպիտակեղենի 2 հավաքածուով և յուրաքանչյուր խմբում ներքնակի լրացուցիչ 2 փոխնորդով, սրբիչներով, անձնական հիգիենայի պարագաներով (ատամի խոզանակ, սանր, սպունգ և այլն), որոնք պետք է մակնշված լինեն:
44. Սպիտակեղենը և սրբիչները պետք է փոխել առնվազն շաբաթը 1 անգամ հաճախականությամբ և ըստ անհրաժեշտության: Մաքուր սպիտակեղենը պետք է առաքել պարկերով ու պահել պահարաններում: Օգտագործված սպիտակեղենը և սրբիչները պետք է տեղադրել հատուկ տարաներում կամ մոմլաթե պարկերում: Աշխատանքային օրվա վերջում օգտագործված սպիտակեղենը և սրբիչները պետք է տեղափոխել լվացքատուն կամ հատուկ սենյակ: Առաքման պարկերը պետք է տրվեն լվացման, իսկ մոմլաթե պարկերը պետք է մշակել օճառով և տաք ջրով: Անկողնային պարագաները պետք է ենթարկել օդափոխության անմիջապես ննջասենյակներում՝ պատուհանները բաց վիճակում: Ներքնակները, բարձերը, վերմակները և քնապարկերը տարին 1 անգամ հաճախականությամբ և ըստ անհրաժեշտության, պետք է ենթարկվեն քիմիական մաքրման կամ լվացվեն:
45. Գորգերն առնվազն օրը 1 անգամ հաճախականությամբ և ըստ անհրաժեշտության պետք է մաքրել փոշեկուլով, պարբերաբար թափահարել (թափ տալ) և սրբել խոնավ խոզանակով, իսկ տարին 1 անգամ հաճախականությամբ ենթարկել քիմիական մաքրման:
46. Երեխաների բարուրի սեղանները, մանկական տակդիր մոմլաթները և արենաների ծածկոցներն օրը 2 անգամ (ճաշից հետո և օրվա վերջում) հաճախականությամբ պետք է լվանալ օճառով և տաք ջրով, իսկ արտաթորանքներով աղտոտվելու դեպքում՝ նաև ախտահանել:
47. Ճանճերի մուտքը Հաստատություն կանխելու նպատակով պետք է սննդի բլոկի, լվացքատան, սանհանգույցների, խմբասենյակների և այլ սենքերի պատուհանները ցանցապատել:
48. Կոյուղու բացակայության դեպքում, հորատիպ զուգարանների 2/3 լցվելու դեպքում պետք է մաքրել և ամեն օր մշակել Ախտահանիչով: Հորատիպ զուգարանների ներքին մակերեսը և դռների բռնակները ամեն օր պետք է ախտահանել:
49. Հաստատության հողամասի կանաչապատումն իրականացնելիս պետք է բացառել թունավոր պտուղներով ծառերի և թփերի առկայությունը: Հաստատության սենքերում ևս չպետք է տեղադրել թունավոր հատկություններով, պտուղներով դեկորատիվ բույսեր:
ԳԼՈՒԽ 5. ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅԱՆ ՕԴԻ ՋԵՐՄԱՅԻՆ ՌԵԺԻՄԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ
50. Հաստատությունը պետք է ամեն օր օդափոխել: Միջանցիկ և անկյունային օդափոխությունը պետք է կազմակերպել երեխաների բացակայության ժամանակ, իսկ միակողմանի օդափոխությունը՝ նաև երեխաների ներկայությամբ: Օդափոխությունը սանհանգույցների միջով չի թույլատրվում:
51. Օդափոխության տևողությունը պայմանավորված է մթնոլորտային օդի ջերմաստիճանից, քամու ուղղությունից, ջերմամատակարարման համակարգի արդյունավետությունից և դադարեցվում է երեխաների սենք վերադառնալուց 30 րոպե առաջ:
52. Տարվա տաք և ցուրտ եղանակներին խորհուրդ է տրվում իրականացնել սենքերի անընդհատ աէրացիա:
53. Հաստատության ննջասենյակներում, երեխաների քնի ընթացքում՝ մինչև վերկացից 30 րոպե առաջ, պետք է միակողմանի բացել և փակել պատուհանները և օդանցքները: Տարվա տաք եղանակին երեխանների քունն անցկացվում է պատուհանները բաց վիճակում՝ խուսափելով քամու հոսանքից: Ննջասենյակները և պատշգամբները պետք է ունենան արևապաշտպան հարմարանքներ (վարագույրներ, շերտավարագույրներ և այլն):
54. Հաստատության օդի ջերմային ռեժիմի հսկողությունը պետք է իրականացվի սենքերի պատերի ներքին մակերեսին, 0,8-ից 1,2մ բարձրության վրա ամրացված կենցաղային ջերմաչափերի (սնդիկ չպարունակող) միջոցով:
55. Երեխաների զբոսանքը պետք է կազմակերպվի առնվազն օրը 2 անգամ հաճախականությամբ՝ նախադպրոցական կրթական ծրագրին համապատասխան:
ԳԼՈՒԽ 6. ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԲԺՇԿԱԿԱՆ ՕԳՆՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՄԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ
56. Հաստատությունը պետք է ունենա բուժկետ և մեկուսարան: Հաստատության բուժկետը մեկ սենյակում կազմակերպելու դեպքում սենյակում պետք է ապահովվի գործառնական գոտիավորում համապատասխան կահավորմամբ, շարժական միջնապատով՝ առանձնացնելով մեկուսարանը:
57. Հաստատության բուժկետն ապահովվում է ՀՀ առողջապահության նախարարի 2002 թվականի դեկտեմբերի 25-ի թիվ 876 հրամանի պահանջներին համապատասխանող խմելու ջրի որակի ջրով, դաստակային կամ ոտնակային կամ զգայական (սենսոր) կառավարման լվացարանով, ոտնակային կառավարմամբ բացվող կափարիչով աղբարկղներով, պահարաններով, բուժաշխատողի ձեռքերի և բուժկետի մակերեսների ախտահանման համար նախատեսված Ախտահանիչով:
58. Հաստատության բուժկետի գույքային և կադրային հագեցվածությանը ներկայացվող պահանջները սահմանվում են համաձայն ՀՀ կառավարության 2002 թվականի հունիսի 29-ի թիվ 867 որոշման:
59. Հաստատությունում երեխաների բժշկական օգնությունը և սպասարկումը պետք է իրականացվի համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2019 թվականի հոկտեմբերի 7-ի թիվ 2860-Լ հրամանի:
60. Համաճարակաբանական ցուցումով, Հաստատության բուժկետում կանխարգելիչ պատվաստումները պետք է իրականացվեն համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2020 թվականի օգոստոսի 17-ի թիվ 21-Ն հրամանի:
61. Հաստատությունում արձանագրված վարակիչ հիվանդության դեպքերի հաշվառումը և շտապ հաղորդման տրամադրումը պետք է իրականացվի համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի դեկտեմբերի 17-ի թիվ 35-Ն և ՀՀ առողջապահության նախարարի 2008 թվականի հոկտեմբերի 20-ի թիվ 21-Ն հրամանների:
62. Հաստատությունում պետք է ապահովվի սուր շնչառական վարակների սեզոնի (աշուն-գարուն) ընթացքում Հաստատությունում սուր շնչառական վարակներին բնորոշ (հարբուխ, հազ, ջերմություն, փռշտոց, տկարություն) ախտանշաններով հիվանդ երեխաների ամենօրյա ակտիվ հայտնաբերումը՝ բուժաշխատողի կողմից: Հիվանդացության սեզոնային բարձրացման ժամանակ, ՀՀ առողջապահության բնագավառում պետական կառավարման լիազոր մարմնի որոշմամբ, բուժաշխատողի միջոցով Հաստատության մուտքի մոտ պետք է իրականացվի երեխաների և Հաստատության աշխատակիցների զննում՝ սուր շնչառական վարակիչ հիվանդություններին բնորոշ (հարբուխ, հազ, ջերմություն, փռշտոց, տկարություն) ախտանշաններով անձանց հայտնաբերելու համար: Հայտնաբերված հիվանդ երեխաները և Հաստատության աշխատակիցներն անմիջապես տեղափոխվում են մեկուսարան՝ տեղեկացնելով համապատասխան առողջության առաջնային պահպանման հաստատությանը ու երեխայի օրինական ներկայացուցչին՝ երեխային տուն ուղեկցելու նպատակով:
63. Հաստատությունում վարակիչ և մակաբուծային հիվանդության դեպքեր արձանագրելիս կանխարգելիչ և հակահամաճարակային միջոցառումների կազմակերպումը և իրականացումը ապահովում է Հաստատության ղեկավարը, համաձայն.
1) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2008 թվականի հոկտեմբերի 20-ի թիվ 21-Ն հրամանի,
2) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի դեկտեմբերի 08-ի թիվ 29-Ն հրամանի,
3) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի դեկտեմբերի 14-ի թիվ 30-Ն հրամանի,
4) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի դեկտեմբերի 14-ի թիվ 31-Ն հրամանի,
5) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի դեկտեմբերի 14-ի թիվ 32-Ն հրամանի,
6) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի դեկտեմբերի 14-ի թիվ 33-Ն հրամանի,
7) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի դեկտեմբերի 17-ի թիվ 34-Ն հրամանի,
8) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2010 թվականի դեկտեմբերի 28-ի թիվ 40-Ն հրամանի,
9) ՀՀ առողջապահության նախարարի 2013 թվականի ապրիլի 9-ի թիվ 14-Ն հրամանի:
64. Հաստատությունում բժշկական նշանակության արտադրատեսակների մաքրումը, ախտահանումը, նախամանրէազերծումը և մանրէազերծումը պետք է իրականացվի համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2015 թվականի սեպտեմբերի 10-ի թիվ 48-Ն հրամանի:
65. Հաստատությունում բժշկական թափոնների գործածությունը պետք է իրականացվի համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2008 թվականի մարտի 4-ի թիվ 03-Ն հրամանի:
66. Հաստատության աշխատակիցները պետք է ենթարկվեն բժշկական զննության համաձայն ՀՀ կառավարության 2003 թվականի մարտի 27-ի թիվ 347-Ն որոշման պահանջների:
67. Պեդիկուլոզի (ոջլոտության) հայտնաբերման նպատակով՝ բուժաշխատողն ամիսը 1 անգամ հաճախականությամբ և ըստ անհրաժեշտության՝ բոլոր խմբերում կատարում է երեխաների զննումներ: Զննման արդյունքները գրանցվում են «Պեդիկուլոզի պարբերական զննումների վարման մատյան»-ում համաձայն սույն Նորմերի Ձև 1-ի:
ԳԼՈՒԽ 7. ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅԱՆ ԱՇԽԱՏԱԿԻՑՆԵՐԻ ԱՆՁՆԱԿԱՆ ՀԻԳԻԵՆԱՅԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ
68. Հաստատության աշխատակիցները աշխատանքից առաջ պետք է լավ լվանան ձեռքերը, հագնեն մաքուր խալաթ, ունենան փոխնորդ կոշիկներ: Տեխնիկական անձնակազմը պետք է ունենա առանձին խալաթներ՝ տարածքները մաքրելու համար, իսկ դայակները՝ նաև մաքուր գոգնոցներ կերակուրը բաժանելու համար: Աշխատակիցները սանհանգույցից օգտվելուց առաջ պետք է հանեն խալաթը, իսկ հետո՝ ձեռքերը լվանալ օճառով: Աշխատակիցներին արգելվում է օգտվել երեխաների համար նախատեսված սանհանգույցից: Հաստատությունից դուրս գալուց առաջ աշխատակիցները խալաթները պետք է հանեն և կախեն պահարանում:
69. Հաստատության աշխատակիցների հիգիենիկ ուսուցումը պետք է իրականացվի համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2013 թվականի օգոստոսի 12-ի թիվ 42-Ն հրամանի:
70. Ամեն օր, աշխատանքները սկսելուց առաջ, Հաստատության սննդի բլոկի բոլոր աշխատակիցների զննումը պետք է իրականացվի համաձայն ՀՀ առողջապահության նախարարի 2013 թվականի օգոստոսի 12-ի թիվ 42-Ն հրամանի: Առողջական խնդիրներ կամ կասկածելի ախտանշաններ ունեցող աշխատակիցները չեն թույլատրվում աշխատանքի:
ԳԼՈՒԽ 8. ԵՐԵԽԱՅԻ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆ ԸՆԴՈՒՆԵԼՈՒԹՅԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ
71. Երեխայի ընդունելությունը Հաստատություն պետք է իրականացվի համաձայն ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի 2021 թվականի հոկտեմբերի 11-ի թիվ 76-Ն և ՀՀ առողջապահության նախարարի 2019 թվականի հոկտեմբերի 7-ի թիվ 2860-Լ հրամանների:
72. Երեխայի ամենօրյա Հաստատություն ընդունումը պետք է ուղեկցվի զննմամբ և իրականացվի դաստիարակի կողմից, ով երեխայի ծնողներից պետք է տեղեկացվի երեխայի առողջական վիճակի մասին, ինչպես նաև համաճարակային ցուցումով և ըստ անհրաժեշտության չափի երեխաների ջերմությունը:
73. Առավոտյան զննման ընթացքում հայտնաբերված հիվանդ և կասկածելի ախտանշաններով երեխաները չեն ընդունվում Հաստատություն, իսկ օրվա ընթացքում հայտնաբերված վատառողջ երեխաները մեկուսացվում են մեկուսարանում: Ելնելով առողջական վիճակից երեխան մնում է մեկուսարանում մինչև ծնողի ժամանելը, կամ հոսպիտալացվում է:
74. Առողջացումից հետո, երեխաները Հաստատություն ընդունվում են միայն համապատասխան առողջության առաջնային պահպանման հաստատության կողմից տրված տեղեկանքով, որտեղ նշվում է ախտորոշումը, հիվանդության տևողությունը, իրականացված բուժումը, վարակիչ հիվանդությամբ պացիենտների հետ ունեցած շփման բացառման, ինչպես նաև երեխայի անհատական ռեժիմի վերաբերյալ առաջարկություններ՝ առաջին 10-14 օրվա ռեկոնվալեսցենտներ:
ԳԼՈՒԽ 9. ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ԵՐԵԽԱՅԻ ՕՐՎԱ ՌԵԺԻՄԻՆ ԵՎ ՊԱՐԱՊՄՈՒՆՔՆԵՐԻ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՄԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ
75. Հաստատությունում երեխայի օրվա ռեժիմը պետք է կազմակերպվի նախադպրոցական կրթական ծրագրին, տարբեր տարիքային խմբերի երեխաների քնի տևողությանը և առույգությանը համապատասխան: Օրվա ընթացքում պետք է նախատեսվի երեխաների մաքուր օդում գտնվելու բավարար տևողություն, որի ժամանակ պետք է իրականացվեն առողջարարական և կանխարգելիչ միջոցառումներ, կազմակերպվեն պարապմունքներ, որոնք պետք է ընդգրկեն մտավոր և ֆիզիկական ծանրաբեռնվածության ռացիոնալ համակցությունը:
76. Շաբաթվա ընթացքում պարապմունքների քանակը պետք է կազմի.
1) 10՝ վաղ մանկության տարիքի առաջին, վաղ մանկության տարիքի երկրորդ, կրտսեր առաջին և կրտսեր երկրորդ խմբերում,
2) 15՝ միջին խմբում,
3) 19՝ ավագ խմբում:
77. Մեկ պարապմունքի տևողությունը պետք է կազմի.
1) 10-ից 15 րոպե՝ վաղ մանկության տարիքի առաջին, վաղ մանկության տարիքի երկրորդ, կրտսեր առաջին և կրտսեր երկրորդ խմբերում,
2) 15-ից 20 րոպե՝ միջին խմբում,
3) 20-ից 25 րոպե՝ ավագ խմբում:
78. Հաստատության բոլոր խմբերում, պարապմունքների ընթացքում պետք է կազմակերպել մարմնամարզական վարժություն՝ 1.5-ից 2 րոպե տևողությամբ: Պարապմունքների միջև եղած ընդմիջումները պետք է լինեն 10-ից 12 րոպե տևողությամբ: Ընդմիջումների ընթացքում պետք է կազմակերպել չափավոր ակտիվությամբ խաղեր:
79. Պարապմունքների բաշխման ցանկը կազմելիս պետք է.
1) պլանավորել ուսումնական ծանրաբեռնվածության հավասարաչափ բաշխում՝ օրվա, շաբաթվա և տարվա համար,
2) թեթև բովանդակությամբ և բարդությամբ պարապմունքները կազմակերպել շաբաթվա սկզբում և վերջում:
ԳԼՈՒԽ 10. ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ԵՐԵԽԱՅԻ ՖԻԶԻԿԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՄԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ
80. Հաստատությունում երեխաների ֆիզիկական դաստիարակությունը պետք է իրականացվի նախադպրոցական կրթական ծրագրին և սույն գլխի պահանջներին համապատասխան:
81. Հաստատությունում երեխաների շարժունակության ռեժիմը պետք է ապահովի ֆիզիկական դաստիարակության հիմնական խնդիրները: Դրա հիմքը կազմում են ամենօրյա ֆիզիկական վարժությունների պարապմունքները, տարբեր տեսակի խաղերը (դաստիարակի ղեկավարությամբ) և երեխաների ինքնուրույն շարժուն գործունեությունը:
82. Երեխաների տարբեր տարիքային խմբերում ֆիզիկական վարժությունների պարապմունքների տեսակները և աշխատանքների ձևերը սահմանվում են համաձայն Աղյուսակ 4-ի: Երեխաների ֆիզիկական դաստիարակությունը պետք է իրականացվի ֆիզհրահանգչի կամ դաստիարակի կողմից:
Աղյուսակ 4
Պարապմունքի տեսակը և աշխատանքի ձևը |
Տարիքային խմբերը, կազմակերպման առանձնահատկությունները | |||||
Վաղ մանկության տարիքի առաջին խումբ |
Վաղ մանկության տարիքի երկրորդ խումբ |
Կրտսեր առաջին խումբ |
Կրտսեր երկրորդ խումբ |
Միջին խումբ |
Ավագ խումբ | |
1. Ուսուցողական աշխատանք |
Ամեն օր անհատական կամ փոքր խմբերով խաղապարապ- մունքներ շարժումների զարգացման ուղղությամբ, մերսում, մարմնամար- զություն՝ հաշվի առնելով երեխայի տարիքը, առողջական վիճակը և զարգացման առանձնահատ-կությունները |
Շաբաթը 2 անգամ հաճախա-կանությամբ |
Շաբաթը 2 անգամ հաճախա-կանությամբ |
Շաբաթը 3 (1 պարապմունքը կազմակերպվում է զբոսանքի ժամանակ) անգամ հաճախականությամբ | ||
2. Օրվա վերջում ֆիզիկական առողջարարական աշխատանք. 1) առավոտյան մարմնամարզություն 2) աշխույժ խաղեր և պարապմունքներ զբոսանքի ժամանակ |
-
-
2) անհատական |
-
- |
Ամեն օր
1) 4-ից 5 րոպե տևողու-թյամբ |
Ամեն օր
1) 4-ից 5 րոպե տևողու-թյամբ |
Ամեն օր
1) 6-ից 8 րոպե տևողու-թյամբ |
Ամեն օր
1) 8-ից 10 րոպե տևողու-թյամբ |
2) օրը 2 անգամ հաճախականությամբ՝ առավոտյան և երեկոյան զբոսանքի ժամանակ | ||||||
3.Ակտիվ հանգիստ 1) ֆիզիկական վարժությունների մրցույթ 2) առողջության օր |
-
- |
-
- |
-
- |
1) առնվազն տարին 2 անգամ հաճախականությամբ՝ մինչև 60 րոպե տևողությամբ 2) առնվազն եռամսյակը մեկ անգամ հաճախականությամբ | ||
4. Երեխաների ինքնուրույն շարժողական գործունեություն |
- |
- |
- |
Ամեն օր: Բնույթը և տևողությունը կախված է երեխայի անհատական տվյալներից ու պահանջներից: | ||
5.Տնային հանձնարարություն |
Առաջադրանքները որոշում է դաստիարակը |
83. Հաստատությունում երեխաների ֆիզիկական դաստիարակությունը պետք է ապահովվի բժշկական և մանկավարժական հսկողությամբ, որի շրջանակում պետք է դիտարկվի երեխաների ֆիզիկական զարգացումը և գնահատվի ֆիզիկական դաստիարակության արդյունավետությունը:
84. Հաստատությունում երեխաների կոփումը պետք է ընդգրկի ամենօրյա կյանքում հետևյալ էլեմենտները՝ օդային վաննաներ, ջրային պրոցեդուրաներ, ճիշտ կազմակերպված զբոսանք, ֆիզիկական վարժությունների պարապմունքներ, որոնք պետք է անցկացվեն երեխաների օրգանիզմի ջերմաստիճանի ջերմային կոմֆորտի վիճակում:
Ձև 1
Պեդիկուլոզի պարբերական զննումների վարման մատյան
Զննման Ամսաթիվ |
Խումբ |
Զննված երեխաների թիվ |
Հայտնա-բերված դեպքերի թիվ |
Բուժումից հետո հերթական զննման ամսաթիվ |
Հայտնաբերված դեպքերի թիվ |
Նշումներ |
Պաշտոնական հրապարակման օրը՝ 21 փետրվարի 2024 թվական:
Փոփոխող ակտ | Համապատասխան ինկորպորացիան |
---|
Փոփոխող ակտ | Համապատասխան ինկորպորացիան |
---|