Գլխավոր տեղեկություն
Համար
N 5-Ն
Տիպ
Համատեղ հրաման
Ակտի տիպ
Հիմնական ակտ (01.06.2015-մինչ օրս)
Կարգավիճակ
Գործում է
Սկզբնաղբյուր
ՀՀԳՏ 2015.06.15/16(528) Հոդ.125.11
Ընդունող մարմին
Կառավարությանն առընթեր ազգային անվտանգության ծառայության տնօրեն
Ընդունման ամսաթիվ
13.02.2015
Ստորագրող մարմին
Կառավարությանն առընթեր ազգային անվտանգության ծառայության տնօրեն
Ստորագրման ամսաթիվ
13.02.2015
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
01.06.2015

«Գրանցված է»

ՀՀ արդարադատության

նախարարության կողմից

8 մայիսի 2015 թ.

Պետական գրանցման թիվ 10015161

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ

ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ԱՌՈՂՋԱՊԱՀՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ

 

12 դեկտեմբերի 2014 թ.
N 67-Ն

ք. Երևան

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ

ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ՏԱՐԱԾՔԱՅԻՆ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ԵՎ

ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԻՐԱՎԻՃԱԿՆԵՐԻ ՆԱԽԱՐԱՐ

 

29 դեկտեմբերի 2014 թ.
N 15-Ն

ք. Երևան

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ

ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ

 

26 հունվարի 2015 թ.
N 1-Ն

ք. Երևան

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆՆ

ԱՌԸՆԹԵՐ ՀՀ ՈՍՏԻԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏ

 

30 հունվարի 2015 թ.
N 1-Ն

ք. Երևան

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ

ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆՆ

ԱՌԸՆԹԵՐ ԱԶԳԱՅԻՆ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԾԱՌԱՅՈՒԹՅԱՆ ՏՆՕՐԵՆ

 

13 փետրվարի 2015 թ.
N 5-Ն

ք. Երևան

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ԳՅՈՒՂԱՏՆՏԵՍՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ

 

2 մարտի 2015 թ.
N 57-Ն

ք. Երևան

 

Հ Ա Մ Ա Տ Ե Ղ  Հ Ր Ա Մ Ա Ն

 

ՄԱՐԴԿԱՆՑ ԵՎ ԿԵՆԴԱՆԻՆԵՐԻ ՀԱՄԱՐ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՎԱՐԱԿԻՉ ՀԻՎԱՆԴՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԲՌՆԿՈՒՄՆԵՐԻ ՎԱՐՄԱՆ ՈՒՂԵՑՈՒՅՑԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Հիմք ընդունելով Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2011 թվականի դեկտեմբերի 29-ի թիվ 1913-Ն որոշման 2-րդ հավելվածի 5-րդ կետի 3-րդ ենթակետը և Հայաստանի Հանրապետությունում մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների համաճարակաբանական հսկողությունը լիարժեք և արդյունավետ դարձնելու նպատակով`

 

Հրամայում ենք`

 

Հաստատել` մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարման ուղեցույցը` համաձայն հավելվածի:

 

ՀՀ

առողջապահության

նախարար

 

ՀՀ

ՏԱՐԱԾՔԱՅԻՆ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ և ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԻՐԱՎԻՃԱԿՆԵՐԻ ՆԱԽԱՐԱՐ

 

ՀՀ

ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ նախարար

 

ՀՀ

ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆՆ ԱՌԸՆԹԵՐ ՀՀ ՈՍՏԻԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏ

 

 ՀՀ
ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆՆ ԱՌԸՆԹԵՐ ԱԶԳԱՅԻՆ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԾԱՌԱՅՈՒԹՅԱՆ ՏՆՕՐԵՆ

 

ՀՀ ԳՅՈՒՂԱՏՆՏԵՍՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ

 

Հավելված

ՀՀ առողջապահության նախարարի

12 դեկտեմբերի 2014 թ. N 67-Ն

 

ՀՀ տարածքային կառավարման և

արտակարգ իրավիճակների նախարարի

29 դեկտեմբերի 2014 թ. N 15-Ն

 

ՀՀ պաշտպանության նախարարի

26 հունվարի 2015 թ. N 1-Ն

 

ՀՀ կառավարությանն առընթեր

ՀՀ ոստիկանության պետի

30 հունվարի 2015 թ. N 1-Ն

 

ՀՀ կառավարությանն առընթեր

ազգային անվտանգության

ծառայության տնօրենի

13 փետրվարի 2015 թ. N 5-Ն

 

ՀՀ գյուղատնտեսության նախարարի

2 մարտի 2015 թ. N 57-Ն

համատեղ հրաման

 

ՈՒ Ղ Ե Ց ՈՒ Յ Ց

 

ՄԱՐԴՈՒ ԵՎ ԿԵՆԴԱՆԻՆԵՐԻ ՀԱՄԱՐ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՎԱՐԱԿԻՉ ՀԻՎԱՆԴՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԲՌՆԿՈՒՄՆԵՐԻ ՎԱՐՄԱՆ

 

ԲԱԺԻՆ 1. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

 

1. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարումը ներառում է կենդանիների և մարդկանց համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների պատրաստվածությունը և բռնկման փուլերում շահագրգիռ կառույցների գործելակերպը:

2. «Մարդու և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարման ուղեցույցը» (այսուհետ՝ Ուղեցույց) սահմանում է դրույթներ կենդանիների և մարդկանց համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների ժամանակ գործելակերպի համար:

3. Առանձին հիվանդությունների բռնկումների պատրաստվածության և դրանց ժամանակ կանխարգելիչ և հակահամաճարակային միջոցառումների կազմակերպումն ու իրականացումը կատարվում է համաձայն առանձին հիվանդություններին վերաբերող սանիտարահամաճարակային կանոնների և նորմերի:

 

ԲԱԺԻՆ 2. ԸՍՏ ՎԱՐԱԿԻՉ ՀԻՎԱՆԴՈՒԹՅԱՆ ԾԱԳՄԱՆ ԲՆՈՒՅԹԻ ԱՌԱՆՁԻՆ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՈՒ ՄԱՐՄԻՆՆԵՐԻ ԿՈՂՄԻՑ ԻՐԱԿԱՆԱՑՎՈՂ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐ

 

Գլուխ 1. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների կանխարգելման միջոցառումներ

 

4. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդություններով պայմանավորված բռնկումների կանխարգելման համար հանրային առողջապահության, անասնաբուժության և սննդամթերքի անվտանգության բնագավառներում պետական կառավարման լիազոր մարմինների կողմից պարբերաբար իրականացվում են բռնկումների առաջացման ռիսկերի գնահատում, ռիսկերի մշտադիտարկում:

5. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների հետազոտության և հսկողության հաջողությունը կախված է արձագանքման օպերատիվությունից և պարտականությունների հստակ բաշխումից:

6. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդություններով պայմանավորված բռնկումների կասկածի կամ արձանագրման դեպքում իրականացվում են հետևյալ միջոցառումները`

1) բռնկման փաստի հաստատում և արձանագրված դեպքերի սահմանում /ցանկացած վարակիչ հիվանդության կամ թունավորման դեպք/,

2) վարակի աղբյուրի բացահայտմանն ուղղված նմուշառում,

3) նախնական ախտորոշում` կլինիկական և համաճարակաբանական տվյալների հիման վրա,

4) ախտորոշման լաբորատոր հաստատում,

5) վարակի օջախում դեպքերի հաշվառում,

6) վարակի տարածման տեսակետից ռիսկի ենթակա տարածքների և բնակչության թվի որոշում,

7) համաճարակաբանական վերլուծություն` առկա տվյալների հիման վրա,

8) բռնկման վարկածի մշակում, վարկածի գնահատում,

9) համաճարակաբանական, շրջակա միջավայրի և լաբորատոր լրացուցիչ հետազոտությունների իրականացում` ըստ անհրաժեշտության,

10) վարակի տարածման կանխարգելմանն ուղղված հսկողական միջոցառումների իրականացում:

7. Բռնկման տարածման կանխարգելման նպատակով ախտորոշման հաստատումից հետո տարածքային կառավարման մարմնի ղեկավարի կողմից ձևավորվում է օպերատիվ շտաբ, որը համակարգում է բոլոր ձեռնարկված միջոցառումները և գործում է մինչև բռնկման վերացումը:

8. Օպերատիվ շտաբի կողմից մշակվում է աշխատանքային ծրագիր` համաձայնեցնելով լիազոր մարմինների հետ: Աշխատանքային ծրագիրը ներառում է`

1) Տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների, ոլորտի պատասխանատումների, ինչպես նաև միջազգային կառույցների հետ խորհրդակցության և նրանց իրազեկման կազմակերպում,

2) Ներգրավված անհատների և կազմակերպությունների գործառույթների հստակ սահմանում,

3) Բռնկումը հետազոտելու համար առկա ռեսուրսներ/կառույցներ:

9. Օպերատիվ շտաբում ընդգրկվում են`

1) համաճարակաբան,

2) սննդի անվտանգության ոլորտի մասնագետ (սննդի հիգիենիստ),

3) վարակաբան (մարզային մակարդակի),

4) անասնաբույժ,

5) թունաբան,

6) մանրէաբան,

7) ինքնակառավարման մարմինների ներկայացուցիչներ (համայնքի ղեկավար և այլն):

10. Օպերատիվ շտաբը կազմավորվում է՝ կախված բռնկման դրսևորումից/լրջության աստիճանից, աշխարհագրական սփռվածությունից, տեղական առանձնահատկություններից և առկա ռեսուրսներից:

11. Օպերատիվ շտաբը ձևավորվում է, եթե

1) հիվանդությունը կարևորվում է իր ծանրության կամ տարածման բարձր հակվածության առումով,

2) դեպքերն ունեն աշխարհագրական լայն տարածվածություն` առանց վարակի հստակ աղբյուրի առկայության,

3) դեպքեր են արձանագրվել բարձր ռիսկայնության հաստատություններում (մանկական կազմակերպություններ, ցերեկային խնամքի կազմակերպություններ, հիվանդանոցներ, սննդի օբյեկտներ և այլն):

12. Վարակիչ հիվանդությունները հետազոտվում են ինչպես հիվանդության շարունակվող փոխանցումը, այնպես էլ հետագայում նմանատիպ բռնկումները կանխելու նպատակով:

13. Հնարավոր բռնկման հետազոտության ժամանակ իրականացվում է առկա ամբողջ տեղեկատվության գնահատում: Գնահատումը կատարվում է հնարավորինս արագ` հետագա տարածումը կանխելու համար և ներառում է`

1) տեղեկատվության հավաստիության ստուգում,

2) անցկացված լաբորատոր հետազոտության արդյունքների ստացում,

3) դեպքերի բացահայտում և դրանց մասին տեղեկությունների ստացում,

4) անհրաժեշտ կլինիկական նմուշների և սննդի նմուշների հավաքում:

14. Հիվանդների կամ կասկածելիների հետ առաջին հանդիպման ժամանակ հավաքվում են նրանց կլինիկական նմուշները (կղանքի կամ փսխման զանգվածի նմուշները):

15. Եթե կասկածվում է, որ վարակը փոխանցվել է սննդի միջոցով, ապա հնարավորինս շուտ կազմակերպվում են այցեյություններ տվյալ սննդի արտադրություն, դրա մշակման կամ պատրաստման վայրեր:

16. Նմուշառումն իրականացվում է սննդի, շրջակա միջավայրի և սննդի օբյեկտի աշխատակիցներից:

17. Իրականացվում է տվյալների հավաքում համաձայն N 1 աղյուսակի`

 

Աղյուսակ 1

Հարցվածի հերթական համարը

Հարցվածի անունը, հայրանունը, ազգանունը

Տարիքը

Սեռը

Ինչ է կերել, երբ է կենդանու հետ շփվել, որտեղ (այլ՝ նշել)

Հիվան-դու-թյունը սկսվելու օրը և ժամը

Հիմնական ախտանշանները

Լաբորատոր հետազո-տության արդյունքները

մաշկի վրա վերքերի առկա-յություն

փսխում

ջերմու-թյան առկա-յություն/ հոդա-ցավեր

սրտ-խառնոց-/այլ (նշել)

Նմուշ

Արդյունք

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

18. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների, սննդային ծագման թունավորումների և հիվանդությունների, բռնկումների, համաճարակների վերաբերյալ տարածքային, պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների տեղեկատվության փոխանակումն իրականացվում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2006 թվականի հունվարի 19-ի թիվ 480-Ն որոշման 1-ին կետի 3-րդ ենթակետով հաստատված N 3 հավելվածով սահմանված կարգով:

19. Համայնքային մակարդակով տեղական ինքնակառավարման մարմնի նախաձեռնությամբ ևս ձևավորվում է օպերատիվ շտաբ: Վերջինիս կողմից իրականացվում են վարակի տարածման կանխարգելման բոլոր միջոցառումները: Ինչպես նաև անասնահամաճարակների դեպքում «Անասնաբուժության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 31-րդ հոդվածի 5-րդ մասի 1-ին կետի համաձայն՝ մարզերում ստեղծվում են տարածքային անասնահամաճարակային մշտական գործող հանձնաժողովներ, որոնց կազմը և լիազորությունները հաստատում է մարզպետը:

 

Գլուխ 2. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարման գործընթացում արտակարգ իրավիճակների, տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից իրականացվող միջոցառումներ

 

20. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկման անասնահամաճարակի կամ դրա իրական սպառնալիքի ժամանակ վարակի տարածման կանխարգելման և բռնկման վերացման նպատակով բռնկման արձանագրումից հետո տարածքային կառավարման մարմինների ղեկավարների և համայնքների ղեկավարների կողմից ձևավորվում է օպերատիվ շտաբ, որը համակարգում է բոլոր ձեռնարկված միջոցառումները և գործում է մինչ բռնկման վերացումը:

21. Բռնկման ժամանակ տարածքային կառավարման մարմինները և գործընթացում ընդգրկված կազմակերպություններն ու կառույցները կատարում են օպերատիվ շտաբի հանձնարարականները:

22. Անսովոր կամ անսպասելի, խմբակային դեպքերի, բռնկման կասկածի մասին տեղական ինքնակառավարման մարմինն իրազեկվում է տարածքը սպասարկող անասնաբուժական, բժշկական օգնություն և սպասարկում իրականացնող կազմակերպության կողմից:

23. Տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինները, պահանջի դեպքում, առողջապահության կամ անասնաբուժության բնագավառի լիազոր մարմնին տրամադրում են տնօրինած անհրաժեշտ տեղեկատվությունը:

24. Համայնքի ղեկավարը առողջապահության կամ անասնաբուժության բնագավառի լիազոր մարմնի պահանջին համապատասխան ներկայացնում է տարածքի քարտեզը, տեղեկատվություն է տրամադրում ջրագծերի տեխնիկական վիճակի և համաճարակային նշանակության այլ հարցերի մասին:

25. Սպասարկման տարածքի բժշկական օգնություն և սպասարկում իրականացնող կազմակերպությունը անսովոր և անսպասելի, խմբակային դեպքերի, բռնկումների ժամանակ տարածքային կառավարման մարմնի ղեկավարին կամ համայնքի ղեկավարին ներկայացնում է արտահերթ հաղորդում արձանագրված դեպքերի մասին: Համայնքի ղեկավարը դեպքի մասին անհապաղ հաղորդում է մարզպետին` ներկայացնելով իրավիճակի մանրամասները, առկա խնդիրները, կատարված աշխատանքը և ձեռնարկվող միջոցառումները:

26. Տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմիններում վարվում է արձանագրված բռնկումների ռեգիստր, համաձայն աղյուսակ 2-ի`

 

Աղյուսակ 2

 

Ռ Ե Գ Ի Ս Տ Ր

 

արձանագրված բռնկումների վարման

ԹԻՎ

Տարեթիվ/ Ամիս/օր

Տեղեկատվության բովանդակություն

Ո՞վ է հաղորդել

Ու՞մ է հաղորդվել

Ձեռնարկված միջոցառումներ

Նշումներ

1

2

3

4

5

6

7

             

27. Համայնքի ղեկավարն առողջապահության կամ անասնաբուժության բնագավառի լիազոր մարմնի պահանջի դեպքում տրամադրում է տվյալ համայնքի կենսական օբյեկտների ցանկը:

28. Տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից բռնկման տեղայնացման համար կարող են հրավիրվել համապատասխան փորձագետ-մասնագետներ:

29. Տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինները աջակցում են բժշկական օգնություն և անասնաբուժական սպասարկում իրականացնող կազմակերպությունների կողմից իրականացվող բժշկահիգիենիկ և անասնաբուժասանիտարական գիտելիքների ուսուցման և առողջ ապրելակերպի քարոզչության աշխատանքներին:

30. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարման գործընթացում արտակարգ իրավիճակների ոլորտի պատասխանատուների կողմից միջոցառումներն իրականացվում են Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով:

 

Գլուխ 3. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարման գործընթացում ոստիկանության, ազգային անվտանգության ծառայության և պաշտպանության պատասխանատուների կողմից իրականացվող միջոցառումներ

 

31. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարման գործընթացում ոստիկանության, ազգային անվտանգության ծառայության և պաշտպանության ոլորտի պատասխանատուներն աջակցում են բռնկումների տեղայնացման ուղղությամբ ձեռնարկվող միջոցառումներին (սահմանափակող միջոցառումների, կարանտինի սահմանման աջակցություն, հիվանդների տեղափոխման ուղեկցում և այլ միջոցառումներ՝ ելնելով իրավիճակից):

 

Գլուխ 4. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարման գործընթացում բժշկական օգնություն և սպասարկում իրականացնող կազմակերպությունների կողմից իրականացվող միջոցառումներ

 

32. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների պատրաստվածության գործընթացում բժշկական օգնություն և սպասարկում իրականացնող կազմակերպությունները մշտապես իրականացնում են վարակիչ հիվանդությունների հաշվառում և ՀՀ օրենքով սահմանված կարգով հաղորդում:

33. Բացի վարակիչ հիվանդություններից հաշվառվում են նաև անսովոր և անսպասելի դեպքերը: Անսովոր և անսպասելի դեպքերը սահմանված են Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2010 թվականի օգոստոսի 21-ի թիվ 1138-Ն որոշմամբ:

34. Անսովոր և անսպասելի դեպքերի վարումն իրականացվում է Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության նախարարի 2013 թվականի սեպտեմբերի 28-ի թիվ 58-Ն հրամանի պահանջների համաձայն:

35. Բժշկական օգնություն և սպասարկում իրականացնող կազմակերպությունների կողմից իրականացվում են`

1) հիվանդների հայտնաբերում, այդ թվում` բակային համայցների միջոցով,

2) արձանագրված հիվանդների բուժում,

3) վարակիչ հիվանդի հետ շփման մեջ գտնվող անձանց նկատմամբ բժշկական հսկողություն և լաբորատոր հետազոտությունների կազմակերպում և իրականացում,

4) կարանտինային միջոցառումների իրականացման մասնակցություն, վարակիչ հիվանդությունների դեմ պայքարի և կանխարգելիչ միջոցառումների վերաբերյալ բժշկահիգիենիկ գիտելիքների ուսուցում և առողջ ապրելակերպի քարոզչություն:

 

ԲԱԺԻՆ 6. ՄԱՐԴԿԱՆՑ ԵՎ ԿԵՆԴԱՆԻՆԵՐԻ ՀԱՄԱՐ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՎԱՐԱԿԻՉ ՀԻՎԱՆԴՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԲՌՆԿՈՒՄՆԵՐԻ ՀԵՏԱԶՈՏՄԱՆ ԿԱՐԳ

 

Գլուխ 5. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների հետազոտման իրականացում

 

36. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների, սննդային ծագման թունավորումների և հիվանդությունների, բռնկումների կանխարգելման ուղղությամբ միջոցառումները կազմակերպվում են Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության (2013 թվականի հունիսի 20-ի թիվ 32-Ն), Հայաստանի Հանրապետության արտակարգ իրավիճակների (2013 թվականի օգոստոսի 5-ի թիվ 670-Ն), Հայաստանի Հանրապետության բնապահպանության (2013 թվականի հուլիսի 9-ի թիվ 132-Ն), Հայաստանի Հանրապետության գյուղատնտեսության (2013 թվականի հուլիսի 1-ի թիվ 120-Ն) նախարարների համատեղ հրամանի պահանջների:

 

Գլուխ 6. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների վարկածի կազմում

 

37. Վարկածի կազմումը բռնկման հետազոտման կարևոր քայլերից մեկն է: Վարկածները կարող են կազմվել զանազան եղանականերով` առարկայի վերաբերյալ գիտելիքների, տվյալների, դեպքերի ուսումնասիրության, բնակիչների հետ զրուցելու միջոցով: Հիմնավոր վարկածի բացակայության դեպքում համաճարակաբանական ուսումնասիրություններն արդյունավետ չեն կարող լինել:

38. Վարկածի կազմում

1) համաճարակաբանության մեջ վարկած համարվում է ենթադրությունը, որը ծագել է դիտարկման կամ մտորման արդյունքում, որը բերում է անհերքելի կանխատեսումների կամ հիմնավորված ենթադրության՝ հիմնվելով փորձարկման ենթակա գիտելիքների, մտքերի կամ որոշակի տեղեկությունների վրա:

39. Վարկածը անդրադառնում է՝

1) հարուցչին,

2) վարակի աղբյուրին,

3) փոխանցման մեխանիզմին,

4) տարածման մեխանիզմներին, որոնք մեծացնում են հիվանդության առաջացման ռիսկը:

40. Վարկածը կարևորվում է`

1) ի՞նչ է պատրաստվում հետազոտել,

2) ինչպիսի՞ հարցեր են պատրաստվում ընդգրկել հարցաթերթիկում,

3) կլինիկական ինչպիսի՞ նմուշներ են պատրաստվում վերցնել,

4) շրջակա միջավայրի ինչպիսի՞ նմուշներ են պատրաստվում վերցնել:

41. Վարկածը կազմվում է՝

1) ըստ հարուցիչների տեսակի, որով պայմանավորված է տվյալ հիվանդությունը կամ կլինիկական նկարագիրը,

2) ըստ վարակի աղբյուրի,

3) ըստ հարուցչի հիմնական պաշարների,

4) ըստ փոխանցման մեխանիզմների,

5) ըստ ռիսկային գործոնների,

6) ըստ ժամանակի,

7) ըստ հայտնաբերման/ժամանակահատվածի,

8) մյուս դեպքերի համեմատությամբ ի՞նչ ընդհանուր ներգործություն է արձանագրվել սույն դեպքի մոտ, այդ թվում՝ տարբեր ժամանակահատվածներում,

9) ըստ վայրի, հյուր է թե ոչ,

10) ըստ անձի:

 

Ներմուծեք նկարագրությունը_7254

Նկար 1. Բռնկման հետազոտման գործընթաց

 

42. Բռնկումների վարկածի կազմումից հետո իրականացվում է վերջինիս համեմատում փաստերի, լաբորատոր հետազոտությունների տվյալների հետ:

 

Գլուխ 7. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների դեպքի սահմանում

 

43. Դեպքի սահմանումները կիրառվում են առօրյա վերահսկողության, բռնկման հետազոտությունների, ինչպես նաև համաճարակաբանական ուսումնասիրությունների ժամանակ:

44. Բռնկման ժամանակ մշակվում է դեպքի աշխատանքային սահմանում, որը կարող է տարբերվել ստանդարտ սահմանումից: Բռնկման հետազոտությունների ժամանակ յուրաքանչյուր դեպքը չի հետազոտվում, եթե բռնկումն արդեն հաստատվել է:

45. Վարակի փոխանցման հավանական մեխանիզմները չեն ներառվում դեպքի սահմանման մեջ:

46. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկումների հետազոտման համար կիրառվում են հետևյալ չափանիշները`

1) զգայուն (ավելի ընդգրկուն)` բռնկման հետազոտության սկզբնական տվյալների ստացման փուլում,

2) սպեցիֆիկ (ավելի սահմանափակ)՝ բռնկման հետազոտության վերլուծության փուլի ընթացքում:

47. Ցանկացած վերահսկողության համակարգի նպատակն է հաստատված դեպքի սահմանման միջոցով պարզաբանել, արդյո՞ք առկա է բռնկում, թե` ոչ:

48. Եթե բռնկումը հաստատվել է, ապա անհրաժեշտ է`

1) հաստատել բռնկումը,

2) տարբերակել վարակված խմբերը,

3) նկարագրել տիպիկ կլինիկական պատկերը,

4) պատկերել համաճարակաբանական կորը,

5) նկարագրել աշխարհագրական կառուցվածքը:

49. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկման արձանագրման ժամանակ հնարավոր են տարբեր դեպքերի սահմանումներ, կախված իրավիճակից և դեպքի սահմանումից (դրանք կարող են փոխվել նոր տեղեկությունների ստացմանը զուգահեռ):

 

Գլուխ 8. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների ռիսկերի հաղորդակցում, դրա բաղադրիչները

 

50. Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր վարակիչ հիվանդությունների բռնկման արձանագրման ժամանակ իրականացվում են ռիսկի հաղորդակցում, այն է`

1) տեղեկությունների և տեսակետների փոխանակում,

2) արդյունավետ երկխոսության հաստատում այն անհատների միջև, որոնք պատասխանատու են ռիսկերի գնահատման, նվազեցման և կարգավորման համար և նրանց միջև, ովքեր կարող են այդ ռիսկերի հետևանքների ազդեցությանը ենթարկվել:

51. Ռիսկի հաղորդակցման բաղադրիչներն են` վստահությունը, բռնկման վաղ հայտարարումը, աշխատանքների կազմակերպման թափանցիկությունը և պլանավորումը, հասարակության ըմբռնումը, վստահությունը:

Փոփոխման պատմություն
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան
Փոփոխված ակտ
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան