Գլխավոր տեղեկություն
Номер
N 1167-Ն
Տիպ
Հրաման
Тип
Հիմնական ակտ (12.08.2010-26.05.2011)
Статус
Գործում է
Первоисточник
ՀՀԳՏ 2010.08.02/18(370) Հոդ.206
Принят
Կրթության և գիտության նախարար
Дата принятия
21.07.2010
Подписан
Կրթության և գիտության նախարար
Дата подписания
21.07.2010
Дата вступления в силу
12.08.2010

«Գրանցված է»

ՀՀ արդարադատության

նախարարության կողմից

28 հուլիսի 2010 թ.

Պետական գրանցման թիվ 11010270

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ

 21 հուլիսի 2010 թ.

 N 1167-Ն

Հ Ր Ա Մ Ա Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԵՎ ՀԵՏԲՈՒՀԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՐՐՈՐԴ ԱՍՏԻՃԱՆՈՒՄ ԿՐԵԴԻՏԱՅԻՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԻ ՆԵՐԴՐՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

 

Հիմք ընդունելով «Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի 5-րդ հոդվածի 7-րդ կետը՝

 

 Հրամայում եմ՝

 

1. 2010/2011 ուսումնական տարվանից Հայաստանի Հանրապետության ասպիրանտուրայում (առկա և հեռակա) և հայցորդության համակարգում հետբուհական մասնագիտական կրթություն իրականացնող բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում և գիտական կազմակերպություններում ներդնել հետազոտողի կրթական ծրագրով նախատեսված կրեդիտային համակարգ` համաձայն հավելվածում բերված «Ուղեցույց»-ի:

2. Հանձնարարել ՀՀ ԿԳՆ աշխատակազմի բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչությանը (պետ` Ռ. Սուքիասյան) և իրավաբանական վարչությանը (պետ` Մ. Գրիգորյան) սույն հրամանը 3-oրյա ժամկետում ներկայացնել գրանցման ՀՀ արդարադատության նախարարություն:

3. Հանձնարարել ՀՀ ԿԳՆ աշխատակազմի բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչությանը (պետ` Ռ. Սուքիասյան)` գրանցումից հետո 5-օրյա ժամկետում տեղեկացնել բարձրագույն ուսումնական հաստատություններին և գիտական կազմակերպություններին բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության երրորդ աստիճանում կրեդիտային համակարգի ներդրման մասին:

4. Սույն հրամանի կատարման հսկողությունը վերապահել ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Ա. Ավետիսյանին:

 

Ա. Աշոտյան
 
 

Հավելված

ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի

2010 թվականի հուլիսի 21-ի

N 1167-Ն հրամանի

ՈՒ Ղ Ե Ց ՈՒ Յ Ց

 

բարձրագույն ԵՎ հետբուհական մասնագիտական կրթության երրորդ աստիճանում կրեդիտային համակարգի ներդրման մասին

 

Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության երրորդ աստիճանում անհրաժեշտ է ներմուծել ավելի կազմակերպված կրթական բաղկացուցիչ, քան այսօր պահանջվող երեք թեկնածուական մինիմումի պահանջներն են: Այն պետք է ապահովի ասպիրանտի գիտելիքների, ունակությունների և կարողությունների ավելի լայն շրջանակ՝ ապագա հետազոտական կարիերայի ավելի լայն տիրույթի ընդգրկմամբ: Նման ուսուցումը ավանդական գիտամանկավարժական (ակադեմիական) գործունեությունից բացի ներառում է նաև այլ հետազոտական աշխատանքի հնարավորություններ՝ արդյունաբերությունում, գործարար կառույցներում, պետական կամ մասնավոր կրթական և հետազոտական կազմակերպություններում և այլն:

Ելնելով իր խնդիրներից, հետազոտողի ծրագրի կրթական բաղկացուցիչը պետք է ունենա 4 հիմնական բաղադրիչներ.

1) Մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ուսուցում գիտության և տեխնոլոգիաների մեկ կամ մեկից ավելի փոխկապակցված (միջմասնագիտական) ուղղություններով:

2) Ընդհանուր բազային հետազոտական կարողությունների ուսուցում (հետազոտական մեթոդներ և եղանակներ, հետազոտությունների կառավարում, վերլուծության, խնդիրներ ձևակերպելու և լուծելու կարողություններ, գիտական գրագրություն և աշխատանքների ձևակերպում, ակադեմիական գրագրություն օտար լեզուներով, գիտական էթիկայի կանոնների և մտավոր սեփականության իրավունքի իմացություն և այլն)։

3) Կառավարման և հաղորդակցման կարողությունների ձևավորում (գրավոր և բանավոր հաղորդակցության կարողություններ, աշխատանք գիտական թիմերում և ցանցերում, մարդկային և նյութական ռեսուրսների կառավարում և ղեկավարման հմտություններ, ժամանակի կառավարում, կարիերայի կառավարում՝ ներառյալ աշխատանքի որոնման հմտություններ և այլն)։

4) Դասավանդման և գիտամանկավարժական մեթոդների ուսուցում և համապատասխան ձիրքերի ձևավորում:

Ծրագիրը պետք է առաջադրի դասընթացների և կրթական այլ մոդուլների լայն ընտրություն՝ դասավանդման տարբեր ձևերի՝ դասախոսությունների, սեմինարների, կոլոքվիումների և քննարկումների զուգակցմամբ, ընդ որում սեմինարներին և ինտերակտիվ դասընթացներին պետք է տրվի առաջնություն:

Ցանկալի է, որ մասնագիտական և հետազոտական կարողությունների ուսուցումը պարտադիր լինի, բայց տրամադրվի դասընթացների և կրթական մոդուլների լայն ցանկից ընտրության հնարավորություն:

Կառավարման և հաղորդակցման կարողությունների, ինչպես նաև գիտամանկավարժական մեթոդների ուսուցումը նպատակահարմար է իրականացնել կամընտրական սկզբունքով, տալով ուսուցման բովանդակության ընտրության հնարավորություն՝ անհատական կարիքներին համապատասխան:

Ծրագիրը բաղկացած է երկու փոխկապակցված կառուցամասերից՝ կրթական (պարտադիր և ընտրովի ընդհանուր և մասնագիտական դասընթացներ և կրթական մոդուլներ) և հետազոտական (ինքնուրույն հետազոտական աշխատանք, ատենախոսության կատարում): Առաջարկվում են հետազոտողի եռամյա կրթական ծրագրի պլանավորման հետևյալ ընդհանուր սկզբունքները.

1) Հետազոտողի եռամյա ծրագրի լրիվ բեռնվածությունը համարժեք է 180 կրեդիտային միավորի (կամ 180 կրեդիտ X 30 = 5400 ժամ՝ ներառյալ լսարանային, արտալսարանային և ինքնուրույն աշխատանքը)։

2) Ծրագրի 20-30%-ը (տոկոսը սահմանվում է մասնագիտական առանձնահատկություններից ելնելով) կազմում է կրթական բաղկացուցիչը, որը համապատասխանում է 36-54 կրեդիտի կամ 1080-1620 ժամ լրիվ ուսումնական բեռնվածության, և ներառում է ընդհանուր և մասնագիտական ընտրովի և պարտադիր դասընթացներ և այլ կրթական մոդուլներ (ներառյալ թեկնածուական 3-5 քննությունները և ստուգարքը, մանկավարժական կամ հետազոտական պրակտիկան և այլն):

Ծրագրի մասնագիտական կրթամասի կրեդիտների թիվը սահմանել կրթական բաղկացուցչի կրեդիտների թվի 1/3-ը՝ 12-18 կրեդիտ՝ կախված կրթական բաղկացուցչին հատկացված տոկոսից։

3) Ծրագրի մնացած 70-80% ծավալը՝ 126-144 կրեդիտ 3780-4320 ժամ, կազմում է հետազոտական բաղկացուցիչը՝ ինքնուրույն հետազոտական աշխատանքի, թեկնածուական ատենախոսության կատարման և եզրափակիչ ատեստավորման՝ հրապարակային պաշտպանության տեսքով (վերջինիս համար հատկացվում է 5 կրեդիտ):

Ելնելով վերը շարադրածից, ներկայացվում է հետազոտողի ծրագրի նախագծման ընդհանրացված սխեման, որտեղ՝ ըստ մասնագիտությունների առանձնահատկությունների, անհրաժեշտ է հաշվարկել և տեղադրել կրեդիտները:

 

ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԵՏԱԶՈՏԱԿԱՆ ՄՈԴՈՒԼՆԵՐ

Կրեդիտներ

ՀՈՒՄԱՆԻՏԱՐ ԿՐԹԱՄԱՍ

Օտար լեզու (անգլերեն կամ ֆրանսերեն կամ գերմաներեն)

 

Գիտության փիլիսոփայություն և մեթոդաբանություն

 

Մանկավարժություն և հոգեբանություն

 

Գիտական էթիկա (ընտրովի)

 

Ակադեմիական գրագրություն օտար լեզուներով

 

Գործարար գրագրություն և հաղորդակցման կարողություններ (ընտրովի)

 

Գիտական գրագրություն և աշխատանքների ձևակերպում

 

ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՏՐԱՍՏՎԱԾՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹԱՄԱՍ

Ուսուցման նոր տեխնոլոգիաներ

 

Գիտական հետազոտությունների մեթոդաբանություն և գործիքակազմ

 

Նախագծերի մշակում և կառավարում

 

Հետազոտական աշխատանքների կազմակերպում

 

Կարիերայի կառավարում և աշխատանքի որոնման մեթոդներ (ընտրովի)

 

Մարդկային և նյութական ռեսուրսների կառավարում և ղեկավարում (ընտրովի)

 

Ինտելեկտուալ սեփականության իրավունք և պատենագիտություն

 

Ընտրովի դասընթաց ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաների դասընթացների ցանկից

 

ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՊԱՏՐԱՍՏՎԱԾՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹԱՄԱՍ

Մասնագիտական պարտադիր դասընթաց - 1

 

Մասնագիտական պարտադիր դասընթաց - 2

 

Մասնագիտական պարտադիր դասընթաց - 3

 

Մասնագիտական ընտրովի դասընթաց - 1

 

Մասնագիտական ընտրովի դասընթաց - 2

 

Մասնագիտական ընտրովի դասընթաց - 3

 

Մասնագիտական ընտրովի դասընթաց - 4

 

ՊՐԱԿՏԻԿԱՆԵՐ

Մանկավարժական պրակտիկա

 

Հետազոտական պրակտիկա

 

Թիմային աշխատանքի պրակտիկում

 

ՀԵՏԱԶՈՏԱԿԱՆ ԱՇԽԱՏԱՆՔ

Գիտական սեմինարներ և աշխատաժողովներ

 

Գիտահետազոտական աշխատանք և ատենախոսության կատարում

 

ԱՏԵՍՏԱՎՈՐՈՒՄՆԵՐ

Որակավորման քննություն փիլիսոփայությունից

 

Որակավորման քննություն օտար լեզվից

 

Որակավորման ստուգարք ինֆորմատիկայից

 

Որակավորման քննություն մասնագիտությունից (առնվազն 2 քննություն)

 

Եզրափակիչ ատեստավորում

5

ԸՆԴԱՄԵՆԸ՝ 180 կրեդիտ

180