Գլխավոր տեղեկություն
Համար
N 55-Ն
Տիպ
Հրաման
Ակտի տիպ
Հիմնական ակտ (12.12.2022-15.02.2023)
Կարգավիճակ
Գործում է
Սկզբնաղբյուր
Միասնական կայք 2022.11.28-2022.12.11 Պաշտոնական հրապարակման օրը 02.12.2022
Ընդունող մարմին
Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար
Ընդունման ամսաթիվ
24.11.2022
Ստորագրող մարմին
Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար
Ստորագրման ամսաթիվ
24.11.2022
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
12.12.2022

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ, ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ, ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԵՎ ՍՊՈՐՏԻ ՆԱԽԱՐԱՐ

 

Հ Ր Ա Մ Ա Ն

 

24 նոյեմբերի 2022 թ.

N 55-Ն

 

ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2-ՐԴ, 5-ՐԴ, 7-ՐԴ ԵՎ 10-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐԻ «ԹՎԱՅԻՆ ԳՐԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ ԾՐԱԳՐԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Ղեկավարվելով «Հանրակրթության մասին» օրենքի 30-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետով՝

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ

 

1. Հաստատել՝ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում 2-րդ, 5-րդ, 7-րդ և 10-րդ դասարանների «Թվային գրագիտություն և համակարգչային գիտություն» առարկայի ծրագրերը՝ համաձայն հավելվածի:

 

 

Վ. Դումանյան

 

Հավելված

ՀՀ կրթության, գիտության,

մշակույթի և սպորտի նախարարի

2022 թվականի նոյեմբերի 24-ի

N 55-Ն հրամանի

 

ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՈՒՄ 2-ՐԴ, 5-ՐԴ, 7-ՐԴ ԵՎ 10-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐԻ «ԹՎԱՅԻՆ ԳՐԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ ԾՐԱԳՐԵՐ

 

Դասարան 2

 

Թեմա 1

Դասարան 2

Ինչպես անվտանգ օգտվել էլեկտրոնային սարքերից

Կոդ - (ՀՄԳՀՄՀԱՊ1) Աղբյուր (SM)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել էլեկտրական/էլեկտրոնային սարքերը անվտանգ օգտագործելու հմտություններ։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

Բացատրել էլեկտրական/էլեկտրոնային սարքավորումների հետ աշխատանքի անվտանգության գլխավոր սկզբունքները, թե ինչ կարելի անել և ինչը՝ ոչ: Պատկերացում ունենալ էլեկտրական/էլեկտրոնային սարքերով աշխատանքի մասին:

Ցույց տալ էրգոնոմիկայի տեսանկյունից այն ճիշտ դիրքերը, որոնք կարելի է ընդունել համակարգչի կամ հաշվողական այլ սարքերով աշխատելիս: Հարմարավետ ձևավորել աշխատանքային տեղը:

Բովանդակություն

էլեկտրական/էլեկտրոնային ապահովություն և առողջություն․

Սարքերի միացում և անջատում. վտանգ պարունակող գործողությունները սարքերով աշխատանքի ժամանակ։ Հրավտանգ դեպքեր, ճիշտ գործողություններ նման դեպքերում:

Ինչպես կահավորել, հարմարեցնել աշխատատեղը դպրոցում և տանը։ Էրգոնոմիկայի տեսանկյունից նստելու ճիշտ դիրքերը։

Առողջարար ֆիզիկական վարժություններ մարմնի, աչքերի համար աշխատանքի և ուսման ընթացքում։

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել:

- Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում:

_ Տեղեկություններ ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

 Պատճառ և հետևանք

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ5

Կ3

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ14

Տ31

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 2

Դասարան 2

Տեխնոլոգիան քո կյանքում

Կոդ - (ՀՄԳՀՄՀԱԶԴ1) Աղբյուր (AH)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ներկայացնել, թե ինչպես են մարդիկ ապրել և աշխատել մինչև համակարգչային տեխնոլոգիաների իրագործումն ու կիրառումը և դրանից հետո։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

 Գտնել և նկարագրել, թե ինչպես են տարբեր մասնագիտությունների տեր մարդիկ օգտագործում տեխնոլոգիաների բազմաթիվ տեսակներ իրենց առօրյա անձնական և աշխատանքային կյանքում։

 Նկարագրել, թե ինչպես են մարդիկ նույն աշխատանքներն իրականացրել մինչև տեխնոլոգիաների գոյությունը։

Բովանդակություն

Տեխնոլոգիան քո կյանքում.

 Ովքե՞ր են օգտագործում տեխնոլոգիա և ի՞նչ են նրանք անում տեխնոլոգիայի օգնությամբ։

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել:

 Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում:

 Տեղեկություններ ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

Համաշխարհայնացում

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Տ12

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 3

Դասարան 2

Համակարգիչներն ամենուր են։

Կարևոր ստեղներ և գործողություններ

Կոդ - (ՀՄԳԹԳԾՕԳՏ1) Աղբյուր (AK)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ներկայացնել համապատասխան համակարգչային ծրագրեր՝ բազմազան առաջադրանքներ կատարելու համար և բացատրել, որ օգտատերերն իրենց օգտագործած տեխնոլոգիայի նկատմամբ տարբեր կարիքներ և նախընտրություններ ունեն։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

 Նկարագրել տարբեր գործողություններ, որոնք մարդիկ կատարում են հաշվողական սարքերի միջոցով, ներառյալ՝ հեռախոսներով և պլանշետներով:

 Գտնել և օգտագործել ստեղնաշարի վրա առկա տառերը, թվերը և հատուկ ստեղները:

 Ստեղնաշարից օգտվելով՝ ներմուծել կարճ տեքստ, գտնել այնպիսի հրամաններ, ինչպիսիք են՝ տպել և պահպանել:

 Օգտագործել նշելու, կտրելու, պատճենելու և տեղադրելու, ինչպես նաև վերջին գործողությունները չեղարկելու հրամանները, դրանց միջոցով փոփոխել աշխատանքը և պահպանել վերջնական տարբերակը:

Բովանդակություն

Համակարգիչներն ամենուր են:

Աշխատանքներ, որոնք ավելի հարմար և արագ են արվում համակարգիչներով, սմարթֆոներով:

Ծրագրեր ընկերների հետ խոսելու, երաժշտություն լսելու համար:

Ստեղնաշարի տառերը և հատուկ ստեղները:

Բացատի ստեղն, փոխանջատել, ջնջել:

Կարևոր հրամաններ, որոնք արժի օգտագործել.

Ընտրել, կտրել, պատճենել, տեղադրել, չեղարկել, վերադարձնել:

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

 Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ Համաշխարհայնացում

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ5

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ14

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 4

Դասարան 2

Պարզ գործողություններ նիշքերով

Կոդ - (ՀՄԳՍՐՔԱՇԽ2) Աղբյուր (BC)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել նիշքերը պահպանելու, պատճենելու, ջնջելու, վերականգնելու հմտություններ՝ օգտագործելով համակարգչային սարքը։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

Կատարել պարզ գործողություններ նիշքերով. պահպանել, վերաբացել, ջնջել, վերականգնել։

Բովանդակություն

Ինչպես կատարել պարզ գործողություններ նիշքերով․

պահպանել

բացել/փակել,

ջնջել,

վերականգնել։

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

 Պատճառ և հետևանք

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ5

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ14

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 5

Դասարան 2

Համակարգիչ և համակարգչային ծրագրեր։

Կոդ - (ՀՄԳԹԳԾՀԱՂ1) Աղբյուր (AH)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Բացատրել, թե օգտագործելով ճիշտ տերմինաբանություն՝ ինչպես նկարագրել այն քայլերը և որոշումները, որոնք կայացվում են համակարգչային ծրագրի փոխներգործուն (իտերատիվ) / կրկնվող գործընթացում։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

Սահմանել համակարգչային ծրագիրը՝ որպես հրամանների խումբ, որը մարդիկ ստեղծել են որևէ գործողություն կատարելու համար։

Բացատրել, որ համակարգիչները միայն հետևում են ծրագրի կարգադրություններին:

Բովանդակություն

Ի՞նչ է համակարգիչը և ի՞նչ է համակարգչային ծրագիրը։

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 Մոդելներ մշակել և օգտագործել:

Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

 Պատճառ և հետևանք

Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ5

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ14

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 6

Դասարան 2

Ինչ և ինչպես ենք ուղարկում և ստանում սարքերով

Կոդ - (ՀՄԳԹԳԾՕՊՏ1) Աղբյուր (AK)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել էլեկտրոնային փոստով աշխատանքի պարզագույն հմտություններ՝ ուղարկել, ստանալ և պատասխանել հաղորդագրություններին։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

 - Օգտագործել էլեկտրոնային փոստի որևէ ծրագիր, դրանով գրել և ուղարկել հաղորդագրություններ, հավաքել, կարդալ և պատասխանել հաղորդագրություններին:

Բովանդակություն

Սկսում ենք էլեկտրոնային փոստով աշխատանքը.

 - Ուղարկում և ստանում ենք հաղորդագրություններ:

 - Պատասխանում ենք նամակներին:

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

 - Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ

Անհատներ և հարաբերություններ

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ7 Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ9

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 7

Դասարան 2

Համակարգչի գլխավոր մուտքային և ելքային սարքերը։

Կոդ - (ՀՄԳՍՐՔԱՇԽ1) Աղբյուր (BC)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել համակարգչի գլխավոր մուտքային և ելքային սարքերը տարբերակելու հմտություններ

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

- Գտնել, նշել համակարգչի գլխավոր մուտքային և ելքային սարքերը:

Բովանդակություն

Ճանաչել և նշել պարզ մուտքային սարքերը․

մկնիկ,

խելափայտիկ (ջոյստիկ),

ստեղնաշար,

տեսախցիկ,

խոսափող:

Ճանաչել և նշել պարզ ելքային սարքերը․

բարձրախոս,

մոնիտոր,

տեսացրիչ:

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 Մոդելներ մշակել և օգտագործել:

Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

Կառուցվածք և գործառույթ

Համաշխարհայնացում

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ4

Կ1

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ14

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 8

Դասարան 2

Հավաքում ենք տվյալներ

Կոդ - (ՀՄԳԱՄՏԾՌԵՊ2) Աղբյուր (BC)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել նույն տվյալները տարբեր տեսողական ձևաչափերով հավաքելու և ներկայացնելու հմտություններ:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

- Թղթի վրա հավաքել մեզ շրջապատող աշխարհի մասին պարզ տվյալներ։

Բովանդակություն

Ինչպես հավաքել տվյալներ

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

- Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել:

Օրինաչափություն

Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ7

Կ1

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ3

Տ15

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 9

Դասարան 2

Ալգորիթմներն առօրյա կյանքում

Կոդ - (ՀՄԳԱՄՏԾՌԵՊ3) Աղբյուր (BC)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել հմտություններ՝ մասնատելու այն քայլերը, որոնք անհրաժեշտ են կատարել հրամանների ճշգրիտ հաջորդականության միջոցով խնդիրը լուծելու համար:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

- Բաժանել գործողություններն ավելի պարզ գործողությունների:

Բովանդակություն

Ինչպես գործողությունները բաժանել պարզ քայլերի․

- պատրաստել սենդվիչ,

- լվանալ ատամները,

- պատկերել մարմին։

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

Համակարգ և մոդել

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ7 Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ9

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 10

Դասարան 2

Ալգորիթմի ներկայացման քայլաշարը։

Կոդ - (ՀՄԳԱՄՏԾԾՐԳ1) Աղբյուր (BC)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել հմտություններ՝ մոդելավորելու առօրյա գործընթացները, որևէ գործողություն կամ առաջադրանք ավարտին հասցնելու համար, ստեղծելու ալգորիթմներ (քայլ առ քայլ հրամանների խմբեր) և հետևելու դրանց:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

- Դրված նպատակին հասնելու համար պլանավորել հրամանների կարճ հաջորդականություն (քայլաշար):

Բովանդակություն

Ի՞նչ են քայլաշարերը։

Ինչպե՞ս ստեղծել պարզ կենցաղային գործերի քայլաշարեր։

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 - Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

 Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ7

Կ7

Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Տ5

Տ9

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 11

Դասարան 2

Քանի՞ քայլ կա մեկ քայլում

Կոդ - (ՀՄԳԱՄՏԾԷՖԿ1) Աղբյուր (AH)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել հմտություններ՝ մշակելու պլան, որը բովանդակում է դեպքերի հաջորդականությունը, նպատակը և ակնկալվող վերջնարդյունքները:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

- Սահմանել ալգորիթմը՝ որպես որոշված քայլերի հաջորդականություն:

- Առանց համակարգիչ օգտագործելու՝ անհատապես կամ համագործակցությամբ ստեղծել պարզ ալգորիթմներ որևէ գործողություն ավարտին հասցնելու նպատակով (օրինակ՝ բրդուճ պատրաստել, նախապատրաստվել դպրոցին, գրադարանից գիրք վերցնել):

Բովանդակություն

Պլանավորում ենք գործողություն՝ քայլ առ քայլ:

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 - Մոդելներ մշակել և օգտագործել:

- Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

 Համակարգ և մոդել

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7 Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Տ9

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 12

Դասարան 2

Պարզ պատկերներ խոսքերի ու թվերի փոխարեն

Կոդ - (ՀՄԳ4ԱՄՏԾՄՍՄ1) Աղբյուր (AH)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել հմտություններ՝ կազմակերպելու և տեսանելի ներկայացնելու հավաքված տվյալները:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.
- Գտնել/ճանաչել տեղեկատվության տարբեր տեսակներ (օրինակ՝ տեքստ, գծապատկեր, գրաֆիկ, թվեր, նկարներ, աուդիո, տեսանյութ, առարկաներ):
- Գտնել, ուսումնասիրել և հավաքել տեղեկություններ որևէ թեմայի, խնդրի կամ հարցի վերաբերյալ՝ օգտագործելով տարիքին համապատասխան թվային տեխնոլոգիա:

Բովանդակություն

Ի՞նչ է տվյալը, ի՞նչ է տեղեկույթը, ինչպե՞ս կարող ենք դրանք ցույց տալ։

Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել:
- Հետազոտություններ պլանավորել և իրականացնել:
 - Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել:

Օրինաչափություն
Համաշխարհայնացում

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7
Կ2
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Տ12
Տ10
Տ07
Տ06

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 1

Դասարան 5

Ինչպե՞ս տարբերակել նորությունները և չսխալվել

Կոդ - (ՀՄԳ9ՀՄՀԱՊ1) Աղբյուր (SM)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Տալ այնպիսի գիտելիքներ, որով կարողանան նկարագրել տեղեկատվությունը հանրայնացնելու և այն գաղտնի ու ապահով պահելու վտանգներն ու առավելությունները։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.
 - Տարածել/քարոզել և կիրառել տեղեկատվության և տեխնոլոգիայի ապահով, իրավական և պատասխանատու օգտագործման սկզբունքները:

Բովանդակություն

Էլեկտրոնային ապահովություն:
Լավ նորություն, վատ նորություն. ինչպե՞ս վարվել դրանց հետ:
Տարածե՞լ, թե՞ ոչ:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

- Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել:
- Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում:
- Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

 Անհատներ և հարաբերություններ
Զարգացում

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ8 Կ3

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ13

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 2

Դասարան 5

Ինչի՞ն, որտեղի՞ց և ե՞րբ հավատալ։ Ճշգրիտ և տեղին տեղեկատվություն

Կոդ - (ՀՄԳՀՄՀԱԶԴ1) Աղբյուր (AH)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել այնպիսի կարողություն, որ ստացվի համեմատել մարդկանց առօրյա գործունեության և մասնագիտական ուղիների վրա ազդող համակարգչային տեխնոլոգիաների վատ և լավ դրսևորումները։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.
- Գնահատել թվային աղբյուրների ճշգրտությունը, տեղին և հարմար լինելը:

Բովանդակություն

Այնքան շատ բան կա աշխարհում:
Ինչպես ենք կայացնում որոշումներ, երբ ուզում ենք գտնել և ընտրել մեր նպատակին հարմար տեխնոլոգիա կամ տեղեկատվություն.
- ճշգրտությունը,
- տեղին լինելը:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

- Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:
-Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում:

Պատճառ և հետևանք

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ5
Կ4
Կ5
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ51
Հ40
Հ10

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 4

Դասարան 5

Աշխատում ենք թվային գործիքներով

Կոդ - (ՀՄԳ9ԹԳԾՕԳՏ1) Աղբյուր (AK)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Զարգացնել այնպիսի հմտություններ, որ hաշվողական արտիֆակտները/աշխատանքները բարելավելու նպատակով կարողանան կիրառել բազմատեսակ տեսանկյուններ:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա՝
Տպել մեկ րոպեում հինգ բառ/րոպե անգամ դասարանի թիվը արագությամբ (օրինակ՝ հինգերորդ դասարանցին պետք է տպի 5*5բառ/րոպե, 25 բառ/րոպե արագությամբ):
Տեքստերի հետ աշխատանք. ընդլայնել տեքստի մշակման հմտությունները, փաստաթղթերին ավելացնել նկարներ/պատկերներ, փոխել տեքստի ոճը, չափսը կամ գույնը և տեղավորել էջի վրա գտնվող օբյեկտները:
Նկարների հետ աշխատանք. ներմուծել և խմբագրել նկարներ մի շարք աղբյուրներից:

Կատարել որոնումներ տեղեկատվություն գտնելու նպատակով՝ օգտագործելով երկու կամ ավելի առանցքային բառեր, ինչպես նաև օգտագործել տեխնիկաներ նման որոնումները բարելավելու և սահմանափակելու համար:
Ստեղծել հաշվողական աղյուսակներ։

Մուլտիմեդիայով աշխատանք. ստեղծել կարճ պրեզենտացիաներ՝ նվիրված որոշակի թեմայի, որոնք պարունակում են և՛ տեքստ և՛ նկարներ՝ ուղղված հատուկ լսարանին։

Բովանդակություն

Տպում ենք տասը մատով:
Մշակում ենք տեքստերը.
ներմուծում ենք պատկերներ,
փոխում ենք տեքստի ոճը, չափսը, գույնը,
տեղավորում ենք էջի վրա գտնվող առարկաները:
Մշակում ենք նկարներ.
նկարների խմբագրման գործիքներ:
Թվային տեղեկատվության աղբյուրներ.
գրադարաններ,
հանրագիտարաններ,
օգտակար վեբ ռեսուրսներ:
Առանցքային բառեր.
արդյունավետ որոնումներ:
Մշակում ենք աղյուսակներ.
ստեղծում ենք մի քանի սյունակով աղյուսակներ

Մշակում ենք սահիկաշարեր.
տեքստի և նկարի համադրությունը սահիկում,
Ճանաչում ենք լսարանի կարիքները,

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել:
Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:
Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

Օրինաչափություններ
Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ

ՀՊՉ Կարողունակություններ

Կ5

Կ2

Կ5

Կ2

Կ2

Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ

Հ12

Հ14

Հ07

Հ46

Հ28

Հ29

Հ51

Հ25

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 6

Դասարան 5

Համագործակցում ենք առցանց

Կոդ - (ՀՄԳ9ԹԳԾՀԱՂ1) Աղբյուր (AH)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել այնպիսի կարողություն, որ կարողանան փնտրել և ներառել թիմակիցների և օգտատերերի արձագանքը՝ օգտատերերի կարիքներին համապատասխան լուծումը կատարելագործելու համար։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.
- Առցանց թվային գործիքների օգնությամբ համագործակցել համաժամանակյա և տարաժամանակյա եղանակով:

Բովանդակություն

Առցանց համագործակցություն.
կիսվում ենք փաստաթղթերով, աղյուսակներով, սահիկաշարերով,
կիսվելու թույլտվություններ:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:
Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

Անհատներ և հարաբերություններ
Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ4
Կ2
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ2
Հ7
Հ8

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 7

Դասարան 5

Մեծ խնդրի փոքր խնդիրները

Կոդ - (ՀՄԳ9ԹԳԾՀԱՂ2) Աղբյուր (AH)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Զարգացնել հմտություններ, այնպիսին, որ համագործակցությամբ հաշվողական աշխատանքներ մշակելիս բաշխել առաջադրանքները և պահպանել նախագծի ժամանակացույցը։

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.
Ստեղծել ենթախնդիրների ցանկ, որոնք կարելի է դիտարկել ավելի մեծ խնդիր լուծելիս:

Բովանդակություն

Մեծ խնդի՞ր ես լուծում։
Բաժանում ենք խնդիրը փոքր մասերի:
Գրում ենք, թե ով որ մասն է անում՝ մեծ խնդիրը միասին լուծելու համար:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 Հետազոտություններ պլանավորել և իրականացնել:
Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:
Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

Պատճառ և հետևանք
Կառուցվածք և գործառույթ
Անհատներ և հարաբերություններ

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ2
Կ2
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ26
Հ7

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 8

Դասարան 5

Համակարգչի բաղադրիչները և դրանց նշանակությունը

Կոդ - (ՀՄԳ9ՍՐՔԱՇԽ2) Աղբյուր (BC)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Տալ գիտելիքներ և ձևավորել հմտություններ, որոնք կնպաստեն մոդելավորման կարողությունների ձեռքբերմանը, այնպիսին, որ առաջադրանքներ կատարելու նպատակով ինչպես են համակարգչային սարքը և ծրագիրը միասին աշխատում որպես միասնական համակարգ:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.
Նկարագրել և մոդելավորել ժամանակակից համակարգչի հիմնական մասերը և դրանց գործառույթները։

Բովանդակություն

Ժամանակակից համակարգչի բաղադրիչները․

մկնիկ,

ստեղնաշար,

ցուցասարք,

հիմնական հիշողություն ROM,

ժամանակավոր հիշողություն RAM,

սնուցման սարք,

վերամշակող միավոր CPU,

տեսաքարտ,

ձայնի քարտ,

ցանցային փոխակերպիչ:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել:

Մոդելներ մշակել և օգտագործել:

 Պատճառ և հետևանք
Համակարգ և մոդել
Կառուցվածք և գործառույթ

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ6
Հ9

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 9

Դասարան 5

Ծրագրային ապահովման տեսակները

Կոդ - (ՀՄԳ9ՍՐՔԱՇԽ3) Աղբյուր (AG)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Զարգացնել վերլուծելու կարողությունները, որոնք կօգնեն համեմատել ծրագրային հավելվածների, համակարգչային ծրագրերի և սարքերի շերտերի միջև աբստրակցիայի և փոխազդեցության մակարդակները:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա

1. Ճանաչել և միմյանցից տարբերել տարատեսակ ծրագրային ապահովումները։

Բովանդակություն

Համակարգչային ծրագրերի տեսակներ:
Օպերացիոն համակարգեր։

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

1. Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն:

2. Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում:

Համակարգ և մոդել
Կառուցվածք և գործառույթ

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7
Կ5

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ6
Հ12

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 10

Դասարան 5

Ալգորիթմական քայլերի ներկայացման ձևերը

Կոդ - (ՀՄԳ9ԱՄՏԾՌԵՊ1) Աղբյուր (AH)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Տալ գիտելիքներ բարդ խնդիրները ալգորիթմների միջոցով ներկայացնելու և լուծելու համար՝ կիրառելով բլոկ-սխեմաներ:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

1. Տրամաբանական փաստարկ բերել ալգորիթմի արդյունքը/ելքը կանխատեսելու նպատակով:

2. բարդ խնդիրը ներկայացնել պարզ քայլերի միջոցով, որոնք կկանխատեսեն առաջադրված խնդրի լուծումը

Բովանդակություն

Հետևել ալգորիթմի բլոկ սխեմային և համեմատել այն ծրագրի իրական ընթացքի հետ:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

1. Մոդելներ մշակել և օգտագործել:

2. Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն:

- Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում: _

 Համակարգ և մոդել
Կառուցվածք և գործառույթ

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7
Կ2
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ6
Հ7

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 12

Դասարան 5

Թվային աղյուսակներ։ Տարրական գործողություններ

Կոդ - (ՀՄԳ9ԱՄՏԾՌԵՊ8) Աղբյուր (AG)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել այնպիսի հմտություններ և կարողություններ, որոնք կնպաստեն ստեղծել պատկերավոր տվյալներ՝ օգտագործելով ծրագրային գործիքներ՝ լավ հասկանալու իրական կյանքում հանդիպող երևույթները:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

- Ստեղծել թվային աղյուսակներ

- Իրականացնել պարզ հաշվարկներ թվային աղյուսակների ծրագրի օգնությամբ:

Բովանդակություն

Աղյուսակները և դրանց կիրառությունը տվյալների ներկայացման նպատակով:

Պարզ հաշվարկներ աղյուսակներում:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

 - Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել:
- Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:
-_ Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

Օրինաչափություն
Պատճառ և հետևանք
Մասշտաբ, համամասնություն և քանակ

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7
Կ7
Կ5
Կ5

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ6
Հ4
Հ14
Հ29

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 13

Դասարան 5

Տվյալների տեսակները և դրանց աղբյուրները

Կոդ - (ՀՄԳ9ԱՄՏԾՄՈԴ3) Աղբյուր (AG)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Տալ գիտելիքներ և ձևավորել կարողություններ այնպիսին, որ որևէ երևույթից կամ գործընթացից հավաքված տվյալների տարբեր տարրերի միջև հարաբերությունները ներկայացնելու նպատակով ստեղծել հաշվարկային մոդելներ:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

1. Թվարկել տվյալների աղբյուրների տեսակներ, որոնք հանդիպում են իրական կյանքի իրավիճակներում:

2. Թվարկել տվյալներ պահպանելու մեխանիզմներ մեր առօրյա կյանքում:

Բովանդակություն

Տվյալների տեսակներ և աղբյուրներ:
Տվյալների պահպանման մեխանիզմներ:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

1. Հարցեր տալ և խնդիրներ սահմանել:

2. Մոդելներ մշակել և օգտագործել:

3. Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

4. Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

Օրինաչափություն
Պատճառ և հետևանք
Համակարգ և մոդել

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7
Կ2
Կ7
Կ5

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ6
Հ7
Հ29

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 14

Դասարան 5

Աշխատում ենք թիմով

Կոդ - (ՀՄԳ9ԱՄՏԾԾՐԳ6) Աղբյուր (AG)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Ձևավորել հմտություններ, որոնք կօգնեն փոփոխել, վերախմբավորել, խառնել կամ միավորել առկա ծրագրի հատվածներ՝ նոր սեփական աշխատանք ստեղծելու, որևէ նոր բան մշակելու կամ եղածին ավելի առաջադեմ առանձնահատկություններ ավելացնելու համար:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.
Գիտակցել իր դերը թիմում և կարողանալ պատասխանատվությամբ վերաբերվել աշխատանքին։

Բովանդակություն

Թիմային աշխատանք:
Նախագծի իրականացման միջոցներ (թվային և ոչ թվային):
Պատասխանատվության և անելիքների բաշխում:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

Հետազոտություններ պլանավորել և իրականացնել:
Տեղեկատվություն ստանալ, գնահատել և հաղորդել:

Համակարգ և մոդել
Անհատներ և հարաբերություններ

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ5
Կ2
Կ2
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ14
Հ28
Հ7

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 15

Դասարան 5

Ալգորիթմները առօրյա կյանքում

Կոդ - (ՀՄԳ9ԱՄՏԾԾՐԳ10) Աղբյուր (AG)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Զարգացնել հմտություններ, որոնք կնպաստեն ստեղծել նախատիպեր, որոնք օգտագործում են ալգորիթմներ հաշվարկային խնդիրներ լուծելու համար՝ հիմնվելով աշակերտի նախնական գիտելիքների և անձնական հետաքրքրությունների վրա:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

1. Սահմանել/բացատրել ալգորիթմի գաղափարը:

2. Թվարկել առօրյա գործողություններ, որոնց մեջ առկա են կանխորոշված քայլեր, որոնցով հասնում ենք ցանկալի արդյունքի:

3. Դասավորել այդ քայլերը ալգորիթմի տեսքով:

Բովանդակություն

Առօրյա գործողությունների ալգորիթմներ:
Գործողությունները ձևակերպում ենք ալգորիթմների տեսքով:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

1. Կիրառել մաթեմատիկական և հաշվողական մտածողություն:

2. Բացատրություններ ձևակերպել և լուծումներ մշակել:

Համակարգ և մոդել
Կառուցվածք և գործառույթ
Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7
Կ2
Կ7
Կ5

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ6
Հ7
Հ14

Միջառարկայական կապեր

 

Թեմա 17

Դասարան 5

Փոփոխականներ

Կոդ - (ՀՄԳ9ԱՄՏԾԷՖԿ3) Աղբյուր (AG)

Նպատակ/Գիտակարգային առանցքային վերջնարդյունք. 3-րդ մակարդակ

Զարգացնել կարողություններ, որոնք կնպաստեն գնահատել տվյալների տարրերի կազմակերպման եղանակի և տվյալների պահպանման տեղի առավելություններն ու թերությունները:

Վերջնարդյունքներ

Թեմայի ուսումնառության արդյունքում սովորողը կկարողանա.

1. Բացատրել փոփոխականների գաղափարը:

2. Ստեղծել և օգտագործել փոփոխականներ ծրագիրը գործարկելու

3. ընթացքում տվյալներ պահպանելու համար:

4. Օգտագործել ֆայլեր տեքստային տվյալներ պահպանելու համար:

Բովանդակություն

Փոփոխականներն առօրյա կյանքի երևույթներում:

 Գործնական աշխատանքներ

Խաչվող հասկացություններ

1. Մոդելներ մշակել և օգտագործել:

2. Տվյալներ վերլուծել և մեկնաբանել:

3. Ներգրավվել ապացույցից բխող փաստարկման/հիմնավորման գործընթացում:

Օրինաչափություն

Պատճառ և հետևանք

Կայունություն և փոփոխություն

ՀՊՉ Կարողունակություններ
Կ7
Կ2
Կ7
Կ7

ՀՊՉ Վերջնարդյունքներ
Հ6
Հ8
Հ4

Միջառարկայական կապեր

Պաշտոնական հրապարակման օրը՝ 2 դեկտեմբերի 2022 թվական:

Փոփոխման պատմություն
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան
08.02.2023, N 05-Ն 15.02.2023, N 55-Ն
Փոփոխված ակտ
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան