Գլխավոր տեղեկություն
Համար
ՍԴՈ-265
Տիպ
Որոշում
Ակտի տիպ
Ինկորպորացիա (19.12.2000-մինչ օրս)
Կարգավիճակ
Գործում է
Սկզբնաղբյուր
ՀՀՍԴՏ 2002/2
Ընդունող մարմին
ՀՀ Սահմանադրական դատարան
Ընդունման ամսաթիվ
19.12.2000
Ստորագրող մարմին
ՀՀ Սահմանադրական դատարանի նախագահ
Ստորագրման ամսաթիվ
19.12.2000
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
19.12.2000

ՀԱՆՈՒՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՍԱՀՄԱՆԱԴՐԱԿԱՆ ԴԱՏԱՐԱՆԻ

 

Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ Ը

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԷՍՏՈՆԻԱՅԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋԵՎ ՕԴԱՅԻՆ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԻ ՄԱՍԻՆ ՀԱՄԱՁԱՅՆԱԳՐՈՒՄ ԱՄՐԱԳՐՎԱԾ ՊԱՐՏԱՎՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ` ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՍԱՀՄԱՆԱԴՐՈՒԹՅԱՆԸ ՀԱՄԱՊԱՏԱՍԽԱՆՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐՑԸ ՈՐՈՇԵԼՈՒ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ԳՈՐԾՈՎ

 

Քաղ. Երևան

19 դեկտեմբերի 2000 թ.

 

Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական դատարանը, նախագահությամբ` սահմանադրական դատարանի նախագահ Գ. Հարությունյանի, կազմով` սահմանադրական դատարանի նախագահի տեղակալ Վ. Հովհաննիսյանի, սահմանադրական դատարանի անդամներ Ա. Գյուլումյանի, Ֆ. Թոխյանի, Հ. Նազարյանի, Ռ. Պապայանի, Վ. Սահակյանի, Մ. Սևյանի,

մասնակցությամբ` Հայաստանի Հանրապետության Նախագահի պաշտոնական ներկայացուցիչ` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանն առընթեր քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչության պետ Հ. Երիցյանի,

համաձայն Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության 100 հոդվածի 2 կետի և 101 հոդվածի 1 կետի, «Սահմանադրական դատարանի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 5 հոդվածի 2 կետի և 21(1) հոդվածի,

դռնբաց նիստում գրավոր ընթացակարգով քննեց «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության և Էստոնիայի Հանրապետության կառավարության միջև օդային տրանսպորտի մասին համաձայնագրում ամրագրված պարտավորությունների` Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությանը համապատասխանության հարցը որոշելու վերաբերյալ» գործը:

Գործի քննության առիթ է հանդիսացել Հայաստանի Հանրապետության Նախագահի դիմումը սահմանադրական դատարան:

Ուսումնասիրելով սույն գործով զեկուցող` Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական դատարանի անդամ Վ. Սահակյանի գրավոր հաղորդումը, Հայաստանի Հանրապետության Նախագահի ներկայացուցիչ Հ. Երիցյանի գրավոր բացատրությունը, հետազոտելով համաձայնագիրը և գործում առկա մյուս փաստաթղթերը, Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական դատարանը ՊԱՐԶԵՑ.

 

1. Համաձայնագիրն ստորագրվել է 2000 թվականի մարտի 17-ին` Տալլինում: Համաձայնագրի նպատակն է Պայմանավորվող կողմերի տարածքների միջև և դրանցից դուրս կանոնավոր օդային հաղորդակցության հաստատումը:

2. Համաձայնագրով Կողմերն ստանձնում են, մասնավորապես, հետևյալ պարտավորությունները.

- տրամադրել մյուս Պայմանավորվող կողմին իր տարածքի վրայով անվայրէջք թռիչքի, իր տարածքում ոչ կոմերցիոն նպատակներով վայրէջքի իրավունք.

- օդանավակայանների և օդանավակայանային այլ միջոցների օգտագործման համար կատարել այնպիսի գանձումներ, որոնք կիրառվում են նմանատիպ միջազգային օդային հաղորդակցության մեջ ներգրավված ազգային ավիաընկերության նկատմամբ.

- ազատել մյուս Պայմանավորվող կողմի նշանակված ավիաընկերությունների օդանավերը, ինչպես նաև այդ օդանավի վրա գտնվող վառելիքը, քսայուղերը, պահեստամասերը, հաշվեցուցակային բորտային սարքավորումները և բորտային պաշարները ցանկացած մաքսային և այլ տուրքերից, իսկ անուղղակի հարկերից տրամադրել հարկային արտոնություններ.

- իրավունք վերապահել մյուս Պայմանավորվող կողմի նշանակված ավիաընկերությանը ցանկացած ժամանակ, առանց սահմանափակումների, իր գլխավոր գրասենյակ փոխանցել օդային փոխադրումներից ստացված հասույթը.

- տրամադրել իր տարածքում նշանակված ավիաընկերության համար անհրաժեշտ գրասենյակների և ադմինիստրատիվ, կոմերցիոն և տեխնիկական աշխատակազմի հիմնադրման իրավունք.

- տալ նշված գրասենյակներում աշխատանքի ընդունվող աշխատակազմին բնակվելու և աշխատանքի թույլտվություններ` առանց հաշվի առնելու աշխատանքային շուկայում տիրող իրավիճակը,

- վերապահել մյուս Պայմանավորվող կողմի նշանակված ավիաընկերությանն ուղևորների, ուղեբեռների և փոստի սեփական սպասարկման իրավունք,

- աջակցել քաղաքացիական օդանավերի անօրինական բռնագրավման գործողությունների և այդ օդանավերի, նրանց ուղևորների և անձնակազմի, օդանավակայանների և օդագնացության միջոցների անվտանգության դեմ անօրինական միջամտության, ինչպես նաև քաղաքացիական ավիացիայի անվտանգության դեմ ուղղված այլ սպառնալիքների կանխմանը,

- քննության նպատակով ընդունել անընդունելի հայտարարված օդանավից` իջեցման կետից վերադարձված անձին, եթե այդ անձը նախկինում, օդանավ բարձրացվելուց առաջ, մնացել է իր տարածքում: Պայմանավորվող կողմը չպետք է վերադարձնի անձին այն երկիր, որտեղ նա նախկինում հայտարարվել է անընդունելի,

- ցուցաբերել անհրաժեշտ աջակցություն քաղաքացիական օդանավերի անօրինական բռնագրավման գործողությունների, ինչպես նաև քաղաքացիական ավիացիայի անվտանգության դեմ այլ սպառնալիքների կանխման համար,

- կիրառել արդյունավետ միջոցներ օդանավերի պաշտպանությունն ապահովելու համար:

Համաձայնագրով սահմանվում են նաև տեղեկատվության և վիճակագրական տվյալների փոխանակման, ավիաընկերություններից ուղևորների համար գանձվող սակագների հաստատման, կոմերցիոն գործունեության իրականացման, տարաձայնությունների վերացման, համաձայնագրում փոփոխություններ կատարելու, դրա ուժի մեջ մտնելու և դադարեցման կարգն ու պայմանները:

Համաձայնագիրն ունի հավելված, որը սահմանում է այն երթուղիների չվացուցակը, որոնցով Կողմերի նշանակված ավիաընկերությունների կողմից երկու ուղղությամբ շահագործումներ են իրականացվում:

3. Հայաստանի Հանրապետությունը միացել է սույն համաձայնագրում հիշատակված 1944 թ. դեկտեմբերի 7-ին Չիկագոյում ստորագրված` Միջազգային քաղաքացիական ավիացիայի մասին, 1963 թ. սեպտեմբերի 14-ին Տոկիոյում ստորագրված` Օդանավերում կատարվող հանցագործությունների և մի շարք այլ ակտերի մասին, ինչպես նաև 1970 թ. դեկտեմբերի 16-ին Հաագայում ստորագրված` Օդանավերի անօրինական զավթումների դեմ պայքարի մասին կոնվենցիաներին:

4. Օդային հաղորդակցության ոլորտում Հայաստանի Հանրապետության կողմից ստորագրված համաձայնագրերի գործողության իրավակիրառական պրակտիկայի ուսումնասիրությամբ պարզվել է, որ Հայաստանի Հանրապետությունն այսօրվա դրությամբ օդային հաղորդակցության վերաբերյալ ստորագրել է երկու տասնյակից ավելի երկկողմ և բազմակողմ համաձայնագրեր, որոնք կազմում են պետությունների միջև կանոնավոր օդային հաղորդակցության հաստատման, Պայմանավորվող կողմերի միջև երթևեկության իրավունքների փոխանակման, օդագնացության, տնտեսական և կազմակերպական հարցերի կարգավորման իրավական հիմքը:

Ելնելով գործի քննության արդյունքներից և ղեկավարվելով Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության 100 հոդվածի 2 կետով, 102 հոդվածի առաջին և երրորդ մասերով, «Սահմանադրական դատարանի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 5 հոդվածի 2 կետով, 67 և 68 հոդվածներով, Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական դատարանը ՈՐՈՇԵՑ.

 

1. Հայաստանի Հանրապետության կառավարության և Էստոնիայի Հանրապետության կառավարության միջև օդային տրանսպորտի մասին համաձայնագրում ամրագրված պարտավորությունները համապատասխանում են Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությանը:

2. Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության 102 հոդվածի երկրորդ մասի համաձայն սույն որոշումը վերջնական է, վերանայման ենթակա չէ, ուժի մեջ է մտնում հրապարակման պահից:

 

Հայաստանի Հանրապետության
սահմանադրական դատարանի
նախագահ

Գ. Հարությունյան


19 դեկտեմբերի 2000 թվականի
ՍԴՈ-265

Փոփոխման պատմություն
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան
Փոփոխված ակտ
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան