Գլխավոր տեղեկություն
Համար
N 1393-Ն
Տիպ
Որոշում
Ակտի տիպ
Ինկորպորացիա (28.10.2004-մինչ օրս)
Կարգավիճակ
Գործում է
Սկզբնաղբյուր
ՀՀՊՏ 2004.10.27/58(357) Հոդ.1196
Ընդունող մարմին
ՀՀ կառավարություն
Ընդունման ամսաթիվ
30.09.2004
Ստորագրող մարմին
ՀՀ վարչապետ
Ստորագրման ամսաթիվ
09.10.2004
Վավերացնող մարմին
ՀՀ Նախագահ
Վավերացման ամսաթից
16.10.2004
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
28.10.2004

«Վավերացնում եմ»
Հայաստանի Հանրապետության
Նախագահ Ռ. Քոչարյան
16 հոկտեմբերի 2004 թ.

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

 

Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ

 

30 սեպտեմբերի 2004 թվականի N 1393-Ն

 

ՈՌՈԳՄԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԵՎ ԴՐԱՆՑ ԿԱՌՈՒՑՎԱԾՔՆԵՐԻ ԾՐԱԳՐԱՅԻՆ ՆԱԽԱԶԳՈՒՇԱԿԱՆ ՆՈՐՈԳՄԱՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2003 թվականի դեկտեմբերի 24-ի N 1930-Ն որոշման 124-րդ կետին համապատասխան` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.

1. Հաստատել ոռոգման համակարգերի և դրանց կառուցվածքների ծրագրային նախազգուշական նորոգման կանոնները` համաձայն հավելվածի:

2. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից:

 

Հայաստանի Հանրապետության վարչապետ

Ա. Մարգարյան


2004 թ. հոկտեմբերի 9
Երևան

 

 

 

Հավելված
ՀՀ կառավարության 2004 թվականի
սեպտեմբերի 30-ի N 1393-Ն որոշման

 

Կ Ա Ն Ո Ն Ն Ե Ր

 

ՈՌՈԳՄԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԵՎ ԴՐԱՆՑ ԿԱՌՈՒՑՎԱԾՔՆԵՐԻ ԾՐԱԳՐԱՅԻՆ ՆԱԽԱԶԳՈՒՇԱԿԱՆ ՆՈՐՈԳՄԱՆ

 

I. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

 

1. Սույն կանոններով սահմանվում են ոռոգման համակարգերի և դրանց կառուցվածքների ծրագրային նախազգուշական նորոգման (այսուհետ` նորոգում) ընդհանուր պահանջները:

2. Սույն կանոնները կիրառվում են ոռոգման, կոլեկտորադրենաժային, ջրարբիացման ցանցերի, հիդրոտեխնիկական կառուցվածքների, պոմպակայանների, ջրամբարների նորոգման ու շահագործման, ինչպես նաև հակահեղեղային միջոցառումներ իրականացնող կազմակերպությունների կողմից:

 

II. ՈՌՈԳՄԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԵՎ ԴՐԱՆՑ ԿԱՌՈՒՑՎԱԾՔՆԵՐԻ ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ԻՐԱԿԱՆԱՑՎՈՂ ՀՍԿՈՂՈՒԹՅՈՒՆԸ

 

3. Ոռոգման համակարգերի, կառուցվածքների և դրանց սարքավորումների նկատմամբ հսկողությունն իրականացվում է շահագործող կազմակերպությունների կողմից` պարբերական դիտարկումների և զննումների միջոցով:

4. Ոռոգման համակարգերի և դրանց կառուցվածքների դիտարկումների արդյունքներն օգտագործվում են որպես ելակետային տվյալներ` ոռոգման համակարգերի տեխնիկական վիճակի թերությունների մասին տեղեկագրերը կազմելու համար:

5. Ոռոգման համակարգերի, դրանց կառուցվածքների զննումներն իրականացվում են տարեկան առնվազն երկու անգամ` մինչև ոռոգման շրջանի սկիզբը և ոռոգման շրջանի ավարտից հետո, որոնց նպատակն է նորոգման տեսակները, ծավալներն ու կատարման ժամկետները որոշելը և ճշգրտելը:

6. Ոռոգման համակարգերի և կառուցվածքների զննումներն իրականացվում են տեսողական, իսկ անհրաժեշտության դեպքում` չափիչ գործիքներով զննման միջոցով` համաձայն Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2003 թվականի մայիսի 8-ի «Հիդրոտեխնիկական կառուցվածքների անվտանգության հսկողության և զննման կարգը սահմանելու մասին» N 686-Ն որոշմամբ սահմանված կարգի:

7. Չափագրական գործիքների միջոցով իրականացվող դիտարկումների և զննումների հատուկ ռեժիմ է սահմանվում այն ոռոգման համակարգերի և դրանց կառուցվածքների նկատմամբ, որոնք կառուցված են նստվածքային ապարների վրա, սեյսմիկ վտանգավոր և բնական բարդ պայմաններ ունեցող շրջաններում, ինչպես նաև` այն ոռոգման համակարգերում, որոնք ունեն հողերի անբավարար մելիորատիվ վիճակ (ըստ գրունտային ջրերի խորության և հանքայնացման):

8. Պարբերական և արտահերթ զննումներն իրականացնում են հանձնաժողովները, որոնց կազմը, ինչպես նաև զննման ժամկետները որոշում են շահագործող կազմակերպությունների ղեկավարները: Հանձնաժողովների կազմում ընդգրկվում են համակարգերի և կառուցվածքների վիճակը դիտարկող մասնագետները, մասնագիտացված և նախագծային կազմակերպությունների, իսկ արտահերթ զննումների դեպքում` նաև տարածքային կառավարման մարմինների ներկայացուցիչները:

9. Հանձնաժողովը պարբերական և արտահերթ զննումների արդյունքների հիման վրա կազմում է թերությունների մասին տեղեկագիր, որը հաստատում է շահագործող կազմակերպության ղեկավարը` համաձայնեցնելով համապատասխան պետական կառավարման մարմնի հետ:

 

III. ՆՈՐՈԳՈՒՄՆԵՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՈՒՄԸ

 

10. Նորոգումները տեխնիկական համալիր միջոցառումների իրականացում են, որոնք ուղղված են ինչպես ոռոգման համակարգերի ու կառուցվածքների ամբողջությամբ, այնպես էլ դրանց առանձին կառուցվածքային տարրերի և մասերի անխափան աշխատանքի պահպանմանը կամ վերականգնմանը:

11. Նորոգման աշխատանքները դասակարգվում են երկու տեսակի` ընթացիկ և հիմնական:

12. Ընթացիկ նորոգումներն այն աշխատանքներն են, որոնք կատարվում են պարբերաբար և ապահովում են ոռոգման համակարգերի ու կառուցվածքների աշխատունակությունը, կանխարգելում վաղաժամ մաշվածությունը` կանխարգելիչ միջոցառումների անցկացման և ոչ մեծ վնասվածքների ու անսարքությունների վերացման միջոցով: Նորոգման օբյեկտ է համարվում առանձին կառուցվածքը կամ կառուցվածքների խումբը և դրանց սարքավորումները, մայր և միջտնտեսային ջրանցքները, գլխամասային հանգույցները, պոմպակայանները, ջրամբարները, կոլեկտորները` իրենց կառուցվածքներով, պատնեշները, ինչպես նաև ոռոգման համակարգերի ու կառուցվածքների կառուցվածքային տարրերը: Ընթացիկ նորոգման արդյունքում պետք է վերականգնվեն կամ պահպանվեն ոռոգման համակարգերի և դրանց կառուցվածքների սկզբնական նորմատիվային ցուցանիշները:

13. Հիմնական նորոգումներն այն աշխատանքներն են, որոնց իրականացման ընթացքում կատարվում են կառուցվածքի կամ դրա առանձին տարրերի լրիվ կամ մասնակի վերականգնում, փոխարինվում են մաշված կառուցվածքներն ու սարքավորումները: Նորոգվող օբյեկտի մեջ մտնող առանձին կառուցվածքների լրիվ վերականգնման արժեքը կարող է գերազանցել դրա սկզբնական արժեքը: Հիմնական նորոգումների արդյունքում պետք է բարելավվեն ոռոգման համակարգերի և դրանց կառուցվածքների նորմատիվային ցուցանիշները:

14. Նորոգման այն աշխատանքները, որոնք իրենց բնույթով ընթացիկ նորոգում են, բայց կատարվելու են հիմնական նորոգման ընթացքում, իրականացվում են հիմնական նորոգման միջոցների հաշվին:

15. Թույլատրվում է հիմնական նորոգման ընթացքում նախագծով հիմնավորել և այդ միջոցների հաշվին կառուցել առանձին լրացուցիչ կառուցվածքներ (կոնստրուկցիաներ), որոնց անհրաժեշտությունը բացահայտվել է շահագործման ընթացքում և նպատակաուղղված է ոռոգման համակարգերի ու կառուցվածքների տեխնիկական մակարդակի և շահագործման հուսալիության բարձրացմանը: Լրացուցիչ կառուցվածքներ են համարվում ջրանցքների վրայի անցումները, դիմհար, ջրթող կառուցվածքները, ջրանկումները և արագահոսները, առանձին ջրհավաքները, ջրաչափական սարքերը և այլ կառուցվածքներ:

16. Վթարային բնույթի կամ այլ չնախատեսված վնասվածքները վերացվում են առաջին հերթին: Նման աշխատանքների կատարման համար ստեղծվում են նյութերի և սարքավորումների վթարային պաշարներ:

17. Չնախատեսված աշխատանքների կատարման համար (վթարներ, սողանքներ, վնասվածքներ, փլուզումներ և այլն) նախատեսվում է ստեղծել նյութական ռեսուրսների վթարային պաշար, որոնց արժեքը չպետք է գերազանցի նորոգման աշխատանքների տարեկան ծրագրի մեկ տոկոսը: Վթարային աշխատանքների կատարման համար կազմվում է լրացուցիչ թերությունների մասին տեղեկագիր:

 

IV. ՆՈՐՈԳՄԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԾՐԱԳՐԱՎՈՐՈՒՄԸ

 

18. Նորոգման կանոններով նախատեսված բոլոր աշխատանքներն իրականացվում են թերությունների մասին տեղեկագրի հիման վրա` տվյալ ոռոգման համակարգերը և կառուցվածքները շահագործող կազմակերպությունների կողմից:

19. Տարեկան ծրագրերում (ժամանակացույցներում) սահմանվում են ծրագրային դիտարկումների, զննումների, շահագործման աշխատանքների, ընթացիկ և հիմնական նորոգումների կատարման ժամկետները: Հիմնական նորոգման ծրագիրը մշակելիս հաշվի է առնվում դրա կատարման պարբերականությունը` ճշտելով տեխնիկական վիճակը, կլիմայական, հիդրոլոգիական և այլ հանգամանքները:

20. Ընթացիկ նորոգումները ծրագրավորվում են յուրաքանչյուր տարի` թերությունների մասին տեղեկագրի և օբյեկտների նախագծանախահաշվային փաստաթղթերի հիման վրա:

21. Հիմնական նորոգման տարեկան ծրագիրը մշակվում է թերությունների մասին տեղեկագրի կամ նախագծանախահաշվային փաստաթղթերի հիման վրա:

22. Հիմնական նորոգման տարեկան ծրագրերը պետք է ընդգրկեն`

ա) նորոգման օբյեկտների ցանկը,

բ) աշխատանքների տարեկան ծավալը,

գ) յուրաքանչյուր օբյեկտի անվանումը և հիմնական աշխատանքների ծավալները,

դ) նորոգումների օրացուցային ժամկետները,

ե) շինարարական նյութերի պահանջարկը:

Արտադրական անհրաժեշտության դեպքում` թույլատրվում է նորոգման տարեկան ծրագրերում կատարել փոփոխություններ (օբյեկտների անվանումներում, աշխատանքների տեսակներում, ծավալներում, աշխատանքների կատարման ժամկետներում), ինչպես նաև ճշգրտումներ` տարերային աղետների և այլ չնախատեսված դեպքերում:

 

V. ՆՈՐՈԳՄԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ՖԻՆԱՆՍԱՎՈՐՈՒՄԸ

 

23. Ոռոգման համակարգերի և կառուցվածքների ոչ մրցութային նորոգման, նախագծանախահաշվային փաստաթղթերի պատրաստման, շահագործման և հսկողական աշխատանքները ֆինանսավորվում են դրանք շահագործող կազմակերպությունների միջոցների, ինչպես նաև Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի միջոցների հաշվին` նախատեսված ֆինանսական ծրագրերի սահմաններում:

 

VI. ՆՈՐՈԳՄԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԱՆԱԽԱՀԱՇՎԱՅԻՆ ՓԱՍՏԱԹՂԹԵՐԻ ԿԱԶՄՈՒՄԸ ԵՎ ՀԱՍՏԱՏՈՒՄԸ

 

24. Ընթացիկ և հիմնական նորոգումները` 5.0 մլն դրամ և բարձր արժողությամբ, իրականացվում են սահմանված կարգով հաստատված նախագծանախահաշվային փաստաթղթերի հիման վրա: Մինչև 5.0 մլն դրամ արժողությամբ յուրաքանչյուր օբյեկտի նորոգումները կատարվում են հաստատված թերությունների մասին տեղեկագրի հիման վրա:

25. Ընթացիկ և հիմնական նորոգումների նախահաշվային արժեքը որոշվում է նորոգման աշխատանքների գործող գնացուցակներով, տարիֆներով, նորմատիվ աշխատատարությամբ և նյութական ծախսերով, ինչպես նաև իրավասու կազմակերպությունների կողմից կազմված և հաստատված ներքին գնացուցակներով ու նյութածախսի նորմաներով: Գնացուցակներ կամ տարիֆներ չունեցող աշխատանքների համար կազմվում են լրացուցիչ գնացուցակներ, գնահաշվարկներ և տարիֆներ` գերատեսչական գործող նորմաների հիման վրա, որոնք համաձայնեցվում ու հաստատվում են սահմանված կարգով:

26. Նյութերի, բեռների փոխադրման, էլեկտրաէներգիայի, բանվորների վարձատրության պայմանների գործող գների փոփոխությունները հաշվի են առնվում լրացուցիչ գործակիցներով և նախահաշիվների ճշգրտմամբ:

27. Նորոգումների կատարման ընթացքում նախագծով և նախահաշվով չնախատեսված լրացուցիչ ծավալներ ի հայտ գալու դեպքում աշխատանքներն իրականացնող կազմակերպությունը պատվիրատուի և նախագծային կազմակերպության ներկայացուցիչների մասնակցությամբ կազմում է ակտ` նշելով լրացուցիչ աշխատանքները և դրանց կատարման անհրաժեշտությունը: Նախագծային կազմակերպությունն ակտի հիման վրա օբյեկտի նախահաշվում կատարում է փոփոխություն:

28. Թերությունների մասին տեղեկագրերը կազմվում են ըստ ոռոգման համակարգերի և դրանց կառուցվածքների տարրերի` կատարելով չափումներ ու աշխատանքների ծավալների հաշվարկ: Թերությունների մասին տեղեկագրերին կցվում են հակիրճ բացատրագիր և կատարողական կամ նախագծային փաստաթղթերի այն մասի պատճենը, որն արտացոլում է նորոգվող օբյեկտի տեխնիկական պարամետրերը կամ չափումների հիման վրա կատարված ուրվագիծը:

29. Բանվորական գծագրեր պահանջող նորոգման աշխատանքների համար կազմվում են նախագծանախահաշվային փաստաթղթեր` անկախ աշխատանքների արժեքից:

30. Նախագծանախահաշվային փաստաթղթերն իրենց կազմում, համաձայն նախագծային նորմատիվ փաստաթղթերի, պետք է ունենան`

ա) հակիրճ բացատրագիր, որտեղ պետք է նշված լինեն տեխնիկական լուծման հիմնավորումը, տեխնիկատնտեսական ցուցանիշները և նորոգման աշխատանքների կազմակերպման վերաբերյալ առաջարկությունները, նաև աշխատանքների կատարման համար անհրաժեշտ համաձայնեցումները.

բ) հիմնական նորոգման տևողության ժամկետները.

գ) նորոգումների հիմնական տեսակների և ծավալների ցանկը, անհրաժեշտ շինարարական նյութերն ու կոնստրուկցիաները, շինարարական մեքենաների և մեխանիզմների պահանջը, ինչպես նաև յուրաքանչյուր միավոր աշխատանքի կատարման նախահաշվային արժեքը.

դ) բանվորական գծագրեր (հատակագիծ, ընդլայնական և ընդերկայնական կտրվածքներ և այլն), նախահաշիվներ:

31. Նախագծանախահաշվային փաստաթղթերը կազմելու համար օգտագործվում են`

ա) մելիորատիվ օբյեկտների շինարարության կատարողական փաստաթղթերը (այդ թվում` հետախուզական տվյալները).

բ) տեխնիկական վիճակի մասին ակտը.

գ) զննումների (հետազոտությունների) նյութերը:

 

VII. ՆՈՐՈԳՈՒՄՆԵՐԻ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒՄԸ

 

32. Նորոգումներն իրականացվում են կատարողի կողմից կազմված և պատվիրատուի հետ համաձայնեցված աշխատանքային ժամանակացույցին համապատասխան, երկկողմ պայմանագրով:

33. Նորոգումներն իրականացվում են անվտանգության տեխնիկայի գործող կանոնների խստագույն պահպանմամբ, աշխատանքային, արտադրական, սանիտարական, հակահրդեհային և միջավայրի պահպանման կանոններին համապատասխան: Նորոգումներն իրականացնելիս պետք է ղեկավարվել տեխնիկական պայմաններով, գործող շինարարական նորմերով և կանոններով, աշխատանքների կատարման հրահանգներով ու ցուցումներով:

34. Այն դեպքերում, երբ նորոգվում են համեմատաբար խոշոր կամ բարդ, ինչպես նաև ծանր հիդրոերկրաբանական պայմաններում գտնվող օբյեկտներ, մշակվում է աշխատանքների կատարման նախագիծ, որի անհրաժեշտությունը որոշում է պատվիրատուն:

35. Նորոգման աշխատանքների որակի և կատարման ժամկետների նկատմամբ տեխնիկական հսկողությունն իրականացնում է պատվիրատուն` աշխատանքներ կատարող կազմակերպության հետ միասին:

36. Հիմնական նորոգման ընթացքում ակտավորվում և վկայագրվում են փակ աշխատանքները, ինչպես նաև այն աշխատանքները, որոնց կատարման որակից է կախված ոռոգման համակարգերի կամ դրանց կառուցվածքային տարրերի աշխատունակությունը:

37. Հիմնական նորոգման խոշոր ծավալի աշխատանքները հնարավոր է իրականացնել մրցութային կարգով` «Գնումների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքին համապատասխան:

 

VIII. ՆՈՐՈԳՄԱՆ ԱՇԽԱՏԱՆՔՆԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՈՒՄԸ

 

38. Նորոգումների ավարտից հետո աշխատանքներն ընդունվում են շահագործող կազմակերպության ղեկավարի կամ պատվիրատուի կողմից նշանակված հանձնաժողովների կողմից, որոնք ղեկավարվում են գործող նորմերով և տեխնիկական փաստաթղթերով:

39. Նորոգման աշխատանքներն իրականացնող կազմակերպությունը ներկայացնում է հետևյալ տեխնիկական փաստաթղթերը`

ա) կատարողական ակտեր,

բ) անհրաժեշտության դեպքում` միջանկյալ ընդունման ակտեր և պայմանագրեր,

գ) փակ աշխատանքների մասին ակտեր:

 

Հայաստանի Հանրապետության
կառավարության աշխատակազմի
ղեկավար-նախարար
Մ. Թոփուզյան