Ք Ա Ղ Վ Ա Ծ Ք
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՆԻՍՏԻ
Ա Ր Ձ Ա Ն Ա Գ Ր ՈՒ Թ Յ ՈՒ Ն Ի Ց
25 սեպտեմբերի 2014 թվականի N 40
24. ՀԱՇՄԱՆԴԱՄՈՒԹՅՈՒՆ ՈՒՆԵՑՈՂ ԱՆՁԱՆՑ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ 2015 ԹՎԱԿԱՆԻ ՏԱՐԵԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻՆ ԵՎ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ՑԱՆԿԻՆ ՀԱՎԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՏԱԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
(անվավեր է ճանաչվել 21.10.21 N 1728-Ն որոշման 1-ին կետով)
Հավանություն տալ Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական պաշտպանության 2015 թվականի տարեկան ծրագրին և միջոցառումների ցանկին` համաձայն NN 1 և 2 հավելվածների, և դրանք սահմանված կարգով «Հայաստանի Հանրապետության 2015 թվականի պետական բյուջեի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի կազմում ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողով:
Հայաստանի Հանրապետության |
Հ. Աբրահամյան |
2014 թ. հոկտեմբերի 2 Երևան |
Հավելված N 1 ՀՀ կառավարության 2014 թ. սեպտեմբերի 25-ի նիստի N 40 արձանագրային որոշման |
ՀԱՇՄԱՆԴԱՄՈՒԹՅՈՒՆ ՈՒՆԵՑՈՂ ԱՆՁԱՆՑ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ 2015 ԹՎԱԿԱՆԻ ՏԱՐԵԿԱՆ ԾՐԱԳԻՐ
I. ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ
1. Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական պաշտպանության 2015 թ. տարեկան ծրագիրը (այսուհետ` Տարեկան ծրագիր) մշակվել է «Հայաստանի Հանրապետությունում հաշմանդամների սոցիալական պաշտպանության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 5.1 հոդվածին համապատասխան:
2. Ծրագիրը կազմելիս հաշվի են առնվել ՀՀ կառավարության 2005 թ. նոյեմբերի 3-ի արձանագրային որոշմամբ հավանության արժանացած «Հաշմանդամների սոցիալական պաշտպանության 2006-2015 թթ Ռազմավարության» հիմնական ուղղությունները, ինչպես նաև շահագրգիռ հանրապետական գործադիր մարմինների կողմից ներկայացված առաջարկությունները, «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին» ՄԱԿ-ի կոնվենցիայի /այսուհետ` Կոնվենցիա/ և Եվրոպայի խորհրդի «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների և հասարակական կյանքում նրանց լիարժեք մասնակցության խթանման ու կյանքի որակի բարելավման 2006-2015 թթ գործողությունների ծրագրի» դրույթները:
II. ՏԱՐԵԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԽՆԴԻՐՆԵՐՆ ՈՒ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐԸ
Ծրագրի նպատակն է`
3. Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների պաշտպանության և նրանց սոցիալական ներառման համար կենսագործունեության բոլոր ոլորտներում հավասար պայմանների ստեղծմանն ու հավասար հնարավորությունների ապահովմանն ուղղված միջոցառումների իրականացումը:
Ծրագրի խնդիրներն են`
4. հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների պաշտպանության, սոցիալական ներառման և սոցիալական պաշտպանության հարցերին առնչվող օրենսդրության կատարելագործումը,
5. հաշմանդամություն ունեցող անձանց բժշկական, մասնագիտական և սոցիալական վերականգնման համար անհրաժեշտ միջոցառումների ապահովումը,
6. բժշկասոցիալական փորձաքննության և հաշմանդամության սահմանման գործընթացում Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության ֆունկցիաների միջազգային դասակարգման սկզբունքների և մոտեցումների կիրառման հենքի ստեղծումը,
7. հաշմանդամություն ունեցող անձանց խնամքի, բժշկական և սոցիալական սպասարկման կազմակերպումը,
8. հաշմանդամություն ունեցող անձանց կրթության, մասնագիտական ուսուցման կազմակերպումն ու զբաղվածության խթանումը,
9. հաշմանդամություն ունեցող անձանց ներգրավումը մարզական և մշակութային ծրագրերում,
10. հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող պետական և հասարակական կազմակերպությունների հետ համագործակցության ընդլայնումը,
11. հասարակության ուշադրության բևեռումը հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնախնդիրների վրա:
III. ՆԵՐԿԱ ԻՐԱՎԻՃԱԿԸ
12. Հաշմանդամության ոլորտում իրականացվող պետական քաղաքականությունը, հիմնական մոտեցումները և պետական նպատակային ծրագրերը ուղղված են հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների պաշտպանությանն ու հավասար պայմանների և հավասար հնարավորություւների ապահովմանը, նրանց սոցիալական ներառմանը:
13. Շարունակվել են իրականացվել աշխատանքներ 2005 թ. նոյեմբերի 3-ին ՀՀ կառավարության հավանությանն արժանացած «Հաշմանդամների սոցիալական պաշտպանության 2006-2015 թթ Ռազմավարության» դրույթների իրականացման ուղղությամբ:
14. 2010 թվականի հոկտեմբերի 22-ին ուժի մեջ մտած Կոնվենցիայի դրույթներին համապատասխան կատարվում են աստիճանական քայլեր` ուղղված հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնախնդիրների լուծմանն ու օրենսդրական բարեփոխումներին, գործող ծրագրերի խթանմանը, նրանց հիմնախնդիրների լուծման նորովի մոտեցումներին:
15. «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին» ՄԱԿ-ի կոնվենցիայի և Եվրոպայի խորհրդի «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների և հասարակական կյանքում լիարժեք մասնակցության խթանման ու կյանքի որակի բարելավման 2006-2015 թթ գործողությունների ծրագրի» դրույթներին համապատասխան մշակվել և ՀՀ կառավարություն է ներկայացվել «Հայաստանի Հանրապետությունում հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների պաշտպանության և սոցիալական ներառման մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը, որը կկարգավորի հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական, բժշկական և մասնագիտական վերականգնման, հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար մատչելի միջավայրի ապահովման, նրանց կրթության, աշխատանքային գործունեության, առողջության պահպանման, ինչպես նաև հասարակական կյանքում բոլորի հետ հավասար մասնակցության համար անհրաժեշտ սոցիալական, իրավական և տնտեսական նվազագույն երաշխիքների հետ կապված իրավահարաբերությունները:
16. Մշակվել և ՀՀ կառավարություն է ներկայացվել «Անձի բազմակողմանի գնահատման` Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության ֆունկցիաների միջազգային դասակարգման սկզբունքների վրա հիմնված հաշմանդամության սահմանման մոդելի ներդրման հայեցակարգին հավանություն տալու մասին» Հայաստանի Հանրապետության կառավարության արձանագրային որոշման նախագիծը: Հայեցակարգն ընդունվել է 2014 թվականի հունվարի 9-ի թիվ 1 արձանագրային որոշմամբ:
Համաձայն վերոնշյալ հայեցակարգի դրույթների` ԱՀԿ ֆունկցիաների միջազագային դասակարգումը թարգմանվել է հայերեն լեզվով, որից հետո աշխատանքներ են տարվել այն ազգային դասակարգիչ հաստատելու ուղղությամբ: Իրականացվել են աշխատանքներ հաշմանդամության սահմանման նոր` ԱՀԿ ֆունկցիաների միջազգային դասակարգման սկզբունքների վրա հիմնված չափորոշիչներ մշակելու ուղղությամբ:
17. Լսողության խնդիրներ ունեցող մինչև 18 տարեկան երեխաներին և 18-ից մինչև 30 տարեկան հաշմանդամություն ունեցող երիտասարդներին եվրոպական արտադրության լսողական սարքերի ձեռքբերման նպատակով հավաստագրերի տրամադրումը կանոնակարգելու նպատակով ընդունվել են ՀՀ կառավարության 2013 թվականի հունվարի 10-ի թիվ 20-Ն և 2013 թվականի փետրվարի 14-ի թիվ 121-Ն որոշումները:
18. Բժշկասոցիալական փորձաքննական մարմինների կողմից իրականացվող աշխատանքներն ավելի թափանցիկ ու վերահսկելի դարձնելու նպատակով ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարի հրամանով հաստատվել է նախարարության բժշկասոցիալական փորձաքննության գործակալության բժշկասոցիալական փորձաքննական հանձնաժողովների և վերափորձաքննության բաժնի աշխատանքների մոնիթորինգի ու վերափորձաքննության բաժնի հսկողական փորձաքննությունների իրականացման կարգը:
19. Արդիականացվել և կատարելագործվել են հաշմանդամություն ունեցող անձանց հաշվառման «Փյունիկ» և «Պրոթեզաօրթոպեդիկ և վերականգնողական պարագաների հաշվառման» տեղեկատվական համակարգերը` համաձայն համապատասխան տեխնիկական առաջադրանքների:
Արդիականացման արդյունքում վերոնշյալ տեղեկատվական համակարգերը համադրվում են այլ համակարգերի հետ, առցանց տեղեկատվություն են տրամադրում այլ համակարգերի, անձնական տվյալների մուտքագրման դեպքում ինքնաշխատ կերպով տեղեկություն են ստանում հարակից այլ համակարգերից: «Պրոթեզաօրթոպեդիկ և վերականգնողական պարագաների տրամադրման տեղեկատվական համակարգի» արդիականացման արդյունքում առավել վերահսկելի է դարձել պարագաների տրամադրման գործընթացը, մասնավորապես` բացառվում են պարագաների կրկնակի և ժամկետից շուտ տրամադրման հնարավորությունները, հստակեցվել է պարագաների բյուջետային պլանավորման գործընթացը:
Մշակվել և հստակեցվել են ոլորտում իրականացվող ծրագրերի, մասնավորապես` պրոթեզաօրթոպեդիկ և վերականգնողական պարագաների, այդ թվում նաև աչքի պրոթեզավորման և ձայնաստեղծ սարքերի, լսողական սարքերի, հաշմանդամի սայլակների, բժշկասոցիալական և հոգեկան առողջության վերականգնման ծառայությունների տրամադրման, տեսողության խնդիրներ ունեցող հաշմանդամների համար հատուկ տառատեսակներով գրքերի տպագրության և «Խոսող գրքերի» ձայնագրման ծառայությունների իրականացման և դրանց հաշվետվողականության ապահովման կարգերը:
20. Հաշմանդամություն ունեցող անձանց զբաղվածության ապահովման խնդիրը շարունակում է մնալ սոցիալական ոլորտի դժվար լուծելի հիմնախնդիրների շարքում: Վիճակագրական տվյալների համաձայն` 2014 թ. հունվարի 1-ի դրությամբ հանրապետությունում հաշվառված 193836 հաշմանդամություն ունեցող անձանց 65,9 %-ը աշխատանքային տարիքի են, որոնցից զբաղված է միայն 8-9%-ը: 2013 թ. դեկտեմբերի 11-ին ՀՀ ԱԺ-ի կողմից ընդունվել է «Զբաղվածության մասին» ՀՀ օրենքը (այսուհետ՝ օրենք), որը գործողության մեջ է մտել 2014 թ. հունվարի 1-ից, համաձայն որի, եթե հաշմանդամություն ունեցող անձը զբաղված չէ օրենքով սահմանված զբաղվածություն համարվող գործունեության որևէ տեսակով, ճանաչվում է գործազուրկ և ձեռք է բերում գործազուրկի համար օրենքով սահմանված իրավունքները:
Հաշմանդամների զբաղվածության խթանման նպատակով` կազմակերպությունների համար, անկախ սեփականության ձևից, օրենքով սահմանված է աշխատատեղերի պարտադիր ապահովման նորմատիվ (քվոտա):
2014 թվականի հունվարի 1-ի դրությամբ «Զբաղվածության պետական ծառայություն» գործակալության մարզային և տարածքային կենտրոններում, որպես աշխատանք փնտրող, գրանցված է եղել 1310 հաշմանդամություն ունեցող անձ, իրականացվող ծրագրերում ընդգրկվել են 329-ը, աշխատանքի են ընդունվել 200-ը:
21. Հաշմանդամություն ունեցող անձանց զբաղվածության գործընթացը խթանելու, համայնքի կյանքում նրանց ներգրավելու նպատակով, ԱՄՆ միջազգային զարգացման գործակալության «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց կենսամակարդակի բարելավումը զբաղվածության խթանման միջոցով» ծրագրի շրջանակներում կատարվել են ուսումնասիրություններ և մշակվել ձեռնարկներ` հաշմանդամություն ունեցող անձանց զբաղվածության խթանման և նրանց համար աշխատատեղերի հարմարեցման վերաբերյալ: Զբաղվածության տարածքային բոլոր կենտրոններում իրականացվել է հաշմանդամություն ունեցող անձանց հետ աշխատող մասնագետների վերապատրաստում` անձի կարողությունների գնահատման և աշխատատեղերի վերլուծություն իրականացնելու նպատակով:
Փոքր դրամաշնորհների աջակցությամբ 11 սոցիալական ձեռնարկություններում աշխատանքով ապահովվել է 101 հաշմանդամություն ունեցող անձ, մինչև տարվա վերջ` սոցիալական 6 ձեռնարկությունում աշխատանքով կապահովվի ևս 65-ը:
Ծրագրի շրջանակներում մասնագիտական կրթություն է ստացել ավելի քան 900, իսկ աշխատանքով ապահովվել է 305 հաշմանդամություն ունեցող անձ:
22. ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալության սոցիալական պաշտպանության համակարգերի հզորացման ծրագրի աջակցությամբ ”Հայաստանի կույրերի միավորում” հասարակական կազմակերպության Էջմիածնի ուսումնաարտադրական կազմակերպությունում և Ճամբարակի ”Աստղացոլք” հասարակական կազմակերպությունում գործում են փորձնական սոցիալական կազմակերպություններ: Սոցիալական կազմակերությունների հիմնումը ուղղված է մի կողմից հաշմանդամ անձանց սոցիալական խնդիրների լուծմանն ու նրանց համար հնարավորինս հավասար պայմանների ապահովմանը, մյուս կողմից նրանց աշխատանքային ներուժը հասարակությանը ի շահ ներդնելուն:
23.«Հաշմանդամների մասնագիտական կողմնորոշման և աշխատանքային վերականգնողական կենտրոն» պետական ոչ առևտրային կազմակերպության կողմից իրականացվում է Գյումրի քաղաքի աշխատանք փնտրող հաշմանդամություն ունեցող անձանց աշխատանքային ունակությունների վերականգնման, մասնագիտական կողմնորոշման և խորհրդատվական ծառայություններ:
24.«Հայաստանի Հանրապետությունում հաշմանդամների սոցիալական պաշտպանության մասին», «Հանրակրթության մասին», «Կրթության մասին» և «Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող անձանց կրթության մասին» ՀՀ օրենքները կանոնակարգում են հաշմանդամություն ունեցող երեխաների և երիտասարդների կրթության հարցերը:
25. 2013/2014 ուսումնական տարում շարունակվել են աշխատանքները կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք անձանց համար նախատեսված միջոցառումների իրականացման և ներառական կրթության ընդլայնման ուղղությամբ.
1) Երևանի բժշկահոգեբանամանկավարժական գնահատման կենտրոնի կողմից (ներառյալ մասնաճյուղերը) 2013 թվականի ընթացքում իրականացվել է շուրջ 5000 երեխայի կրթական կարիքների բացահայտում և գնահատում, նրանց հանրակրթությունը կազմակերպելու նպատակով, թերևս, հատկանշական է, որ այս գործընթացի հիմքում ընկած են ԱՀԿ ֆունկցիաների միջազգային դասակարգման սկզբունքներն ու մոտեցումները:
2) 23 հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում սովորել են թվով 2300 կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաներ,
3) 2013/2014 ուսումնական տարում հանրապետության 115 ներառական կրթություն իրականացնող դպրոցներում սովորել են 2600 կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաներ,
4) ապահովվել է անվճար հիմունքներով կրթությունը միջին մասնագիտական և բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում, առնվազն անցումային միավոր ստացած հաշմանդամություն ունեցող անձանց, ինչպես նաև ուսման ընթացքում հաշմանդամ դարձած անձանց համար,
5) մշակվել, տպագրվել և ձեռք են բերվել ուսումնամեթոդական ձեռնարկներ ու այլ ուսումնական նյութեր՝ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների կրթության կազմակերպման համար: Ուսումնաօժանդակ գրականությունը տրամադրվել է հատուկ և ներառական կրթություն իրականացնող դպրոցներին:
26. Շարունակվել և իրականացվում են հասցեական ծրագրեր` ուղղված հաշմանդամություն ունեցող անձանց որոշակի խնդիրների լուծմանն ու սոցիալական ներառմանը:
1) 2013 թվականի ընթացքում տրամադրվել է 12615 պրոթեզաօրթոպեդիկ և վերականգնողական պարագա, որից` վերին և ստորին վերջույթների պրոթեզներ` 880, միոպրոթեզներ` 13 հատ, օրթեզներ` 333, սեղմիրան` 683, աղեկապ` 249, սուպինատոր` 610, ռեկլինատոր` 15, հենակ` 1046, ձեռնափայտ` 483, օրթոպեդիկ կոշիկ` 1303.5, պրոթեզի կոշիկ` 1980, կրծագեղձի պրոթեզ` 642, գուլպաներ, ձեռնոցներ` 3140, սիլիկոնե գուլպա` 64 հատ, փոքր տրամաչափի սայլակ 5, քայլակ 153, կատարվել է պարագաների վերանորոգում` 682 հատ, ձայնաստեղծ սարք ստացել է 80 հաշմանդամ, 130 հաշմանդամի կատարվել է աչքի պրոթեզավորում:
2) Տրամադրվել են` 1210 լսողական սարք (որից` 108-ը եվրոպական արտադրության), 36 հավաստագիր` եվրոպական արտադրության լսողական սարքերի ձեռքբերման համար, լսողական սարքի ներդիրներ` 200 հատ /100 երեխա/, հաշմանդամի սայլակ` 373 հատ:
3) Միջազգային և հասարակական կազմակերպությունների միջոցով 2013 թվականին մինչև 12 տարեկան 119 երեխայի տրամադրվել է 222 հատ /OTIKON և SIEMENS ֆիրմաների թվային լսողական սարքեր:
4) Շարունակվել և իրականացվում է տեսողության խնդիրներով հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար հատուկ տառատեսակներով /Բրայլյան/ գրքերի տպագրության, տետրերի պատրաստման, «Խոսող գրքերի» ձայնագրության ծրագիրը, որը նշված անձանց հնարավորություն է տալիս կարդալու, գրելու, ինտեգրվելու հասարակություն:
5) Հաշմանդամություն ունեցող անձանց բժշկասոցիալական և հոգեկան առողջության վերականգնումն իրականացվել է «Արթմեդ» բուժվերականգնողական կենտրոնում, ինչպես նաև Միջազգային Կարմիր Խաչի հետվնասվածքային վերականգնողական, Գյումրու վերականգնողական, Կուրորտաբանության և ֆիզիկական բժշկության գիտահետազոտական կենտրոններում, «Օշական» մանկական վերականգնողական կենտրոնում, «Արարատ» մոր և մանկան կենտրոններում և այլ կազմակերպություններում:
«Արթմեդ» բուժվերականգնողական կենտրոնում հիվանդանոցային պայմաններում բժշկասոցիալական և հոգեկան առողջության վերականգնման ծառայություն են ստացել 979 հաշմանդամություն ունեցող և սոցիալապես անապահով անձ:
27. Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական պաշտպանության բնագավառում կարևոր տեղ ու դեր ունի նրանց խնամքի և սոցիալական սպասարկման ծառայությունների համակարգը:
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց խնամքը և սոցիալական սպասարկումն իրականացվում է ինչպես շուրջօրյա խնամքի հաստատություններում, այնպես էլ տնային պայմաններում:
Հոգեկան առողջության ոլորտում համայնքահեն ծառայությունների ներդրման, ստեղծման ու պահպանման, առկա կարողություններն ու ներուժի հզորացման, հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող անձանց խնամքի և սոցիալական ծառայությունների տրամադրմանն առնչվող իրավական հիմքերի մշակման նպատակով, ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարությունը նախատեսել է «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան» կազմակերպության աջակցությամբ իրականացնել այլընտրանքային ծառայությունների մոդելների, համապատասխան չափորոշիչների մշակման աշխատանքներ: Նույն նպատակով հստակ ծրագրերի նախագծեր են քննարկվում «Քրոնիմեդ» և այլ կազմակերպությունների հետ:
Անկողնային հիվանդների խնամքի ու սոցիալական սպասարկման անհրաժեշտ պայմաններ ապահովելու նպատակով ՀՀ կառավարության 2014 թ. հունիսի 12-ի N609-Ն որոշմամբ հաստատվել է ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության «Երևանի թիվ 1 տուն-ինտերնատ» պետական ոչ առևտրային կազմակերպության տարածքում անկողնային խնամք ստացող անձանց սպասարկման նպատակով կառուցվելիք նոր մասնաշենքի շինարարական աշխատանքների իրականացում» դրամաշնորհային ծրագիրը: Ծրագրի մեկնարկը տրվել է ս.թ. հուլիսի 28-ին: Ծրագրի ավարտը նախատեսված է 2015 թ. հուլիսին: Արդյունքում կունենանք նոր կառուցված, կահավորված և անհրաժեշտ սարքավորումներով հագեցած խնամքի հաստատություն:
Կարևորելով հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական ծառայություններ տրամադրող համայնքային ցերեկային կենտրոնների գործունեությունը` պետական աջակցություն է ցուցաբերվում «Առաքելություն Հայաստան», «Հույսի կամուրջ» և «Փրկություն» հասարակական կազմակերպությաններին:
28. Շարունակվել են Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող ազգային հանձնաժողովի /այսուհետ` Հանձնաժողով/ աշխատանքները: Հանձնաժողովի նիստերի ընթացքում Երևան քաղաքի և մարզային հանձնաժողովների ներկայացուցիչների մասնակցությամբ քննարկվել են տեղերում իրականացվող` հաշմանդամություն ունեցող անձանց ներառմանն ուղղված աշխատանքների վերաբերյալ հարցերը, ներկայացվել համապատասխան առաջարկություններ: Ներկայացվել է հաշմանդամության սահմանման նոր մոդելի և նրա իրականացման ուղղությամբ կատարված ու կատարվելիք աշխատանքների վերաբերյալ տեղեկատվությունը, քննարկվել են նաև հաշմանդամություն ունեցող անձանց վերականգնմանն ուղղված այլ հարցեր:
29. Հաշմանդամության հիմնախնդիրների վերաբերյալ հասարակության իրազեկության բարձրացման նպատակով հեռուստատեսությամբ պարբերաբար հարցազրույցներ են տեղի ունեցել ոլորտում պատասխանատու, նախարարության տարբեր աշխատակիցների հետ, ցուցադրվել հասարակական կազմակերպությունների պատրաստած սոցիալական տեսահոլովակներ:
30. Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական պաշտպանության ոլորտում ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարությունը սերտ համագործակցում է այլ հանրապետական գործադիր մարմինների, հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող հասարակական և միջազգային կազմակերպությունների հետ:
IV. ՀԱՇՄԱՆԴԱՄՈՒԹՅՈՒՆ ՈՒՆԵՑՈՂ ԱՆՁԱՆՑ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ՈԼՈՐՏՈՒՄ 2015 ԹՎԱԿԱՆԻՆ ՆԱԽԱՏԵՍՎՈՂ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԸ
31. 2015 թ. իրականացվելու են հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների պաշտպանության, նրանց սոցիալական ներառման և կյանքի որակի բարելավմանն ուղղված միջոցառումներ:
32. Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական պաշտպանության ոլորտում 2015 թ. տարեկան ծրագրով նախատեսվող միջոցառումները բխում են այդ անձանց իրավունքների ու շահերի պաշտպանությունից, հասարակություն ինտեգրելու, նրանց համար հնարավորինս հավասար պայմաններ ստեղծելու և հավասար հնարավորություններ ապահովելու, բժշկական, սոցիալական և մասնագիտական վերականգնողական գործընթացն առավելագույնս արդյունավետ իրականացնելու, հաշմանդամություն ունեցող երեխաների ներառական կրթության ու հաշմանդամություն ունեցող անձանց զբաղվածության խնդիրների լուծման անհրաժեշտությունից:
33. Շարունակվելու են աշխատանքները հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնախնդիրները կանոնակարգող ազգային օրենսդրությունը ՄԱԿ-ի «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին» կոնվենցիայի դրույթներին համապատասխանեցնելու ուղղությամբ: Մասնավորապես, շարունակվելու են աշխատանքները հաշմանդամության սահմանման և բժշկասոցիալական փորձաքննության անցկացման այնպիսի մեխանիզմներ ներդնելու ուղղությամբ, որոնք կապահովեն անձի կարիքներին և կարողություններին համարժեք հասցեական, համալիր և արդյունավետ ծառայությունների մատուցումը` բարձրացնելով դրանց ծախսարդյունավետությունը:
34. Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական ներառմանն ու պաշտպանությանն ուղղված 2015 թվականի համար նախատեսված միջոցառումներն իրականացվելու են 11 հիմնական ուղղություններով:
Հավելված N 2 ՀՀ կառավարության 2014 թ. սեպտեմբերի 25-ի նիստի N 40 արձանագրային որոշման |
Ցանկ
հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական պաշտպանության 2015 թվականի տարեկան ծրագրով նախատեսված միջոցառումների
N/N |
Միջոցառման անվանումը |
Պատասխանատու կատարողը |
Ակնկալվող արդյունքը |
Կատարման ժամկետը |
Ֆինանսավորման չափը և աղբյուրը |
Հաշմանդամության սոցիալական մոդելի ներդրման ապահովում |
|||||
1.1 |
Ոլորտը կանոնակարգող ազգային օրենսդրությունը ՄԱԿ-ի «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին» կոնվենցիայի դրույթներին համապատասխանության ապահովում: |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Հաշմանդամության սոցիալական մոդելի ներդրմանն ուղղված իրավական ակտերի առկայություն: |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
1.2 |
Հաշմանդամության սոցիալական մոդելի ներդրման շրջանակներում Ֆունկցիաների միջազգային դասակարգման (ՖՄԴ) սկզբունքների վրա հիմնված հաշմանդամության սահմանմանման շափորոշիչների փորձնական կիրառում և լրամշակում: Համապատասխան վերապատրաստումների նախապատրաստում և կազմակերպում: |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
ՖՄԴ սկզբունքների վրա հիմնված հաշմանդամության սահմանմանման շափորոշիչների փորձնական կիրառման արդյունքների վերլուծություն: Լրամշակված չափորոշիչներ: Համապատասխան վերապատրաստումների համար փաթեթների /մոդուլների/ առկայություն: |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
1.3 |
Հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող անձանց համար այլընտրանքային ծառայությունների ստեղծման, առկա կարողություններն ու ներուժի հզորացման, հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող անձանց խնամքի և սոցիալական ծառայությունների տրամադրմանն առնչվող իրավական հիմքերի մշակում: |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող անձանց համար այլընտրանքային ծառայությունների մոդելների, համապատասխան չափորոշիչների առկայություն: |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
1.4 |
Վերականգնողական ծառայությունների հասցեականությունը բարձրացնելու և արդյունավետությունը ապահովելու նպատակով օրենսդրական դաշտի կատարելագործում: |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Լրամշակված իրավական ակտերի առկայություն: |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
2. |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար հավասար և մատչելի պայմանների ապահովում |
||||
2.1 |
Հասարակական, արտադրական և բազմաբնակարան բնակելի շենքերի ճարտարապետահատակագծային առաջադրանքների կազմման, նախագծերի մշակման, փորձաքննության և դրանց համաձայնեցման փուլերում հաշմանդամություն ունեցող անձանց և բնակչության սակավաշարժուն խմբերի համար սահմանված քաղաքաշինական նորմերի պահանջների նկատմամբ վերահսկողություն |
ՀՀ քաղաքաշինության նախարարություն |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց և բնակչության սակավաշարժուն խմբերի համար սահմանված քաղաքաշինական նորմերի պահանջների կատարում |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
2.2 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սպասարկման համար նախատեսված սարքավորանքների /թեքահարթակներ կամ հատուկ վերելակային հարմարանքներ/պատրաստում, ձեռքբերում և մայրաքաղաք ներկրված քաղաքային ավտոբուսների վրա դրանց տեղադրման աշխատանքների իրականացում |
Երևանի քաղաքապետարան Տեղական ինքնակառավարման մարմիններ /համաձայնությամբ/ |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար հասարակական տրանսպորտից օգտվելու հնարավորության ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
Երևան համայնքի բյուջե Տեղական ինքնակառավարման մարմինների բյուջե |
2.3 |
Քաղաքային նշանակության քաղաքաշինական օբյեկտներում, կառուցվող շենքերում, փողոցներում,մայթերում թեքահարթակների կառուցում |
Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Բնակչության սակավաշարժ խմբերի համար հավասար և մատչելի պայմանների ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
Երևան համայնքի բյուջե |
2.4 |
Մայրաքաղաքի ներքաղաքային երթուղիներում կանոնավոր ուղևորափոխադրումներ իրականացնող ավտոբուսների ուղեսրահներում գովազդային մոնիտորների տեղադրում` կանգառների անվանումների բարձրաձայն հայտարարման և դրանց գրառման ապահովման համար |
Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Տեսողության խնդիրներ ունեցող անձանց համար քաղաքային հասարակական տրանսպորտից օգտվելու մատչելիության և հարմարավետության ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
Երևան համայնքի բյուջե |
2.5 |
Ճարտարապետահատակագծային առաջադրանքներ նախապատրաստելիս իբրև պարտադիր պահանջ կառուցապատողներին հանձնարարել հաշվի առնել հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար մատչելի միջավայրի ստեղծման անհրաժեշտությունը |
Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Բնակչության սակավաշարժուն խմբերի համար հավասար և մատչելի պայմանների ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
3. |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց կրթության և մասնագիտական ուսուցման ծրագրեր |
||||
3.1 |
Երեխաների ֆիզիկական, մտավոր և/կամ/ հոգեկան զարգացման առանձնահատկությունների բացահայտում և գնահատում |
ՀՀ ԿԳՆ |
Շուրջ 3000 երեխայի ֆիզիկական, մտավոր և (կամ) հոգեկան զարգացման առանձնահատկությունների բացահայտում և գնահատում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /206,072.5 հազ.դրամ/ |
3.2 |
Հանրապետության 138 հանրակրթական դպրոցում ներառական կրթության կազմակերպում, որից 14-ը` Տավուշի մարզում որպես փորձնական ծրագիր |
ՀՀ ԿԳՆ, ՀՀ մարզպետարաններ, Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Շուրջ 3997 երեխայի համար ներառական կրթության ապահովում, որից` 331-ը Տավուշի մարզում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե՝ /2,509,690.4 հազ. դրամ/ ներառական կրթության ծրագրի շրջանակներում, որից` 212,842.1 հազ. դրամ` Տավուշի մարզում |
3.3 |
Հատուկ կրթության կազմակերպում 23 հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում |
ՀՀ ԿԳՆ, ՀՀ մարզպետարաններ, Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Հատուկ կրթության կարիք ունեցող շուրջ 2321 երեխայի կրթության կազմակերպում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /3,409,046.5 հազ.դրամ/ |
3.4 |
Բարձրագույն և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների ընդունելության ժամանակ վճարովի համակարգի համար առնվազն անցումային միավորներ ստանալու դեպքում 1-ին և 2-րդ խմբերի հաշմանդամություն ունեցող անձանց, ինչպես նաև հաշմանդամ երեխաների համար անվճար հիմունքներով կրթության ապահովում |
ՀՀ ԿԳՆ |
1-ին և 2-րդ խմբի և "հաշմանդամ երեխա" կարգավիճակ ունեցող հաշմանդամություն ունեցող անձանց պետական պատվերի շրջանակներում կրթության կազմակերպում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /շուրջ 192,744.2 հազ.դրամ/ |
3.5 |
Հատուկ կրթության ոլորտում դասագրքերի, ձեռնարկների, ուսումնական այլ նյութերի մշակում և հրատարակում |
ՀՀ ԿԳՆ |
Հատուկ կրթության կարիք ունեցող հաշմանդամերին ուսումնական ձեռնարկներով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /16000.0 հազ.դրամ/ |
3.6 |
Հաշմանդամություն ունեցող երիտասարդների ընդգրկում Գեղեցիկ արվեստների ակադեմիայի կրթական ուսուցման ծրագրերում /գրաֆիկական դիզայն, արդուզարդի դիզայն, հագուստների մոդելավորում/ |
Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Հաշմանդամություն ունեցող երիտասարդների մասնագիտական գիտելիքների ձեռքբերում, աշխատանքային կարողությունների զարգացում |
Տարվա ընթացքում |
Երևան համայնքի բյուջե |
4. |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց զբաղվածության խթանմանն ուղղված ծրագրեր |
||||
4.1 |
Գործազուրկների, աշխատանքից ազատման ռիսկ ունեցող` աշխատանք փնտրող անձանց մասնագիտական ուսուցման կազմակերպում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ծրագրի շրջանակներում կընդգրկվի հաշմանդամություն ունեցող 260 անձ |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /44 200.0 հազ.դրամ/ |
4.2 |
Աշխատաշուկայում անմրցունակ անձանց աշխատանքի տեղավորման դեպքում գործատուին աշխատավարձի մասնակի և հաշմանդամություն ունեցող անձին ուղեկցողի համար աշխատավարձի փոխհատուցման տրամադրում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ծրագրի շրջանակներում կընդգրկվի հաշմանդամություն ունեցող 226 անձ և 112 ուղեկցող |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /159 480.0 հազ. դրամ/ |
4.3 |
Գործազուրկին այլ վայրում աշխատանքի տեղավորման աջակցության տրամադրում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ծրագրի շրջանակներում կընդգրկվի հաշմանդամություն ունեցող 6 անձ |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /9 342.0 հազ. դրամ/ |
4.4 |
Ձեռք բերած մասնագիտությամբ մասնագիտական աշխատանքային փորձ ձեռք բերելու համար գործազուրկներին աջակցության տրամադրում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ծրագրի շրջանակներում կընդգրկվի հաշմանդամություն ունեցող 78 անձ |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /24 454.1 հազ. դրամ/ |
4.5 |
Աշխատաշուկայում անմրցունակ անձանց փոքր ձեռնարկատիրական գործունեության աջակցության տրամադրում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ծրագրի շրջանակներում կընդգրկվի հաշմանդամություն ունեցող 23 անձ |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /22 778.8 հազ. դրամ/ |
4.6 |
Աշխատաշուկայում անմրցունակ անձանց աշխատանքի տեղավորման դեպքում գործատուին միանվագ փոխհատուցման տրամադրում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ծրագրի շրջանակներում կընդգրկվի 333 հաշմանդամություն ունեցող անձ |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /103 500.0 հազ. դրամ/ |
4.7 |
Աշխատանքի տեղավորման ոչ պետական կազմակերպության կողմից մատուցվող ծառայություններից օգտվելու համար աջակցության տրամադրում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ծրագրի շրջանակներում կընդգրկվի հաշմանդամություն ունեցող 10 անձ |
ՀՀ պետական բյուջե /1 000.0 հազ. դրամ/ | |
4.8 |
Աշխատաշուկայում անմրցունակ անձանց հարմար աշխատանքի տեղավորման նպատակով գործատուներին այցելության ծախսերի փոխհատուցում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ծրագրի շրջանակներում կընդգրկվի հաշմանդամություն ունեցող 50 անձ |
ՀՀ պետական բյուջե /2 700.0 հազ.դրամ/ | |
4.9 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց աշխատաշուկայում մասնակցության խթանմանն ուղղված նոր ծրագրերի մշակում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն, հ/կ-ներ |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց աշխատաշուկայում մասնակցության խթանմանն ուղղված նոր ծրագրերի փաթեթի առկայություն |
Տարվա ընթացքում |
Դոնոր կազմակերպություններ |
4.10 |
ՀՀ կույրերի և խուլերի միավորումների առկա ռեսուրսների, կարիքների, զարգացման հեռանկարների ուսումնասիրություն, առաջարկությունների մշակում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն, հ/կ-ներ |
ՀՀ կույրերի և խուլերի միավորումների կարողությունների հզորացման համար առաջարկությունների փաթեթի առկայություն |
Տարվա ընթացքում |
Դոնոր կազմակերպություններ |
4.11 |
«Հաշմանդամների մասնագիտական կողմնորոշման և աշխատանքային վերականգնողական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ի կողմից աշխատանք փնտրող հաշմանդամություն ունեցող անձանց աշխատանքային ունակությունների վերականգնման, մասնագիտական կողմնորոշման և խորհրդատվական ծառայությունների իրականացում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
540 հաշմանդամություն ունեցող անձի ուսուցողական, խորհրդատվական և աշխատանքի վերականգնման ծառայությունների տրամադրում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
5. |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական սպասարկման ծրագրեր |
||||
5.1 |
Տուն ինտերնատներում տարեցների և հաշմանդամություն ունեցող անձանց խնամքի և սոցիալական սպասարկման իրականացում /հաշմանդամություն ունեցող անձինք կազմում են տուն ինտերնատներում խնամվողների շուրջ 60 %/ |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
630 հաշմանդամություն ունեցող անձի շուրջօրյա խնամքի և սոցիալական սպասարկման կազմակերպում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
5.2 |
Տնային պայմաններում հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական սպասարկման ծառայությունների տրամադրում / հաշմանդամություն ունեցող անձինք կազմում են սպասարկվողների շուրջ 30%-ը / |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Շուրջ 415 հաշմանդամություն ունեցող անձի սոցիալական սպասարկման կազմակերպում տնային պայմաններում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
5.3 |
Խնամքի և սոցիալական սպասարկման ծառայությունների տրամադրում Վարդենիսի նյարդահոգեբուժական տուն-ինտերնատին կից հոգեկան առողջության ցերեկային կենտրոնում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
50 հաշմանդամություն ունեցող անձի սոցիալական սպասարկում ցերեկային կենտրոնում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /17 778.4 հազ.դրամ/ |
5.4 |
Տնային պայմանններում և ցերեկային կենտրոններում ծեր և հաշմանդամություն ունեցող քաղաքացիների սոցիալական սպասարկման ծառայությունների տրամադրում /հաշմանդամություն ունեցող անձինք կազմում են սպասարկվողների շուրջ 30 %-ը/ |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն “Առաքելություն Հայաստան” ԲՀԿ /համաձայնությամբ/ |
1350 հաշմանդամություն ունեցող անձի սոցիալական սպասարկում ցերեկային կենտրոններում և տնային պայմաններում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /51 718.5 հազ. դրամ/ |
5.5 |
Մտավոր խնդիրներ ունեցող հաշմանդամ դեռահասների և երիտասարդների ցերեկային խնամքի սոցիալ-վերականգնողական ծառայություններ |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն "Փրկություն" Հ/Կ /համաձայնությամբ/ |
Մտավոր խնդիրներ ունեցող 50 հաշմանդամություն ունեցող անձի սոցիալական սպասարկման կազմակերպում ցերեկային կենտրոնում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /24 աշխատողի աշխատավարձի վճարում/ /23 216.8 հազ. դրամ/ |
5.6 |
Առավել կարիքավոր հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար սոցիալական աջակցության ծրագրերի իրականացում |
Երևանի քաղաքապետարան |
Հաշմանդամութուն ունեցող անձանց սոցիալական աջակցության միջոցով կարիքի բավարարում, սոցիալական վիճակի բարելավում |
Տարվա ընթացքում |
Երևան համանքի բյուջե |
5.7 |
1-ին և 2-րդ խմբի հաշմանդամություն ունեցող անձանց ներքաղաքային էլեկտրատրանսպորտով անվճար երթևեկելու համար վկայականների տրամադրում |
Հայաստանի Հանրապետության տրանսպորտի և կապի նախարարություն |
1-ն և 2-րդ խմբի հաշմանդամություն ունեցող անձանց ներքաղաքային էլեկտրատրանսպորտով անվճար երթևեկելու իրավունքի ապահովում |
2015 թվականի ընթացքում |
«Տրանսպորտային փոխադրումներ» ՊՈԱԿ-ի տարեկան աշխատանքների ծավալի շրջանակներում |
6. |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց մատուցվող բժշկական օգնության, այդ թվում վերականգնողական ծրագրեր. |
||||
6.1 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց բժշկական օգնությանն ու վերականգնմանն ուղղված ծրագրերի իրականացում |
ՀՀ առողջապահության նախարարություն |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիվանդանոցային բժշկական օգնություն և սպասարկում, այդ թվում նաև վերականգնողական ծառայությունների մատուցում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե 6.8 մլրդ դրամ |
6.2 |
1-ին և 2-րդ խմբի հաշմանդամություն ունեցող անձանց և հաշմանդամ երեխաներին անվճար, 3-րդ խմբին` 50 տոկոս զեղչով դեղերի տրամադրում |
ՀՀ առողջապահության նախարարություն |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց դեղորայքով ապահովում` ըստ դիմելիության |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /«Բնակչության առողջության առաջնային պահպանման» ծրագրի շրջանակներում շուրջ 1.0 մլրդ դրամ/ |
6.3 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց առողջարանային ուղեգրերի տրամադրում |
ՀՀ առողջապահության նախարարություն, ՀՀ մարզպետարաններ, Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց առողջարանային ուղեգրերով ապահովում շուրջ 1300 ուղեգիր |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /«Վերականգնողական բժշկական օգնության ծառայություններ» ծրագրի շրջանակներում 217 607.3 հազ. դրամ |
6.4 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց բժշկասոցիալական և հոգեկան առողջության վերականգնման աշխատանքների կազմակերպում և իրականացում «ԱՐԹՄԵԴ» ԲՎԿ-ում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
1013 հաշմանդամություն ունեցող և սոցիալապես անապահով անձանց բժշկասոցիալական և հոգեկան առողջության վերականգնում հիվանդանոցային պայմաններում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե 182 311.4 հազ. դրամ/ |
6.5 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար վերականգնողական օգնության ծրագրեր իրականացնող կազմակերպությունների կատարած աշխատանքների վերաբերյալ տեղեկատվության ստացում և ամփոփում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Վերականգնողական ծառայությունների համակարգված կազմակերպում, վերականգնողական ծրագրերի պլանավորում |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
7. |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց վերականգնողական, տեխնիկական և այլ օժանդակ միջոցներով ապահովման ծրագրեր. |
||||
7.1 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց պրոթեզա-օրթոպեդիկ և վերականգնողական պարագաներով ապահովում, դրանց վերանորոգում, այդ թվում` |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Հաշմանդամություն ունեցող շուրջ 10 հազար անձանց պրոթեզաօրթոպեդիկ և վերականգնողական պարագաներով, ձայնաստեղծ սարքերով, աչքի պրոթեզներով և լսողական սարքի ներդիրներով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /856 347.0 հազ. դրամ/ |
7.1.1 |
Ձայնաստեղծ սարքերով ապահովում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Ձայնաստեղծ սարքի կարիք ունեցող 80 հաշմանդամություն ունեցող անձի ձայնաստեղծ սարքով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /27 680.0 հազ. դրամ/ |
7.1.2 |
Տեսողությունից հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար աչքի պրոթեզավորման իրականացում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
170 հաշմանդամություն ունեցող անձի աչքի պրոթեզով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /11 050.0 հազ. դրամ/ |
7.2 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սայլակներով և լսողական սարքերով ապահովում, այդ թվում` |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
1850 անձի լսողական սարքերով, սայլակներով և լսողական սարքերի ներդիրներով ապահովում, այդ թվում` |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
7.2.1 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սայլակներով ապահովում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
450 հաշմանդամություն ունեցող անձի սայլակներով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /41 850.0 հազ. դրամ/ |
7.2.2 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց և տարիքային կենսաթոշակառուներին ԱՊՀ երկրների արտադրության լսողական սարքերով ապահովում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Լսողության խանգարում ունեցող 1000 անձի լսողական սարքով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
7.2.3 |
Մինչև 12 տարեկան երեխաներին լսողական սարքի ներդիրներով ապահովում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
200 երեխայի /400 ներդիր/ լսողական սարքի ներդիրներով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
7.2.4 |
Լսողության խնդիրներ ունեցող մինչև 12 տարեկան երեխաներին լսողական սարքերով ապահովում /OTIKON, FONAK, SENSEI,SAFARI ֆիրմաների/ և FM համակարգ |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն, «Հավատ» հ/կ /համաձայնությամբ/ |
Շուրջ 140 երեխայի լսողական սարքերով և FM համակարգով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
«Հովարդ Կարագյոզյանի հիշատակին» և «Լույսի շող» բարեգործական հիմնադրամներ |
7.3 |
12-18 տարեկան երեխաներին և 18-30 տարեկան հաշմանդամություն ունեցող երիտասարդներին եվրոպական արտադրության լսողական սարքերի ձեռքբերման համար հավաստագրերով ապահովում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Լսողության խանգարում ունեցող 110 անձի /200 հավաստագիր/ լսողական սարքի ձեռքբերման համար հավաստագրերով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
7.4 |
Տեսողությունից հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար հատուկ /Բրայլյան/ տառատեսակով գրքերի, տետրերի, բյուլետենների տպագրում և "Խոսող գրքերի" ձայնագրում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
74400 թերթ ՀԿՄ օրգան ամենամսյա “Բյուլետեն”` 42327 թերթ Բրայլյան գրքի տպագրություն, 320 հատ բրայլյան տետրի պատրաստում, “Խոսող գիրք”` 1600 ժամ տևողությամբ ձայնագրում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
7.5 |
Միայնակ մայրերի հաշմանդամություն ունեցող երեխաների համար վերականգնողական ծրագրերի իրականացում /հիպոթերապիա, հիդրոթերապիա/ |
Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Հաշմանդամություն ունեցող երեխաների վերականգնում |
Տարվա ընթացքում |
Երևան համայնքի բյուջե |
8. |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց ինտեգրումը հասարակություն մշակույթի և սպորտի միջոցով. |
||||
8.1 |
Պետական աջակցություն «Հայաստանի ազգային պարալիմպիկ կոմիտե» հասարակական կազմակերպությանը, «Հայաստանի կույրերի միավորում» հասարակական կազմակերպությանը, «Հայկական հատուկ օլիմպիադաներ» հասարակական կազմակերպությանը, «Խուլերի հայկական սպորտային կոմիտե» հասարակական կազմակերպությանը |
ՀՀ սպորտի և երիտասարդության հարցերի նախարարություն |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց ֆիզիկական պատրաստվածության բարձրացում, առողջության ամրապնդում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
8.2 |
«Հաշմանդամ երեխաների հատուկ ստեղծագործական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ի Երևանի, Լոռու, Շիրակի և Գեղարքունիքի մարզերի մասնաճյուղերում գեղագիտական, արհեստագործության ուսուցման ծրագրերի իրականացում |
ՀՀ մշակույթի նախարարություն |
Հաշմանդամություն ունեցող երեխաների համար արվեստի և արհեստների անվճար ուսուցում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
8.3 |
«Ընտանեկան գրադարանավար» ծրագրի իրականացում /Լոռու, Շիրակի մարզեր/ |
ՀՀ մշակույթի նախարարություն Երևանի քաղաքապետարան /համաձայնությամբ/ |
Տեղաշարժման դժվարություն և հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար գրադարանային սպասարկում տնային պայմաններում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
8.4 |
Հաշմանդամություն ունեցող երեխաների համար այցելությունների կազմակերպում Երևանի քաղաքապետարանի ենթակայությամբ գործող մշակույթային կազմակերպություններ |
Երևանի քաղաքապետարան |
Ինտեգրումը հասարակություն մշակույթի միջոցով: |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
8.5 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հասարակություն ներառման նպատակով սպորտային և մշակութային տարաբնույթ ծրագրերի, միջոցառումների, սպարտակիադաների իրագործում, ցուցահանդեսների կազմակերպում |
Երևանի քաղաքապետարան, |
Հաշմանդամություն ունեցող երեխաների և երիտասարդների ներառումը հասարակություն մշակութային և սպորտային միջոցառումների միջոցով |
Տարվա ընթացքում |
Երևան համայնքի բյուջե |
9. |
Սոցիալական գործընկերություն հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնահարցերով զբաղվող պետական և հասարակական կազմակերպությունների միջև |
||||
9.1 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող պետական և ոչ պետական կազմակերպությունների հետ համագործակցություն |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն, Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող ազգային հանձնաժողով, հաշմանդամների հիմնահարցերով զբաղվող կազմակերպությւոններ |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների պաշտպանության, նրանց սոցիալական ներառման գործընթացի խթանում |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
9.2 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց մարզային հանձնաժողովների աշխատանքների համակարգում |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող ազգային հանձնաժողով |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների պաշտպանության, նրանց սոցիալական ներառման գործընթացի խթանում |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
9.3. |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող հասարակական կազմակերպությունների կողմից իրականացվող ծրագրերին և կազմակերպվող միջոցառումներին մասնակցություն, համատեղ միջոցառումների կազմակերպում, ինչպես նաև աջակցություն /խորհրդատվության, տեղեկատվության, մեթոդական աջակցության տրամադրում/: |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն, Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող ազգային հանձնաժողով |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների պաշտպանության, նրանց սոցիալական ներառման գործընթացի, պետական և հասարակական կազմակերպությունների միջև համագործակցության խթանում |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |
10. |
ԲՍՓ ձևաթղթերի տպագրության ծառայությունների իրականացում |
||||
10.1 |
ԲՍՓ ձևաթղթերի տպագրության ծառայությունների իրականացում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
ԲՍՓ գործընթացի իրականացման համար ձևաթղթերով ապահովում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե |
11. |
Հանրային իրազեկում |
||||
11.1 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների և շահերի պաշտպանությանը, նրանց համար հավասար պայմանների ստեղծմանն ու հավասար հնարավորությունների ապահովմանն ուղղված միջոցառումների, քննարկումների, կլոր սեղանների կազմակերպում և իրականացում: |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող ազգային հանձնաժողով, ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն, Երևանի քաղաքապետարան |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց սոցիալական ինտեգրում |
Տարվա ընթացքում |
Դոնոր կազմակերպություն |
11.2 |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնախնդիրների լուսաբանում, գրքույկների, մեթոդական ուղեցույցների տպագրում, հեռուստահաղորդումների կազմակերպում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն, հասարակական կազմակերպություններ /համաձայնությամբ/ |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնախնդիրների վերաբերյալ իրազեկության բարձրացում |
Տարվա ընթացքում |
ՀՀ պետական բյուջե /«Հանրային իրազեկման միջոցառումներ» ծրագրի շրջանակում/, դոնոր կազմակերպություններ |
11.3 |
/www.disabilityarmenia.am/ կայքում հաշմանդամության ոլորտում իրականացվող աշխատանքների վերաբերյալ տեղեկատվության ապահովում |
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնախնդիրների և դրանց հնարավոր լուծումների համալիր ներկայացում, հասարակության իրազեկության բարձրացում |
Տարվա ընթացքում |
Ֆինանսավորում չի պահանջվում |