Գլխավոր տեղեկություն
Տիպ
Որոշում
Ակտի տիպ
Ինկորպորացիա (01.08.2007-մինչ օրս)
Կարգավիճակ
Գործում է
Սկզբնաղբյուր
ՀՀՊՏ 2007.10.03/49(573)
Ընդունող մարմին
Վիճակագրության, պետական ռեգիստրի և վերլուծության նախարարի առաջին տեղակալ
Ընդունման ամսաթիվ
01.08.2007
Ստորագրող մարմին
Նալբանդյանի գյուղական համայնքի ավագանի
Ստորագրման ամսաթիվ
01.08.2007
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
01.08.2007

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

ՎՃՌԱԲԵԿ ԴԱՏԱՐԱՆ

Հայաստանի Հանրապետության

տնտեսական դատարանի վճիռ

Քաղաքացիական գործ թիվ 3-1261(ՏԴ)
2007 թ.

Քաղաքացիական գործ թիվ Տ-706
Նախագահող դատավոր՝ Ե. Սողոմոնյան

Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ

ՀԱՆՈՒՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

ՀՀ վճռաբեկ դատարանի քաղաքացիական պալատը (այսուհետ` Վճռաբեկ դատարան)

նախագահությամբ`

Հ. Մանուկյանի

մասնակցությամբ դատավորներ`

Ա. Մկրտումյանի

Ս. Անտոնյանի

Վ. Աբելյանի

Ս. Գյուրջյանի

Է. Հայրիյանի

Ս. Սարգսյանի

2007 թվականի օգոստոսի 1-ին

 

դռնբաց դատական նիստում, քննելով Սեյրան Մելիքյանի ներկայացուցիչ Գ. Գալոյանի` Վճռաբեկ դատարանում հավատարմագրված փաստաբան Մնացական Ղազարյանի միջոցով ներկայացված վճռաբեկ բողոքը ՀՀ տնտեսական դատարանի (այսուհետ նաև՝ դատարան) 2007 թվականի մարտի 12-ի թիվ Տ-706 վճռի դեմ՝ ըստ անհատ ձեռնարկատեր Սեյրան Մելիքյանի (այսուհետ նաև՝ հայցվոր) դիմումի ընդդեմ ՀՀ ԿԱ ՀՊԾ Կոտայքի տարածքային տեսչության (այսուհետ նաև՝ պատասխանող)՝ պաշտոնատար անձի գործողությունները վիճարկելու պահանջի մասին,

 

Պ Ա Ր Զ Ե Ց

 

1. Գործի դատավարական նախապատմությունը.

 

Դիմելով դատարան՝ հայցվորը պահանջել է պարտավորեցնել պատասխանողին իրեն դիտել որպես պարզեցված հարկ վճարող:

ՀՀ տնտեսական դատարանի 12.03.2007 թվականի վճռով հայցը մերժվել է:

Սույն գործով վճռաբեկ բողոք է ներկայացրել հայցվորի ներկայացուցիչ Գ. Գալոյանը՝ Վճռաբեկ դատարանում հավատարմագրված փաստաբան Մնացական Ղազարյանի միջոցով:

Վճռաբեկ բողոքին պատասխան չի ներկայացվել:

 

2. Վճռաբեկ բողոքի հիմքերը, փաստարկները և պահանջը.

 

Սույն վճռաբեկ բողոքը քննվում է հետևյալ հիմքերի սահմաններում ներքոհիշյալ հիմնավորումներով.

Դատարանը խախտել է ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 53-րդ հոդվածը, կիրառել է «Պարզեցված հարկի մասին» ՀՀ օրենքի 4-րդ հոդվածի 3-րդ կետը, որը չպետք է կիրառեր և չի կիրառել «Պարզեցված հարկով հաշվարկման և վճարման կարգի մասին» հրահանգը և ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 87-րդ հոդվածի 3-րդ կետը, որոնք պետք է կիրառեր:

Բողոք բերած անձը նշված պնդումը պատճառաբանել է հետևյալ փաստարկներով.

Դատարանը հաստատված է համարել այն հանգամանքը, որ հայցվորի լիազորված անձը 17.01.2006 թվականին օրենքով սահմանված կարգով և ժամանակին ներկայացրել է հայտարարագիր՝ պարզեցված հարկով հարկ վճարելու համար: Գործով ձեռք բերված ապացույցներով հիմնավորվել է, որ 2005 թվականի դեկտեմբերին Ս. Մելիքյանը ինքը չի դիմել իրեն հաստատագրված վճարով հարկատու դիտելու համար: Պատասխանողի ներկայացուցիչները ընդունել են այն փաստը, որ հայտարարագիրը տրվել է ոչ թե դիմումատուի կողմից, այլ՝ Արամ Ավետիսյանի: Դատարանը չի կարևորել այն հանգամանքը, որ 27.12.2005 թվականին հաստատագրված վճար վճարող համարվելու դիմում հայցվորը չի ներկայացրել: Տվյալ դեպքում հաստատագրված վճար վճարող դիտելու հայտարարագիրը լրացրել է դիմումատուի հետ կապ չունեցող անձ, և եթե դիմողը տեղյակ լիներ, որ ինքը գործունեությունն իրականացնելիս պետք է դիտվեր հաստատագրված վճար վճարող, ապա այն չէր իրականացնի: Հայցվորը միայն բազմաթիվ գրավոր հարցումներից հետո է տեղեկացել, որ ինքը նաև հաստատագրված վճար վճարող է:

Վերոգրյալի հիման վրա վճռաբեկ բողոք բերած անձը պահանջել է բեկանել ՀՀ տնտեսական դատարանի 12.03.2007 թվականի վճիռը:

 

3. Վճռաբեկ բողոքի քննության համար նշանակություն ունեցող փաստերը.

 

Վճռաբեկ բողոքի քննության համար էական նշանակություն ունեն հետևյալ փաստերը.

1. 23.12.2005 թվականին հաստատագրված վճար վճարող դիտելու վերաբերյալ դիմումը պատասխանողին ներկայացրել է նման լիզորություն չունեցող Արամ Ավետիսյանը:

2. Դիմումատուի ներկայացուցիչը 2006 թվականի հունվարին պատասխանողին ներկայացրել է Ս. Մելիքյանին պարզեցված հարկ վճարողի հայտարարագիր, որը պատասխանողի կողմից ընդունվել է:

 

4. Վճռաբեկ դատարանի պատճառաբանությունները և եզրահանգումները.

 

Նշված հիմքերի սահմաններում քննելով վճռաբեկ բողոքը՝ Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ բողոքը հիմնավոր է մասնակիորեն հետևյալ պատճառաբանությամբ.

Համաձայն «Պարզեցված հարկի մասին» ՀՀ օրենքի 4-րդ հոդվածի 3-րդ մասի՝ պարզեցված հարկ վճարողներ չեն կարող համարվել «Հաստատագրված վճարների մասին» ՀՀ օրենքի համաձայն հաստատագրված վճար վճարող անձինք՝ գործունեության այդ մասով:

«Հաստատագրված վճարների մասին» ՀՀ օրենքի տրամաբանությունից հետևում է, որ հաստատագրված վճար վճարելու համար հիմք է հանդիսանում տնտեսվարող սուբյեկտի հայտարարագիրը և հաստատագրված վճարով հարկման օբյեկտի առկայությունը:

Սույն քաղաքացիական գործի փաստերով հիմնավորվում է այն հանգամանքը, որ հայցվորը համապատասխան հայտարարագիր չի ներկայացրել իրեն հաստատագրված վճար վճարող համարելու վերաբերյալ: Ս. Մելիքյանի անունից նշված հայտարարագիրը ներկայացրել է Արամ Ավետիսյանը, որը նման գործողություն կատարելու համար լիազորված չի եղել: Սակայն դատարանը նշված հանգամանքին պատշաճ իրավական գնահատական չի տվել:

Բացի այդ, սույն քաղաքացիական գործում առկա չէ որևէ ապացույց այն մասին, որ հայցվորը հաստատագրված վճար վճարելու վերաբերյալ հայտարարագիրը (23.12.2005 թվականին) ներկայացնելու պահին և դրանից հետո զբաղվել է «Հաստատագրված վճարների մասին» ՀՀ օրենքով նախատեսված գործունեությամբ: Այնինչ, հաստատագրված վճարը հաշվարկելու համար հիմք է հանդիսանում նաև գործունեությամբ զբաղվելու հանգամանքը:

Գործում առկա ապացույցներն այն մասին, որ հայցվորը նման գործունեությամբ զբաղվել է 2005 թվականի դեկտեմբեր ամսվա ընթացքում, չեն կարող հայցը մերժելու հիմք հանդիսանալ, քանի որ նշված ժամանակահատվածը նախորդել է հայցվորի անունից՝ դրա լիազորությունը չունեցող անձի կողմից հարկային մարմնին հայտարարագիր ներկայացնելուն: Ավելին, պատասխանողի կողմից հաստատագրված վճարի հաշվարկումը սկսվել է հայտարարագիրը ներկայացնելու պահից, որպիսի հանգամանքը ևս հաստատում է, որ հաստատագրված վճար հաշվարկելու համար հարկային մարմնի համար հիմք է հանդիսանում հայտարարագրի ներկայացումը, որում նշվում է գործունեությունը ծավալելու սկիզբը:

Այսպիսով, Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ անձը չի կարող համարվել հաստատագրված վճար վճարող, քանի դեռ պահպանված չեն վերը նշված վավերապայմանները, մասնավորապես՝ առկա չէ համապատասխան գործունեության իրականացման փաստը և ներկայացված չէ հայտարարագիրը:

Նման պայմաններում հիմնավոր է բողոք բերած անձի փաստարկն այն մասին, որ դատարանը կատարելով թերի քննություն, բազմակողմանի հետազոտության չի ենթարկել քաղաքացիական գործում առկա այն ապացույցները, որոնցով հաստատվում է այն հանգամանքը, որ հայտարարագիրը հարկային մարմնին ներկայացրել է դրա լիազորությունը չունեցող անձը, բացի այդ, չի ապացուցվել հայցվորի կողմից 23.12.2005 թվականից հաստատագրված վճարով հարկման ենթակա գործունեությամբ զբաղվելու փաստը: Հետևաբար, նաև հիմնավոր է ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգքրի 53-րդ հոդվածի խախտման և «Պարզեցված հարկի մասին» ՀՀ օրենքի 4-րդ հոդվածի 3-րդ մասի կիրառման ենթակա չլինելու վերաբերյալ սույն բողոքի հիմքը:

Միաժամանակ Վճռաբեկ դատարանը արձանագրում է, որ ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 87-րդ հոդվածի 3-րդ մասի կիրառելիության վերաբերյալ բողոքի փաստարկն անհիմն է, քանի որ նշված նորմը որևէ առնչություն չունի սույն քաղաքացիական գործի շրջանակներում քննվող վեճի առարկայի հետ:

 

Ինչ վերաբերում է «Պարզեցված հարկով հաշվարկման և վճարման կարգի մասին» հրահանգի կիրառելիության հարցին, ապա Վճռաբեկ դատարանը դրան չի անդրադառնում, քանի որ բողոքում նշված չէ, թե մասնավորապես Հրահանգի որ նորմը պետք է կիրառվեր:

 

Միաժամանակ Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ բողոքի հիմքի մասնակի հիմնավոր լինելը բավարար պայման է բողոքը բավարարելու և ՀՀ տնտեսական դատարանի 12.03.2007 թվականի վճիռը բեկանելու համար:

 

Ելնելով վերոգրյալից և ղեկավարվելով ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 236-239-րդ հոդվածներով՝ Վճռաբեկ դատարանը

 

Ո Ր Ո Շ Ե Ց

 

1. Ս. Մելիքյանի ներկայացուցիչ Գ. Գալոյանի վճռաբեկ բողոքը բավարարել: Բեկանել ՀՀ տնտեսական դատարանի 12.03.2007 թվականի վճիռը և գործն ուղարկել նույն դատարան՝ նոր քննության:

2. Սույն որոշումն օրինական ուժի մեջ է մտնում հրապարակման պահից և ենթակա չէ բողոքարկման:

 

Նախագահող՝

Հ. Մանուկյան

Դատավորներ՝

Ա. Մկրտումյան

 

Ս. Անտոնյան

 

Վ. Աբելյան

 

Ս. Գյուրջյան

 

Է. Հայրիյան

 

Ս. Սարգսյան