ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ, ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ, ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԵՎ ՍՊՈՐՏԻ ՆԱԽԱՐԱՐ
Հ Ր Ա Մ Ա Ն
30 նոյեմբերի 2022 թ. |
N 71-Ն |
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 10-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆՈՒՄ ՀԵՆՔԱՅԻՆ ՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ՀԱՄԱՐ «ՀԱՆՐԱՀԱՇԻՎ» ԵՎ «ԵՐԿՐԱՉԱՓՈՒԹՅՈՒՆ» ԱՌԱՐԿԱՆԵՐԻ ԾՐԱԳՐԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Ղեկավարվելով «Հանրակրթության մասին» օրենքի 30-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետով՝
ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`
1. Հաստատել՝ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում 10-րդ դասարանում հենքային ուսուցման համար «Հանրահաշիվ» և «Երկրաչափություն» առարկաների ծրագրերը՝ համաձայն հավելվածի:
|
Վ. Դումանյան |
Հավելված ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի 2022 թվականի նոյեմբերի 30-ի N 71-Ն հրամանի |
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՈՒՄ 10-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆՈՒՄ ՀԵՆՔԱՅԻՆ ՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ՀԱՄԱՐ «ՀԱՆՐԱՀԱՇԻՎ» ԵՎ «ԵՐԿՐԱՉԱՓՈՒԹՅՈՒՆ» ԱՌԱՐԿԱՆԵՐԻ ԾՐԱԳՐԵՐ
Հանրահաշիվ և մաթեմատիկական անալիզի տարրեր
10-րդ դասարան (հենքային)
Թեմա 1 | |
Իրական թվեր | |
Նպատակը | |
1. Ռացիոնալ և իռացիոնալ թվերի վերաբերյալ նախորդ դասարաններում ձեռք բերած գիտելիքների ամրապնդումն ու ամբողջացումը: 2. Իրական թվերի բազմության և թվային ուղղի մասին պատկերացումների ամբողջացումը: 3. Թվի աստիճանի գաղափարի ամրապնդումը։ 4. Մոտավոր հաշվարկներ անելու հմտությունների զարգացումը: 5. Տոկոսի վերաբերյալ խնդիրների լուծման հմտությունների ամրապնդումը: | |
Վերջնարդյունքները | |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀԱԳ․1 |
Կատարի թվաբանական գործողություններ իրական թվերի հետ: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀ․1 |
Համեմատի իրական թվերը: |
ՄՀ10Հ.Ե․ԿՎ․1 |
Ներկայացնի իրական թվերը կոորդինատային ուղղի վրա: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀԱԳ․2 |
Գտնի թվի բացարձակ արժեքը։ Ներկայացնի թվի բացարձակ արժեքի երկրաչափական իմաստը: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀԱԳ․3 |
Կատարի մոտավոր հաշվարկներ իրական թվերով: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀԱԳ․4 |
Կիրառի իրական թվի ամբողջ ցուցիչով աստիճանի հատկությունները: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹԲ․1 |
Սահմանի ռացիոնալ թվի 2-րդ, 3-րդ աստիճանի արմատը, ռացիոնալ աստիճանը, կիրառի հատկությունները: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀԱԳ․5 |
Մոտարկի իրական թվերը տրված ճշտությամբ: |
ՄՀ10Հ.ՄՄՖ․ՏԽ․1 |
Գտնի տրված թվի տրված մասը կամ տոկոսը: Կիրառի պարզ տոկոսը խնայողության, պարտքի և գնումների համատեքստով խնդիրներ լուծելիս, գործնական, հետազոտական և/կամ նախագծային առաջադրանքներ կատարելիս: |
ՄՀ10Հ.ՄՄՖ․ՏԽ․2 |
Կատարի եկամուտից գանձվող վճարների և պետությունից ստացվող եկամուտի հետ կապված հաշվարկներ: |
Բովանդակությունը | |
1. Բնական, ամբողջ և ռացիոնալ թվեր 2. Գործողություններ սովորական կոտորակների ու խառը թվերի հետ 3. Ռացիոնալ թվերի գրությունը տասնորդական կոտորակներով 4. Բնական և ամբողջ ցուցիչով աստիճան 5. Ռացիոնալ թվի 2 -րդ, 3-րդ աստիճանի արմատ։ Իրական թվեր 6. Գործողություններ արմատ պարունակող արտահայտությունների հետ (նաև կրճատ բազմապատկման բանաձևերի կիրառմամբ) 7. Մասեր, տոկոսներ, խնդիրների լուծում | |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու․ Ստեղծել տարբեր ոճերի գրավոր և բանավոր խոսք՝ օգտագործելով տարբեր արտահայտչամիջոցներ և համապատասխանեցնելով դրանք իրավիճակներին | |
Կապը հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ | |
Մ3, Մ5, Մ11, Մ12, Մ14, Մ15, Մ24, Մ25, Մ26, Մ29 |
Թեմա 2 | |
Ֆունկցիա | |
Նպատակը | |
1. , ֆունկցիաների հատկությունների ուսումնասիրումը, դրանց կիրառման հմտությունների զարգացումը, ամրապնդումը և ամփոփումը: 2. Գրաֆիկներ «կարդալու» հմտությունների զարգացումն ու ամրապնդումը: | |
Վերջնարդյունքները | |
ՄՀ10Հ.ՄՄՖ․Ֆ1 |
Սահմանի ֆունկցիա, ֆունկցիայի որոշման տիրույթը և արժեքների բազմություն հասկացությունները և գտնի ֆունկցիայի որոշման, արժեքների տիրույթները։ |
ՄՀ10Հ.ՄՄՖ․Ֆ2 |
Գտնի ֆունկցիայի զրոները, նշանապահպանման, աճման և նվազման միջակայքերը, մեծագույն և փոքրագույն արժեքները: |
ՄՀ10Հ.ՄՄՖ․Ֆ3 |
Թվարկի ֆունկցիայի հատկությունները ըստ տրված գրաֆիկի: |
ՄՀ10Հ.ՄՄՖ․Ֆ4 |
Իմանա և կիրառի ֆունկցիաների հատկությունները, կառուցի գրաֆիկները (նաև դինամիկ մաթեմատիկայի ծրագրերով): |
ՄՀ10Հ.ՄՄՖ․Ֆ5 |
Կիրառի ֆունկցիայի գրաֆիկի ձևափոխությունները (f(x+a), f(x)+a, -f(x)) տրված ֆունկցիայի գրաֆիկը կառուցելու և հատկությունները թվարկելու համար: |
Բովանդակությունը | |
1. Գծային ֆունկցիան և դրա գրաֆիկը 2. Քառակուսային ֆունկցիան և դրա գրաֆիկը 3. ֆունկցիաները և դրանց գրաֆիկները 4. Ֆունկցիայի գրաֆիկի ձևափոխությունները | |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու․ Ստեղծել տարբեր ոճերի գրավոր և բանավոր խոսք՝ օգտագործելով տարբեր արտահայտչամիջոցներ և համապատասխանեցնելով դրանք իրավիճակներին | |
Կապը հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ | |
Մ3, Մ5, Մ11, Մ14, Մ15,Մ19, Մ24, Մ25, Մ26, Մ29 |
Թեմա 3 | |
Եռանկյունաչափության տարրերը | |
Նպատակը | |
1. Պտտման անկյան գաղափարի, անկյան ռադիանային չափի և ընդհանուր դեպքում եռանկյունաչափական ֆունկցիաների ներմուծումը, դրանց հետ աշխատելու հմտությունների ձևավորումը և զարգացումը: 2. Հիմնական եռանկյունաչափական նույնությունների կիրառման հմտությունների զարգացումը։ | |
Վերջնարդյունքները | |
ՄՀ10Հ.ՄՉ․ԵՖՄՉ․1 |
Սահմանի պտտման անկյան աստիճանային և ռադիանային չափը, արտահայտի անկյան աստիճանային մեծությունը ռադիաններով և հակառակը: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀԱԳ․6 |
Պատկերի տրված անկյունը կոորդինատային հարթության վրա, նկարագրի այն, բերի 2πk+α տեսքի, k∈Z, α∈[0;2π): |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹԲ2 |
Սահմանի անկյան սինուսը, կոսինուսը, տանգենսը, կոտանգենսը: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀԱԳ․7 |
Ցույց տա տրված անկյան եռանկյունաչափական ֆունկցիաների արժեքները միավոր շրջանագծի միջոցով: |
ՄՀ10Հ.ԹԹՀ․ԹՀԱԳ․8 |
Կիրառի հիմնական եռանկյունաչափական նույնությունները: |
ՄՀ10Հ.ՄՄՖ․Հս․1 |
Լուծի պարզագույն եռանկյունաչափական հավասարումներ: |
Բովանդակությունը | |
1. Ռադիան: Դրական և բացասական ուղղությամբ պտույտներ 2. Թվային արգումենտի եռանկյունաչափական ֆունկցիաները 3. Եռանկյունաչափական ֆունկցիաների նշանները` ըստ քառորդների 4. Հիմնական եռանկյունաչափական նույնություններ 5. Թվի արկսինուսը, արկկոսինուսը 6. Թվի արկտանգենսը, արկկոտանգենսը 7. Պարզագույն եռանկյունաչափական հավասարումների լուծման բանաձևեր | |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու․ Ստեղծել տարբեր ոճերի գրավոր և բանավոր խոսք՝ օգտագործելով տարբեր արտահայտչամիջոցներ և համապատասխանեցնելով դրանք իրավիճակներին | |
Կապը հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ | |
Մ3, Մ5, Մ11, Մ12, Մ14, Մ15, Մ24, Մ25, Մ26, Մ29 |
Թեմա 4 Վիճակագրություն Նպատակը Տվյալների հավաքման, ներկայացման և վերլուծման հմտությունների զարգացումը։ Վերջնարդյունքները ՄՀ10Հ.ՏՎՄ․Վ․1 Հաշվի տվյալների միջին թվաբանականը, մեդիանը, մոդը, լայնքը, միջին քառակուսային շեղումը, կիրառի խնդիրներ լուծելիս։ ՄՀ10Հ.ՏՎՄ․Վ․2 Տարբերի քանակական և որակական տվյալները, ներկայացնի տվյալները հիստոգրամների միջոցով, վերլուծի տվյալները հիստոգրամների օգնությամբ։ ՄՀ10Հ.ՏՎՄ․Վ․3 Տարբերի ընդհատ և անընդհատ տվյալները, ներկայացնի դրանք դիագրամների միջոցով։ ՄՀ10Հ.ՏՎՄ․Վ․4 Իրականացնի հարցումներ, վերլուծի արդյունքները։ Բովանդակությունը 1. Քանակական և որակական տվյալներ 2. Ընդհատ և անընդհատ տվյալներ 3. Տվյալների հավաքագրում և մշակում 4. Միջին թվաբանական, մեդիան, մոդ, լայնք, միջին քառակուսային շեղում 5. Հարցումներ, հարցումների իրականացում, արդյունքների վերլուծություն Միջառարկայական կապեր Հայոց լեզու․ Ստեղծել տարբեր ոճերի գրավոր և բանավոր խոսք՝ օգտագործելով տարբեր արտահայտչամիջոցներ և համապատասխանեցնելով դրանք իրավիճակներին Կապը հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ Մ3, Մ5, Մ11, Մ14, Մ15, Մ24, Մ25, Մ26, Մ27, Մ29
Երկրաչափություն
10-րդ դասարան (հենքային)
Թեմա 1 | |
Ուղիղներ, անկյուններ, հարթություններ | |
Նպատակը | |
1. Տարածաչափության հիմնական հասկացությունների, ուղիղների, ուղղի և հարթության, հարթությունների զուգահեռության, խաչվող ուղիղների, ուղիղների կազմած անկյան հասկացությունների ներմուծումը, դրանց հետ կապված օրինաչափությունները խնդիրներ լուծելիս կիրառելու հմտությունների ձևավորումն ու զարգացումը։ 2. Տարածական պատկերացումների խորացումն ու զարգացումը: | |
Վերջնարդյունքները | |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․1 |
Սահմանի զուգահեռ, հատվող, խաչվող ուղիղներ հասկացությունները։ Նշի զուգահեռ, հատվող, խաչվող ուղիղների զույգերը (օր․ ուղղանկյունանիստում)։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․2 |
Ձևակերպի խաչվող ուղիղների հայտանիշը, կիրառի խնդիրներ լուծելիս: |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․3 |
Սահմանի ուղղի և հարթության զուգահեռությունը, թվարկի և գծի ուղղի և հարթության փոխդասավորության դեպքերը: |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․4 |
Ձևակերպի և կիրառի ուղղի և հարթության զուգահեռության հայտանիշը։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․5 |
Սահմանի տարածության մեջ ուղիղների կազմած անկյուն հասկացությունը։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․6 |
Գտնի տարածության մեջ ուղիղների կազմած անկյունը: |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․7 |
Թվարկի և գծի հարթությունների փոխդասավորության դեպքերը։ Սահմանի զուգահեռ հարթություններ հասկացությունը։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․8 |
Սահմանի և գծի քառանիստը, անվանի դրա տարրերը։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․9 |
Սահմանի հարթությանն ուղղահայաց ուղիղը, ուղղի և հարթության կազմած անկյունը: Պատկերի և կիրառի դրանք խնդիրներ լուծելիս։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․10 |
Ձևակերպի ուղղի և հարթության ուղղահայացության հայտանիշը, կիրառի խնդիրներ լուծելիս: |
Բովանդակությունը | |
1. Ուղիղների փոխդասավորությունը հարթության վրա։ Զուգահեռ ուղիղների հատկություններն ու հայտանիշները 2. Ուղիղների փոխդասավորությունը տարածության մեջ 3. Խաչվող ուղիղների հայտանիշը 4. Ուղղի և հարթության փոխդասավորությունը, ուղղի և հարթության զուգահեռության հայտանիշը 5. Ուղիղների կազմած անկյունը 6. Հարթությունների փոխդասավորությունը 7. Քառանիստ 8. Հարթությանն ուղղահայաց ուղիղ։ Ուղղի և հարթության ուղղահայացության հայտանիշը 9. Ուղղահայաց և թեքեր։ Ուղղի և հարթության կազմած անկյունը | |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու․ Ստեղծել տարբեր ոճերի գրավոր և բանավոր խոսք՝ օգտագործելով տարբեր արտահայտչամիջոցներ և համապատասխանեցնելով դրանք իրավիճակներին | |
Կապը հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ | |
Մ3, Մ4, Մ5, Մ11, Մ14, Մ15, Մ24, Մ25, Մ26, Մ29 |
Թեմա 2 | |
Բազմանկյուն, բազմանիստ | |
Նպատակը | |
1. Բազմանիստի, դրա տեսակների ու դրանց տարրերի ներմուծումը, դրանց հետ կապված օրինաչափությունները խնդիրներ լուծելիս կիրառելու հմտությունների ձևավորումն ու զարգացումը | |
Վերջնարդյունքները | |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․11 |
Սահմանի բազմանիստ հասկացությունը, նկարագրի բազմանիստը, իմանա և կիրառի Էյլերի բանաձևը։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․12 |
Նկարագրի և գծի զուգահեռանիստը, անվանի դրա տարրերը։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․13 |
Ձևակերպի զուգահեռանիստի հատկությունները, կիրառի խնդիրներ լուծելիս։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․14 |
Սահմանի բուրգ, կանոնավոր բուրգ հասկացությունները, անվանի դրանց տարրերը։ |
ՄԵ10Հ․Ե․Տչ․15 |
Լուծի խնդիրներ բուրգի վերաբերյալ: |
Բովանդակությունը | |
1. Բազմանկյուններ։ Բազմանկյան տարրերն ու անկյունների գումարը 2. Եռանկյան տեսակներն ու դրանց հատկությունները 3. Քառանկյան տեսակները և դրանց հատկությունները 4. Բազմանիստ, ուռուցիկ և ոչ ուռուցիկ բազմանիստեր։ Էյլերի բանաձևը 5. Զուգահեռանիստ 6. Բուրգ | |
Միջառարկայական կապեր | |
Հայոց լեզու․ Ստեղծել տարբեր ոճերի գրավոր և բանավոր խոսք՝ օգտագործելով տարբեր արտահայտչամիջոցներ և համապատասխանեցնելով դրանք իրավիճակներին | |
Կապը հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ | |
Մ3, Մ4, Մ5, Մ11, Մ14, Մ15, Մ24, Մ25, Մ26, Մ29 |
Պաշտոնական հրապարակման օրը՝ 2 դեկտեմբերի 2022 թվական:
Փոփոխող ակտ | Համապատասխան ինկորպորացիան |
---|
Փոփոխող ակտ | Համապատասխան ինկորպորացիան |
---|