ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ, ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ, ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԵՎ ՍՊՈՐՏԻ ՆԱԽԱՐԱՐ
Հ Ր Ա Մ Ա Ն
«07» մայիսի 2024 թ. |
N 30-Ն |
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՈՒՄ «ՔԻՄԻԱ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ 9-ՐԴ ԵՎ 12-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐԻ ԱՌԱՐԿԱՅԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Ղեկավարվելով «Հանրակրթության մասին» օրենքի 7-րդ հոդվածի 4-րդ մասով և 30-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետով՝
Հրամայում եմ
1. Հաստատել հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում «Քիմիա» առարկայի 9-րդ և 12-րդ դասարանների առարկայական ծրագրերը՝ համաձայն հավելվածի:
2. Սույն հրամանն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից:
Նախարար`
|
Ժ. ԱՆԴՐԵԱՍՅԱՆ |
Հավելված ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի N 30-Ն հրամանի |
ՔԻՄԻԱ
9-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆ
Թեմա 1 | |
Քիմիան և շրջակա միջավայրը | |
Հիմնական նպատակ | |
Ձևավորել և զարգացնել գիտելիքներ նյութի, բաղադրության և հատկությունների վերաբերյալ: | |
Վերջնարդյունքներ | |
1. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.1 Սահմանի մոլային ծավալ հասկացությունը, կապ հաստատի մասնիկների թվի հետ, ներկայացնի և օգտագործի մաթեմատիկական արտահայտությունը խնդիրներ ու վարժություններ լուծելիս: 2. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.2 Ներկայացնի չոր օդի բաղադրությունը, որպես մոտ 78 % ազոտի, 21% թթվածնի և ազնիվ գազերի ու ածխաթթու գազի խառնուրդ (ըստ ծավալի): 3. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.3 Նկարագրի հեղուկ օդից թթվածնի և ազոտի առանձնացումը թորման միջոցով: 4. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.4 Թվարկի օդի հիմնական աղտոտիչները, ինչպիսիք են ածխածնի(II) օքսիդը, ծծմբի(IV) օքսիդը և ազոտի օքսիդները: 5. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.5 Ներկայացնի այդ աղտոտիչների աղբյուրները. 1) ածխածնի(II) օքսիդը ածխածին պարունակող վառելանյութի թերայրումից, 2) ծծմբի(IV) օքսիդը ծծմբի միացություններ պարունակող հանածո վառելիքի այրումից, 3) ազոտի օքսիդները ավտոմեքենաների ներքին այրման շարժիչների արտանետումներից: 6. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.6 Նկարագրի աղտոտիչների վնասակար ազդեցությունը մարդու առողջության և շինությունների վրա (թթվային անձրևներ) և քննարկի թե ինչու են այդ աղտոտիչները գլոբալ մտահոգության առիթ դարձել: 7. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.7 Գործնականում իրականացնի որոշ հանքաքարերի վրա թթուների ազդեցության ուսումնասիրություն: 8. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.8 Սահմանի ջրի ժամանակավոր և մնայուն կոշտություն հասկացությունները: 9. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.9 Նկարագրի ջրի փափկեցման գործընթացները: 10. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.10 Նկարագրի քաղցրահամ ջրերի մաքրման և վնասազերծման փուլերը (ֆիլտրում, քլորացում): 11. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.11 Նկարագրի նավթը, որպես ածխաջրածինների խառնուրդ, և թորմամբ օգտակար բաղադրիչների բաժանումը: 12. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.12 Թվարկի բաղադրիչների կիրառության ոլորտները՝ 1) Բենզին-ավիացիոն և ավտոմոբիլային վառելանյութ: 2) Կերոսին- վառելանյութ ինքնաթիռների, հրթիռների և տրակտորային շարժիչների համար; 3) Վազելին - բժշկության մեջ: 4) Պարաֆին - սննդի արդյունաբերության մեջ՝ փաթեթանյութերի տոգորման, մոմերի, կենցաղային քիմիայի ապրանքների համար: 5) Գուդրոն - փողոցների ասֆալտապատման համար: 13. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.13 Կիրառի նյութի վերաբերյալ ստացված գիտելիքները վարժությունների և խնդիրների լուծման համար: 14. Ք9.ՆՄԲ.ՄՆ.14 Նկարագրի կայուն զարգացման էությունը՝ բնական ռեսուրսների խնայողաբար օգտագործման տեսանկյունից: | |
Բովանդակություն | |
1. Օդ: Գազի մոլային ծավալ: 2. Ջուր: 3. Նավթ: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններ |
1. Գործնական աշխատանք 1։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում օդի բաղադրության և մոլային ծավալի վերաբերյալ: 2. Գործնական աշխատանք 2։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։ Ջրի ժամանակավոր և մնայուն կոշտության վերաբերյալ: 3. Գործնական աշխատանք 3։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում նավթի վերաբերյալ: 4. Լաբորատոր աշխատանք 1։ Ծծմբի(IV) օքսիդի տարածման ուսումնասիրում հայտանյութի լուծույթով լցված բջջային պլանշետի օգնությամբ։ 5. Լաբորատոր աշխատանք 2։ Որոշ հանքաքարերի վրա թթուների ազդեցության ուսումնասիրություն: 6. Խմբային հետազոտական աշխատանք և ներկայացում շրջակա միջավայրի պահպանության վերաբերյալ: 7. Թեմատիկ գրավոր աշխատանք: |
1. Օրինաչափություններ: Նավթը ածխաջրածինների խառնուրդ է, որում բաղադրիչները ունեն տարբեր եռման ջերմաստիճաններ, ինչով էլ պայմանավորված է դրանց բաժանումը թորման եղանակով: 2. Պատճառ և հետևանք։Արտանետված քիմիական նյութերի ազդեցությունը շրջակա միջավայրի վրա: Կոշտ ջրի ազդեցությունը կենցաղային գործընթացների վրա: 3. Համակարգեր և մոդելներ: Գազային և ջրային համակարգերը ունեն իրենց առանձնահատկությունները: 4. Կառուցվածք և գործառույթ: Աղտոտիչների բնույթից կախված դրանց ազդեցությունը շրջակա միջավայրի վրա տարբեր է: Քլոր պարունակող ախտահանիչ նյութերի ազդեցությունը ջրի որակի ցուցանիշների վրա: 5. Կայունություն և փոփոխություն: Մեզ շրջապատող աշխարհում գազային և ջրային համակարգերի կայունություն ու փոփոխությունը կախված է քիմիական և ֆիզիկական երևույթներից: Օդի բաղադրության կայունությունը ունի կարևոր նշանակություն և ածխածնի երկօքսիդի պարունակության ավելացումը հանգեցնում է գլոբալ խնդիրների: |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու։ Կարողանա կարդալ, հասկանալ կարդացածը, առանձնացնել կարդացածի կարևոր (պահանջվող) գաղափարները։ Բնագիտություն։ Պատկերացում ունենալ շրջակա միջավայրի պահպանության և աղտոտիչների վերաբերյալ: Ֆիզիկա: Իմանալ նյութի ագրեգատային վիճակները և դրանց փոխադարձ անցումների պայմանները: Համակարգչային գիտություն և թվային գրագիտություն: Աշխատանք տեքստային խմբագրիչների հետ, ցուցադրական նյութերի պատրաստման և համացանցում որոնողական աշխատանքներ իրականացնելու հմտություններ: | |
Կապը Հանրակրթության Չափորոշչի Վերջնարդյունքների հետ | |
Հ4, Հ6, Հ7, Հ8, Հ9, Հ10, Հ11, Հ12, Հ13, Հ19, Հ27, Հ28, Հ29, Հ30, Հ31, Հ32, Հ33, Հ34, Հ47 |
Թեմա 2 | |
Նյութերի տեսակներ | |
Հիմնական նպատակ | |
Ձևավորել գիտելիքներ մետաղների, ոչ մետաղների և օրգանական միացությունների հիմնական դասերի հատկությունների, օրինաչափությունների և առանձնահատկությունների վերաբերյալ։ Ձևավորել գործնական հմտություններ իոնների որակական ռեակցիաների օրինակներով: | |
Վերջնարդյունքներ | |
1. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.1 Ներկայացնի հալոգենները՝ քլորը, բրոմը և յոդը, որպես երկատոմ ոչ մետաղ պարզ նյութեր՝ ցույց տալով գույնի ու խտության տարբերությունները: 2. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.2 Ներկայացնի քլորի և յոդի կիրառությունը, որպես մանրէազերծող միջոցներ: 3. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.3 Բացատրի և համեմատի հալոգենների համեմատական օքսիդիչ հատկությունները հալոգենիդ իոնների հետ փոխազդեցության տեսանկյունից: 4. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.4 Ներկայացնի և գործնականում իրականացնի հալոգենիդ իոնների (Cl-, Br-, I-) որակական ռեակցիաները Ag+ իոնի միջոցով: 5. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.5 Ներկայացնի ազնիվ գազերը, որպես, միատոմ ոչ մետաղ պարզ նյութեր և բացատրի դրանց քիմիական պասիվությունը էլեկտրոնային կառուցվածքի տեսանկյունից: 6. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.6 Թվարկի իներտ գազերի կիրառման որոշ ոլորտներ՝ իներտ միջավայր, լամպեր: 7. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.7 Թվարկի մետաղների ընդհանուր ֆիզիկական հատկությունները: 8. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.8 Նկարագրի մետաղների ընդհանուր քիմիական հատկությունները, օր՝ փոխազդեցությունը թթվածնի, աղերի և նոսր թթուների հետ, հաշվի առնելով մետաղների ակտիվության շարքը: 9. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.9 Կանխատեսի և ներկայացնի մետաղների ռեակցիոնունակության աճը՝ ըստ տրված փորձնական արդյունքների: 10. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.10 Ներկայացնի լիթիումը, նատրիումը, կալիումը, որպես համեմատաբար փափուկ մետաղներ, նկարագրելով ջրի հետ փոխազդեցության, հալման կետի և խտության օրինաչափությունները: 11. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.11 Գործնականում իրականացնի լիթիումի և նատրիումի հարաբերական ակտիվության որոշում էթիլ սպիրտի և ջրի հետ փոխազդեցության օրինակներով: 12. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.12 Ներկայացնի անցումային շարքի մետաղները, որպես մետաղների խումբ, որոնք ունեն փոփոխական օքսիդացման աստիճաններ, բարձր խտություն, բարձր հալման ջերմաստիճան և առաջացնում են գունավոր միացություններ ու հաճախ գործում են որպես կատալիզատորներ: 13. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.13 Մանգանի միացությունների օրինակի վրա գործնականում իրականացնի վերօքս ռեակցիաներ անցումային շարքի մետաղների գույնի և օքսիդացման աստիճանի փոփոխության ուսումնասիրման նպատակով: 14. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.14 Գործնականում իրականացնի ջրածնի պերօքսիդի քայքայումը մանգանի(IV) օքսիդ կատալիզատորի առկայությամբ: 15. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.15 Նկարագրի օրգանական միացությունների հիմնական դասերը և դրանց բնութագրող ֆունկցիոնալ խմբերը: 16. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.16 Սահմանի ֆունկցիոնալ խումբ հասկացությունը, որպես միացության քիմիական հատկությունները պայմանավորող ատոմների խումբ: 17. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.17 Նկարագրի հոմոլոգիական շարքը, որպես ընդհանուր բանաձև ունեցող, միևնույն ֆունկցիոնալ խումբ պարունակող և/կամ միանման քիմիական հատկություններով օժտված միացությունների ընտանիք: 18. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.18 Նկարագրի ալկանների (մինչև 10 անդամ) հոմոլոգիական շարքի ընդհանուր օրինաչափությունները (ագրեգատային վիճակ, խտություն, եռման, հալման ջերմաստիճաններ): 19. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.19 Ներկայացնի կառուցվածքային իզոմերիան: 20. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.20 Որոշի օրգանական միացության դասը կամ մոլեկուլի ընդհանուր բանաձևը՝ ըստ քիմիական անվանումների -ան, -են, -ոլ վերջավորությունների: 21. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.21 Անվանի և պատկերի մինչև չորս ածխածին պարունակող չճյուղավորված ալկանների, ալկենների և սպիրտների կառուցվածքային բանաձևերը: 22. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.22 Նշի էթանոլի կիրառությունը, որպես լուծիչ, վառելիք և մանրէասպան միջոց: 23. Ք9.ՆՄԲ.ՆՏ.23 Կիրառի մետաղների, ոչ մետաղների և օրգանական միացությունների մասին ստացված գիտելիքները վարժությունների և խնդիրների լուծման համար։ | |
Բովանդակություն | |
1. Ոչ մետաղներ (հալոգեններ, ազնիվ գազեր): 2. Մետաղներ (Li, Na, K, անցումային մետաղներ): 3. Նախնական պատկերացումներ օրգանական միացությունների մասին: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններ |
1. Գործնական աշխատանք 1։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում ոչ մետաղների վերաբերյալ: 2. Գործնական աշխատանք 2։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում մետաղների վերաբերյալ: 3. Գործնական աշխատանք 3։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում oրգանական նյութերի հիմնական դասերի վերաբերյալ: 4. Լաբորատոր աշխատանք 1։ Հալոգենիդ իոնների (Cl-, Br-, I-) որակական ռեակցիաները Ag+ իոնի միջոցով 5. Լաբորատոր աշխատանք 2։ Քլորի, բրոմի և յոդի ստացում։ Դրանց համեմատական օքսիդիչ ակտիվության որոշում։ 6. Լաբորատոր աշխատանք 3։ Լիթիումի և նատրիումի հարաբերական ակտիվության որոշում՝ էթիլ սպիրտի և ջրի հետ փոխազդեցության օրինակներով: 7. Լաբորատոր աշխատանք 4։ Անցումային շարքի մետաղների խտության որոշում։ Օրինակ՝ գրանուլացված կապարի և/կամ ցինկի խտության որոշում: 8. Լաբորատոր աշխատանք 5։ Վերօքս ռեակցիաներ անցումային շարքի մետաղների գույնի և օքսիդացման աստիճանի փոփոխության ուսումնասիրություն: 9. Լաբորատոր աշխատանք 6։ Ջրածնի պերօքսիդի քայքայումը մանգանի(IV) օքսիդ կատալիզատորի առկայությամբ: 10. Լաբորատոր աշխատանք 6։ Հեքսանի ֆիզիկական հատկություններ (լուծելիություն, խտություն, եռման ջերմաստիճան): 11. Խմբային հետազոտական աշխատանք և ներկայացում ոչ մետաղների և/կամ մետաղների և/կամ օրգանական միացությունների աղբյուրների և կիրառության վերաբերյալ: 12. Թեմատիկ գրավոր աշխատանք 1: Ոչ մետաղներ և մետաղներ: 13. Թեմատիկ գրավոր աշխատանք 2: Օրգանական նյութերի հիմնական դասեր: |
1. Օրինաչափություններ: Մետաղական և ոչ մետաղական հատկությունները պարբերություններում և խմբերում փոփոխվում են օրինաչափորեն:Հոմոլոգիական շարքում օրգանական միացությունների ֆիզիկական հատկությունները փոփոխվում են օրինաչափորեն, իսկ քիմիական հատկությունները պայմանավորված են ֆունկցիոնալ խմբով: Իզոմերների գոյությունը պայմանավորված է ինչպես նյութերի տարբեր քիմիական կառուցվածքով, այնպես էլ տարածության մեջ ատոմների և խմբերի տարբեր դասավորությամբ: 2. Համակարգեր և մոդելներ: Իզոմերների գնդաձողային տարածական մոդելների կառուցում: 3. Կառուցվածք և գործառույթ: Մետաղները օժտված են վերականգնիչ հատկություններով, իսկ ոչ մետաղները՝ հիմնականում օքսիդիչ հատկություններով: 4. Կայունություն և փոփոխություն: Ազնիվ գազերը քիմիապես պասիվ են շնորհիվ իրենց կայուն էլեկտրոնային կառուցվածքի: |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու։ Կարողանա կարդալ, հասկանալ կարդացածը, առանձնացնել կարդացածի կարևոր (պահանջվող) գաղափարները։ Ֆիզիկա: Կարողանա բնութագրել նյութերի ֆիզիկական հատկությունները՝ էլեկտրա և ջերմահաղորդականություն, խտություն: Մաթեմատիկա: Կազմել և լուծել գծային հավասարումներ: Համակարգչային գիտություն և թվային գրագիտություն: Աշխատանք տեքստային խմբագրիչների հետ, ցուցադրական նյութերի պատրաստման և համացանցում որոնողական աշխատանքներ իրականացնելու հմտություններ: | |
Կապը Հանրակրթության Չափորոշչի Վերջնարդյունքների հետ | |
Հ4, Հ6, Հ7, Հ8, Հ9, Հ13, Հ27, Հ27, Հ28, Հ29,Հ30, Հ31, Հ32, Հ33, Հ34, Հ47 |
Թեմա 3 | |
Քիմիական ռեակցիաների դասակարգում | |
Հիմնական նպատակ | |
Ձևավորել և զարգացնել գիտելիքներ ռեակցիաների որոշ տեսակների և դրանց օրինաչափությունների վերաբերյալ։ Զարգացնել գործնական հմտություններ ռեակցիաների որոշ տեսակների օրինակներով: | |
Վերջնարդյունքներ | |
1. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.1 Սահմանի դիսոցման աստիճան հասկացությունը և կիրառի դրա մաթեմատիկական արտահայտությունը հաշվարկներում: 2. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.2 Սահմանի և տարբերի ուժեղ ու թույլ էլեկտրոլիտներ և ոչ էլեկտրոլիտներ հասկացությունները դիսոցման աստիճանի տեսանկյունից: 3. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.3 Գործնականում իրականացնի ուժեղ և թույլ էլեկտրոլիտների էլեկտրահաղորդականության որոշում: 4. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.4 Նկարագրի թթուների, հիմքերի և աղերի քիմիական հատկությունները էլեկրոլիտային դիսոցման տեսանկյունից: 5. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.5 Գրի թթուների, հիմքերի, աղերի էլեկտրոլիտային դիսոցման հավասարումներ: 6. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.6 Ներկայացնի իոնափոխանակային ռեակցիաների մոլեկուլային, լրիվ և կրճատ իոնական հավասարումները: 7. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.7 Ներկայացնի լուծույթում իոնափոխանակային ռեակցիայի լրիվ ընթանալու պայմանները: 8. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.8 Գործնականում իրականացնի որոշ իոնափոխանակային ռեակցիաներ: 9. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.9 Սահմանի վերականգնումը և օքսիդացումը էլեկտրոնների փոխանցման տեսանկյունից: 10. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.10 Տարբերի վերօքս ռեակցիաները տարրերի օքսիդացման աստիճանների փոփոխություններով: 11. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.11 Սահմանի օքսիդիչ ու վերականգնիչ հասկացությունները և որոշի օքսիդիչ, վերականգնիչ տարրերը պարզ հավասարումներում: 12. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.12 Գործնականում իրականացնի երկաթի(III) քլորիդի լուծույթում պղնձի լուծումը, ինչպես նաև պղնձի տեղակալումը երկաթով պղնձի(II) սուլֆատում: 13. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.13 Սահմանի էլեկտրոլիզ հասկացությունը, որպես հալույթում կամ ջրային լուծույթում միացությունների քայքայում հաստատուն էլեկտրական հոսանքի ազդեցությամբ: 14. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.14 Համեմատի 1) պղնձի(II) սուլֆատի լուծույթի, 2) խիտ աղաթթվի, 3) նատրիումի քլորիդի խիտ ջրային լուծույթի, 4) նոսր ծծմբական թթվի էլեկտրոլիզի ընթացքում իներտ էլեկտրոդների վերջնանյութերն ու դիտարկումները: 15. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.15 Կանխատեսի երկտարր որոշ միացությունների հալույթի էլեկրոլիզի արգասիքները: 16. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.16 Սահմանի կաթոդ և անոդ հասկացությունները և կազմի դրանց վրա ընթացող իոնական կիսահավասարումները: 17. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.17 Գործնականում իրականացնի նատրիումի հիդրօքսիդի և/կամ ծծմբական թթվի նոսր լուծույթների էլեկտրոլիզ իներտ էլեկտրոդներով: 18. Ք9.ՔՌ.ՔՌԴ.18 Կիրառի վերօքս ռեակցիաներ թեմայից ստացված գիտելիքները վարժությունների և խնդիրների լուծման համար։ | |
Բովանդակություն | |
1. Էլեկտրոլիտային դիսոցում: 2. Իոնափոխանակային ռեակցիաներ: 3. Վերօքս ռեակցիաներ: 4. Էլեկտրոլիզ: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններ |
1. Գործնական աշխատանք 1։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում էլեկտրոլիտային դիսոցման վերաբերյալ: 2. Գործնական աշխատանք 2։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում իոնափոխանակային ռեակցիաների վերաբերյալ: 3. Գործնական աշխատանք 3։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում վերօքս ռեակցիաների վերաբերյալ: 4. Գործնական աշխատանք 4։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում էլեկտրոլիզի վերաբերյալ: 5. Լաբորատոր աշխատանք 1։ Ուժեղ և թույլ էլեկտրոլիտների էլեկտրահաղորդականության որոշում: 6. Լաբորատոր աշխատանք 2։ Իոնափոխանակային ռեակցիաներ: 7. Լաբորատոր աշխատանք 3։Երկաթի(III) քլորիդի լուծույթում պղնձի լուծումը, ինչպես նաև պղնձի տեղակալումը երկաթով պղնձի(II) սուլֆատում: 8. Լաբորատոր աշխատանք 4։ Նատրիումի հիդրօքսիդի և/կամ ծծմբական թթվի նոսր լուծույթների էլեկտրոլիզ իներտ էլեկտրոդներով: 9. Խմբակային հետազոտական աշխատանք և ներկայացում Իոնափոխանակային խեժերը ջրի մաքրման համար և/կամ վերօքս ռեկացիաները մեր շրջապատում և/կամ Էլեկտրաքիմիան մետաղարտադրությունում թեմաներով: 10. Թեմատիկ գրավոր աշխատանք: |
1. Օրինաչափություններ: Քիմիական ռեակցիաները տեսակները դասակարգվում են ըստ ելանյութերի և վերջնանյութերի թվի և բաղադրության: 2. Պատճառ և հետևանք։ Էլեկտրոլիտների հիդրատացումը հանգեցնում է դիսոցման: 3. Էներգիա և նյութ։ Էլեկտրոլիզը պրոցես է, որի ընթացքում էլեկտրական էներգիայի հաշվին ընթանում են քիմիական ռեակցիաներ: 4. Կառուցվածք և գործառույթ: Օքսիդիչների և վերականգնիչների հատկությունները պայմանավորված են դրանց կառուցվածքով: Ուժեղ էլեկտրոլիտների էլեկտրահաղորդականությունը պայմանավորված է լուծույթում առկա իոններով: 5. Կայունություն և փոփոխություն: Քիմիական ռեակցիաների ընթացքում նյութերի բաղադրությունը փոխվում է, սակայն դրանց ընդհանուր զանգվածը մնում է անփոփոխ: |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու։ Կարողանա կարդալ, հասկանալ կարդացածը, առանձնացնել կարդացածի կարևոր (պահանջվող) գաղափարները։ Ֆիզիկա։ Պատկերացում ունենալ էլեկտրահաղորդականության վերաբերյալ: Պատկերացում ունենալ էլեկտրոլիզի պրոցեսում էլեկտրական էներգիայի դերի վերաբերյալ: Մաթեմատիկա: Կազմել և լուծել գծային հավասարումներ: Համակարգչային գիտություն և թվային գրագիտություն: Աշխատանք տեքստային խմբագրիչների հետ, ցուցադրական նյութերի պատրաստման և համացանցում որոնողական աշխատանքներ իրականացնելու հմտություններ: | |
Կապը Հանրակրթության Չափորոշչի Վերջնարդյունքների հետ | |
Հ4, Հ6, Հ7, Հ8, Հ9, Հ13, Հ27, Հ27, Հ28, Հ29,Հ30, Հ31, Հ32, Հ33, Հ34, Հ47 |
ՔԻՄԻԱ
12-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆ
Թեմա 1 | |
Ֆիզիկաքիմիական անալիզի մեթոդներ | |
Նպատակ | |
Ձևավորել գիտելիքներ օրգանական միացությունների կառուցվածքի անալիզի ֆիզիկաքիմիական եղանակների վերաբերյալ: | |
Վերջնարդյունքներ | |
1. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.7 Բացատրի և օգտագործի պահման գործոնի (Rf) արժեքը նրբաշերտ քրոմատոգրաֆիայում ՝ քրոմատոգրամները վերլուծելիս: 2. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.8 Նախագծի և գործնականում իրականացնի տերևում պարունակվող ներկանյութերի բաժանում նրբաշերտային քրոմատոգրման եղանակով։ 3. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.2 Օգտագործի մաս սպեկտրը քիմիական տարրի հարաբերական ատոմային զանգվածը որոշելու համար: 4. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.1 Օգտվելով տրված ԻԿ կլանման հաճախությունների աղյուսակից, որոշի քիմիական կապի կամ ֆունկցիոնալ խմբի (C-H, O-H, N-H, C=C, C≡C, C=O) առկայությունը տվյալ օրգանական նյութի մոլեկուլում: 5. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.3 Պարզ տերմիններով ներկայացնի, որ ջրածնի ատոմի միջուկը սպին հատկության հաշվին հանդես է գալիս որպես փոքրիկ մագնիս և կարող է փոխել իր կողմնորոշումը արտաքին մագնիսական դաշտի նկատմամբ էլեկտրամագնիսական սպեկտրի ռադիոհաճախության մարզի էներգիայի կլանման հետևանքով (սպերտրոֆոտոմետրի և դրա հետ աշխատանքի հմտություններ չի պահանջվում)։ 6. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.4 Ներկայացնի, որ միջուկամագնիսական ռեզոնանսի (1H ՄՄՌ) սպեկտրում պիկերը համապատասխանում են տարբեր քիմիական շրջապատով պրոտոնների խմբերին: 7. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.5 Որոշի տարբեր խմբերի պրոտոնների թվերի հարաբերակցությունը ըստ 1H ՄՄՌ սպեկտրում պիկերի բարձրության: 8. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.6 Դուրս բերի նյութի կառուցվածքը ըստ նյութի 1H ՄՄՌ սպեկտրի` օգտվելով պրոտոնների տեսակի քիմիական շեղումների (մ.մ) աղյուսակից: 9. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.15 Կիրառի մոլեկուլների մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: | |
Բովանդակություն | |
1. Ինֆրակարմիր սպեկտրոսկոպիա: 2. Մաս սպեկտրոմետրիա: 3. Միջուկամագնիսական ռեզոնանսի սպեկտրոսկոպիա: 4. Քրոմատոգրաֆիա: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններ |
1. Գործնական աշխատանք 1։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։ Ինֆրակարմիր սպեկտրոսկոպիա: 2. Գործնական աշխատանք 2։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։ Մաս սպեկտրոմետրիա: 3. Գործնական աշխատանք 3։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։ Միջուկամագնիսական ռեզոնանսի սպեկտրոսկոպիա: 4. Գործնական աշխատանք 4։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։Քրոմատոգրաֆիա: 5. Լաբորատոր աշխատանք 1։ Տերևում պարունակվող ներկանյութերի բաժանում նրբաշերտային քրոմատոգրման եղանակով 6. Թեմատիկ գրավոր աշխատանք։ |
1. Օրինաչափություններ: ՄՄՌ-սպեկտրում պրոտոնի քիմիական շեղումը կախված է դրան շրջապատող ատոմներից: Քրոմատոգրման արդյունքում նյութերը բաժանվում են ըստ իրենց լուծելիության և կլանվելու ունակության: Մաս սպեկտրի միջոցով կարելի է հաստատել նյութի կառուցվածքը: ԻԿ սպեկտրի միջոցով կարելի է նույնականացնել ֆունկցիոնալ խմբերը: 2. Պատճառ և հետևանք։ Սպեկտրալ անալիզի տվյալները պայմանավորված են մոլեկուլի կառուցվածքով: |
Միջառարկայական կապեր |
Հայոց լեզու։ Կարողանա կարդալ, հասկանալ կարդացածը, առանձնացնել կարդացածի կարևոր (պահանջվող) գաղափարները։ Ֆիզիկա: Պատկերացում ունենալ ճառագայթների էներգիայի և հաճախության վերաբերյալ: Հասկանալ ռեզոնանսի երևույթը: Համակարգչային գիտություն և թվային գրագիտություն։ Կարողանա աշխատել մոդելավորման որոշ համակարգչային ծրագրերի հետ: |
Կապը Հանրակրթության Չափորոշչի Վերջնարդյունքների հետ |
Մ2, Մ3, Մ4, Մ5, Մ6, Մ10, Մ13, Մ15, Մ25, Մ26 |
Թեմա 2 | |
Քիմիա և բժշկություն | |
Նպատակ | |
Ձևավորել գիտելիքներ մարդու օրգանիզմի վրա վիտամինների, ֆերմենտների, լիպիդների և դեղերի ազդեցության վերաբերյալ: Ձևավորել և զարգացնել գործնական հմտություններ որոշ վիտամինների, ֆերմենտների և դեղերի անալիզի ուսումնասիրման միջոցով: | |
Վերջնարդյունքներ | |
1. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.1 Ճանաչի ջրալույծ և ճարպալույծ վիտամինների (վիտամին C և վիտամին A) կառուցվածքը և ներկայացնի դրանց կենսաբանական նշանակությունը: 2. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.11 Նախագծի և գործնականում իրականացնի վիտամին C-ի քանակական որոշում յոդոմետրիկ տիտրման եղանակով: 3. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.2 Ներկայացնի ֆերմենտների (ամիլազ, կատալազ) կենսակատալիտիկ դերը և դրանց գործելու արդյունավետ պայմանները (ջերմաստիճան, pH): 4. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.10 Նախագծի և գործնականում իրականացնի ջրածնի պերօքսիդի կատալիտիկ քայքայումը կատալազով ու մանգանի(IV) օքսիդով և համեմատի ստացված տվյալները: 5. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.3 Թվարկի դեղերի օրգանիզմ ներմուծման ուղիները (պերօրալ, ներարկման, ինհալացիոն, տեղային): 6. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.4 Կարևորի դեղերի չափաբաժնի պահպանումը: 7. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.5 Ներկայացնի դեղի կողմնակի ազդեցություն հասկացությունը: 8. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.6 Ներկայացնի իբուպրոֆենի ջերմիջեցնող, հակաբորբոքային և ցավազրկող հատկությունները։ 9. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.7 Ներկայացնի անտացիտների (ստամոքսի թթվայնությունը իջեցնող միջոցների) ազդեցությունը՝ բերելով համապատասխան չեզոքացման ռեակցիաների հավասարումները: 10. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.8 Նախագծի և գործնականում իրականացնի իբուպրոֆենի քանակական որոշում ալկալիմետրիկ տիտրման միջոցով: 11. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.13 Կիրառի նյութերի տեսակների մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: | |
Բովանդակություն | |
1. Վիտամիններ: 2. Ֆերմենտներ: 3. Դեղերի ազդեցություն: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Ընդհանրական խաչվող հասկացություններ |
1. Գործնական աշխատանք 1։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։ Վիտամիններ: 2. Գործնական աշխատանք 2։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։ Ֆերմենտներ: 3. Գործնական աշխատանք 3։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։ Դեղերի կառուցվածք և ազդեցություն: 4. Լաբորատոր աշխատանք 1։ Իբուպրոֆենի քանակական որոշում ալկալիմետրիկ տիտրման միջոցով: 5. Լաբորատոր աշխատանք 2։ Ջրածնի պերօքսիդի կատալիտիկ քայքայումը կատալազով ու մանգանի(IV) օքսիդով: 6. Լաբորատոր աշխատանք 3։ Վիտամին C-ի քանակական որոշում յոդոմետրիկ տիտրման եղանակով: 7. Խմբային հետազոտական աշխատանք և ներկայացում։ Թմրանյութերի ազդեցությունը մարդու օրգանիզմի վրա և/կամ դեղաչափի չարաշահման հիմնախնդիրները: 8. Թեմատիկ գրավոր աշխատանք։ |
1. Օրինաչափություններ: Ջրալույծ վիտամինները ավելի հեշտ են յուրացվում օրգանիզմի կողմից, իսկ ճարպալույծ վիտամինները՝ կուտակվում են օրգանիզմում: 2. Պատճառ և հետևանք։ Դեղերն անհրաժեշտ է օգտագործել սահմանված չափաբաժիններով անցանկալի կողմնակի ազդեցություններից խուսափելու համար: 3. Կառուցվածք և գործառույթ: Ֆերմենտի կառուցվածքը պայմանավորում է դրա կատալիտիկ ակտիվությունը: Դեղերի կառուցվածքով է պայմանավորված դրանց կենսաբանական ակտիվությունը: 4. Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ: Դեղերը փոքր չափաբաժիններով (մգ) մեծ ազդեցություն են գործում մարդու օրգանիզմում ընթացող պրոցեսների վրա: |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու։ Կարողանա կարդալ, հասկանալ կարդացածը, առանձնացնել կարդացածի կարևոր (պահանջվող) գաղափարները։ Կենսաբանություն։ Պատկերացում ունենալ ջրալույծ և ճարպալույծ վիտամինների ազդեցության վերաբերյալ: Իմանալ մոլեկուլային մակարդակում դեղերի և ֆերմենտների ազդեցությունը մարդու օրգանիզմի վրա: Ֆիզիկա: Իմանալ էներգիայի չափման միավորները: Մաթեմատիկա: Կարողանա կազմել և լուծել գծային հավասարումներ: Համակարգչային գիտություն և թվային գրագիտություն ։ Կարողանա աշխատել տեքստային խմբագրիչների հետ, կառուցել գրաֆիկներ, պատրաստել ցուցադրական նյութեր և իրականացնել որոնողական աշխատանքներ համացանցում: | |
Կապը Հանրակրթության Չափորոշչի Դպրոցի Վերջնարդյունքների հետ | |
Մ2, Մ3, Մ4, Մ5, Մ6, Մ7, Մ10, Մ12, Մ13, Մ14, Մ15, Մ18, Մ25, Մ26, Մ29, Մ30, Մ32, Մ33, Մ44 |
Թեմա 3 |
Օպտիկապես ակտիվ նյութեր |
Նպատակ |
Զարգացնել գիտելիքներ քիրալային մոլեկուլների և դրանց հատկությունների վերաբերյալ: |
Վերջնարդյունքներ | |
1. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.11 Սահմանի քիրալություն և ասիմետրիկ ածխածին հասկացությունները և նույնականացնի քիրալ կենտրոնը տրված մոլեկուլներում: 2. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.12 Պատկերի տրված քիրալ մոլեկուլի ստերեոիզոմերը (հայելային պատկերը) և կառուցի դրանց գնդաձողային մոդելները: 3. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.13 Կիրառի նյութերի տեսակների մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: | |
Բովանդակություն | |
1. Քիրալային մոլեկուլներ: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Ընդհանրական խաչվող հասկացություններ |
1. Գործնական աշխատանք 1։ Վարժությունների և խնդիրների լուծում։ 2. Գործնական աշխատանք 2: Օպտիկական իզոմերների գնդաձողային մոդելների կառուցում: |
1. Օրինաչափություններ: Քիրալային մոլեկուլները օպտիկապես ակտիվ են: 2. Պատճառ և հետևանք: Ասիմետրիկ ածխածնի ատոմի առկայությունը պայմանավորում է մոլեկուլի քիրալությունը: |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու։ Կարողանա կարդալ, հասկանալ կարդացածը, առանձնացնել կարդացածի կարևոր (պահանջվող) գաղափարները։ Մաթեմատիկա: Կարողանա կառուցել որոշ մարմինների երկրաչափական տեսքը: Իմանալ սիմետրիայի առանցքի և հարթության մասին: Համակարգչային գիտություն և թվային գրագիտություն։ Կարողանա աշխատել մոդելավորման որոշ համակարգչային ծրագրերի հետ: | |
Կապը Հանրակրթության Չափորոշչի Վերջնարդյունքների հետ | |
Մ3, Մ4, Մ5, Մ6, Մ26 |
Թեմա 4 | |
Բուֆերային համակարգեր և հավասարակշռություն | |
Նպատակ | |
Ձևավորել գիտելիքներ բուֆերային համակարգերի բաղադրության և հատկությունների վերաբերյալ: Զարգացնել գործնական հմտություններ բուֆերային տարողության որոշման միջոցով: | |
Վերջնարդյունքներ | |
1. Ք12.ԿՀ.Հ.1 Սահմանի բուֆերային համակարգ ու տարողություն հասկացությունները և նկարագրի հիմնային և թթվային բուֆերների բաղադրությունը: 2. Ք12.ԿՀ.Հ.2 Գործնականում իրականացնի թթվային բուֆերների պատրաստում և pH-մետրի կիրառմամբ չափի լուծույթի pH-ը ու որոշի բուֆերային տարողությունը: 3. Ք12.ԿՀ.Հ.3 Կիրառի քիմիական հավասարակշռության վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: | |
Բովանդակություն | |
1. Բուֆերային համակարգեր: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Ընդհանրական խաչվող հասկացություններ |
1. Գործնական աշխատանք 1։ Բուֆերային համակարգեր: | 1. Պատճառ և հետևանք։ Բուֆերային համակարգի բաղադրիչների հարաբերակցությամբ է |
2. Լաբորատոր աշխատանք 1։ Թթվային բուֆերների պատրաստում և pH-մետրի կիրառմամբ լուծույթի pH-ի չափում ու բուֆերային տարողություն որոշում։ 3. Թեմատիկ գրավոր աշխատանք։ |
պայմանավորված միջավայրի pH-ը: 2. Կայունություն և փոփոխություն: Բուֆերային համակարգի բաղադրիչները պահպանում են միջավայրի pH-ը թթվի կամ հիմքի ավելացման դեպքում: |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու։ Կարողանա կարդալ, հասկանալ կարդացածը, առանձնացնել կարդացածի կարևոր (պահանջվող) գաղափարները։ Կենսաբանություն: Ունենալ նախնական պատկերացումներ մարդու օրգանիզմում գործող բուֆերային համակարգերի մասին: Մաթեմատիկա: Կարողանա կազմել և լուծել գծային հավասարումներ: | |
Կապը Հանրակրթության Չափորոշչի Վերջնարդյունքների հետ | |
Մ3, Մ4, Մ5, Մ6, Մ26 |
Թեմա 5 | |
Ավագ դպրոցի դասընթացի ընդհանրացում և կրկնություն | |
Նպատակ | |
Ամրապնդել ավագ դպրոցում ստացած գիտելիքները՝ կրկնելով քիմիայի հիմնական գաղափարները, օրինաչափությունները և օրենքները: Զարգացնել նախագծման և վերլուծական կարողունակությունները, ներառյալ փորձնական տվյալների հավաքագրում, մշակում և հիմնավորված եզրահանգումների կատարում: Զարգացնել և ամրապնդել գործնական հմտություններ անօրգանական ու օրգանական նյութերի որակական ու քանակական անալիզի, հետազոտական աշխատանքների իրականացման միջոցով: | |
Վերջնարդյունքներ | |
1. Ք12.ԿՀ.ՌԱ.1 Կիրառի ռեակցիայի արագության վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 2. Ք12.ԿԿՀ.ԿԿ.1 Կիրառի կովալենտ կապի մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 3. Ք12.ԿԿՀ.ՄՈՒ.1 Կիրառի միջմոլեկուլային ուժերի մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 4. Ք12.ԿԿՀ.ԻԿ.1 Կիրառի իոնային կապի մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 5. Ք12.ԿԿՀ.ՄԿ.1 Կիրառի մետաղական կապի մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար: 6. Ք12.ՔՌ.ՔՌԴ.1 Կիրառի քիմիական ռեակցիաների տեսակների վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 7. Ք12.ՔՌ.ՌՄ.1 Կիրառի ռեակցիաների մեխանիզմների վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 8. Ք12.ԷՊԹ.ՋԷՀ.1 Կիրառի ջերմաքիմիայի վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 9. Ք12.ՆՄԲ.ՄՆ.1 Կիրառի գազային օրենքները և օգտագործի դրանք կանխատեսումներ կատարելիս և խնդիրներ լուծելիս: 10. Ք12.ՆՄԲ.ՄՆ.2 Կիրառի մարմինների և նյութերի մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու և քանակաչափական հաշվարկներ կատարելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 11. Ք12.ՆՄԲ.ՄՆ.3 Մեկնաբանի և հիմնավորի կայուն զարգացման էությունը՝ բնական ռեսուրսների խնայողաբար օգտագործման տեսանկյունից: 12. Ք12.ՆՄԲ.ԱՏՆ.1 Կիրառի քիմիական տարրերի պարբերական օրենքի և դրանից բխող օրինաչափությունների վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար: 13. Ք12.ՆՄԲ.ԱՏՆ.2 Կիրառի ատոմի կառուցվածքի և քիմիական տարրերի վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար: 14. Ք12.ԿՀ.Հ.3 Կիրառի քիմիական հավասարակշռության վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 15. Ք12.ՆՄԲ.ՆՏ.14 Կիրառի անօրգանական և օրգանական միացությունների հիմնական դասերի և ծագումնաբանական կապի մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: 16. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.9 Նախագծի և գործնականում իրականացնի անօրգանական և օրգանական անհայտ նյութերի նույնականացում որակական ռեակցիաների միջոցով: 17. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.10 Կիրառի իզոմերիայի տեսակների և դրանից բխող մոլեկուլի հատկությունների վերաբերյալ ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար: 18. Ք12.ՆՄԲ.ՄԲ.11 Կիրառի ֆիզիկաքիմիական անալիզի մասին ձեռք բերած գիտելիքները խնդիրներ և վարժություններ լուծելու համար, ինչպես նաև փորձնական աշխատանքների նախագծման համար: | |
Բովանդակություն | |
Խնդիրներ և վարժություններ: Գործնական և նախագծային աշխատանքներ: | |
Գործնական աշխատանքներ |
Ընդհանրական խաչվող հասկացություններ |
1. Լաբորատոր աշխատանք Անօրգանական նյութերի որակական որոշում Օրգանական նյութերի որակական որոշում Գրավիմետրիկ եղանակով բյուրեղաջրի քանակության որոշում Նստվածքի բարձրության օգնությամբ նյութի քանակության որոշում Տիտրում Նախագծային հետազոտական փորձարարական աշխատանք (խումբը՝ 1-4 աշակերտ)։ 2. Գործնական աշխատանքՆախագծային աշխատանքներ։ Փորձերի իրականացման և օպտիմալացման հնարավորությունների տեսական քննարկում: Փորձարարական տվյալների մշակում Գրաֆիկների հետ աշխատանք Վարժությունների և խնդիրների լուծում 3. Քննությանը նախապատրաստող գրավոր աշխատանքներ |
1. Օրինաչափություններ: Քիմիական տարրերի հատկությունները փոփոխվում են օրինաչափորեն, քանի որ դրանց արտաքին էներգիական մակարդակների կառուցվածքը պարբերաբար կրկնվում է: Քիմիական ռեակցիաները դասակարգվում են ըստ ելանյութերի և վերջնանյութերի թվի և բաղադրության: Ռեակցիայի մեխանիզմը որոշվում է առաջացող միջանկյալ մասնիկների բնույթով: Քիմիական կապի տեսակը պայմանավորված է տարրերի էլեկտրաբացասականության արժեքների տարբերությամբ: 1. Պատճառ և հետևանք։ Ռեակցիայի իրականացման պայմաններից կախված կարող են ստացվել տարբեր արգասիքներ: 2. Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ: Մասնիկների հսկայական թիվը(Ավոգադրոյի հաստատուն) ընկած է մոլ գաղափարի հիմքում: 3. Համակարգեր և մոդելներ: Քիմիական տարրերի պարբերական համակարգը հանդիսանում է քիմիական տարրերի հատկությունների դասակարգման արդյունք: 4. Էներգիա և նյութ։ Քիմիական ռեակցիաները ուղեկցվում են էներգիայի անջատումով կամ կլանումով: 5. Կառուցվածք և գործառույթ: Նյութի կառուցվածքով է պայմանավորված դրա հատկությունները: 6. Կայունություն և փոփոխություն: Քիմիական ռեակցիաների ընթացքում նյութերի բաղադրությունը փոխվում է, սակայն դրանց ընդհանուր զանգվածը մնում է անփոփոխ: |
Միջառարկայական կապեր |
Հայոց լեզու։ Կարողանա կարդալ, հասկանալ կարդացածը, առանձնացնել կարդացածի կարևոր (պահանջվող) գաղափարները։ Օտար լեզու: Կարողանա օգտվել օտարալեզու մասնագիտական գրականությունից հետազոտական նախագծերի իրականացման ժամանակ: Մաթեմատիկա: Կարողանա կազմել և լուծել գծային (մեկ և երկու անհայտով) ու քառակուսային հավասարումներ, կառուցել գրաֆիկներ, տանել շոշափող, պատկերել որոշ երկրաչափական մարմիններ, նշել անկյունները, աշխատել կոտորակային և ցուցիչով թվերի հետ: Կենսաբանություն: Իմանալ օրգանիզմում ընթացող պրոցեսների վրա որոշ քիմիական նյութերի ազդեցության մասին: Ֆիզիկա: Իմանալ էներգիայի հիմնական ձևերի, նյութերի ֆիզիկական հատկությունների և ագրեգատային վիճակի ու դրանց փոխադարձ անցումների վերաբերյալ: Համակարգչային գիտություն և թվային գրագիտություն։ Կարողանա աշխատել տեքստային խմբագրիչների հետ, կառուցել գրաֆիկներ, պատրաստել ցուցադրական նյութեր և կատարել համացանցում որոնողական աշխատանքներ: |
Կապը Հանրակրթության Պետական Չափորոշչի Վերջնարդյունքների հետ |
Մ2, Մ3, Մ4, Մ5, Մ6, Մ7, Մ8, Մ9, Մ10, Մ11, Մ12, Մ13, Մ14, Մ15, Մ18, Մ21, Մ22, Մ25, Մ26, Մ29, Մ30, Մ32, Մ33, Մ44, Մ47, Մ48 |
Պաշտոնական հրապարակման օրը՝ 14 մայիսի 2024 թվական: