Գլխավոր տեղեկություն
Համար
ՀՕ-167
Տիպ
Օրենք
Ակտի տիպ
Հիմնական ակտ (09.01.1998-01.07.2006)
Կարգավիճակ
Գործողությունը դադարեցված է
Սկզբնաղբյուր
ՀՀՊՏ 1997.12.30/30
Ընդունող մարմին
ՀՀ Ազգային ժողով
Ընդունման ամսաթիվ
09.12.1997
Ստորագրող մարմին
ՀՀ Նախագահ
Ստորագրման ամսաթիվ
29.12.1997
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
09.01.1998
Ուժը կորցնելու ամսաթիվ
01.07.2006

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

Օ Ր Ե Ն Ք Ը

 

Ընդունված է Ազգային ժողովի կողմից

9 դեկտեմբերի 1997 թ.

 

«ՍԱՀՄԱՆԱԴՐԱԿԱՆ ԴԱՏԱՐԱՆԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

ՀՈԴՎԱԾ 1. «Սահմանադրական դատարանի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 1 հոդվածի երկրորդ մասը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ`

«Ազգային ժողովը սահմանադրական դատարանի անդամ է նշանակում Սահմանադրությամբ նախատեսված կարգով»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 2. Օրենքի 3 հոդվածի առաջին մասում «հայերեն լեզվին» բառերը փոխարինել «հայերենին» բառով:

Նույն հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ չորրորդ մասով`

«Սահմանադրական դատարանի անդամը չի կարող լինել Սահմանադրության 100 հոդվածի 1-ին և 2-րդ կետերով նախատեսված նորմատիվ իրավական ակտերի մշակման հեղինակ կամ համահեղինակ»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 3. Օրենքի 6 հոդվածը «անկախությունը» բառից հետո լրացնել «մրցակցությունը» բառով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 4. Օրենքի 9 հոդվածի`

ա) վերնագրում «հավասարությունը» բառը փոխարինել «իրավահավասարությունը» բառով.

բ) երկրորդ մասը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ`

«Սահմանադրական դատարանի որոշում կամ եզրակացություն ընդունելիս սահմանադրական դատարանի անդամն ունի մեկ ձայնի իրավունք»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 5. Օրենքի 12 հոդվածի երրորդ մասը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ նոր նախադասությամբ`

«Սահմանադրական դատարանի անդամին կարելի է ձերբակալել կամ խուզարկել` միայն Հայաստանի Հանրապետության գլխավոր դատախազի թույլտվությամբ»:

Նույն հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ չորրորդ մասով`

«Օրենքով սահմանված կարգով ապահովվում է սահմանադրական դատարանի և նրա անդամների անվտանգությունը»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 6. Օրենքի 13 հոդվածը`

ա) լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ առաջին մասով`

«Սահմանադրական դատարանի անդամի գործունեությունը երաշխավորելու նպատակով պետությունը նրա համար ապահովում է կյանքի և աշխատանքի արժանավայել պայմաններ»:

Այդ կապակցությամբ հոդվածի առաջին և երկրորդ մասերը համարել համապատասխանաբար երկրորդ և երրորդ մասեր` երրորդ մասում «3» թիվը փոխարինելով «2» թվով.

բ) լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ չորրորդ, հինգերորդ, վեցերորդ և յոթերորդ մասերով`

«Սահմանադրական դատարանի անդամի համար սահմանվում է արձակուրդ` 36 աշխատանքային օր:

Դիմումի նախնական ուսումնասիրման և գործի քննության անհրաժեշտությունից ելնելով` սահմանադրական դատարանի նախագահը կարող է սահմանադրական դատարանի անդամներին արձակուրդից հետ կանչել:

Սահմանադրական դատարանի անդամներին սահմանադրական դատարանի նախագահի ներկայացմամբ կարող է շնորհվել դատավորի բարձրագույն որակավորման դաս:

Սահմանադրական դատարանի աշխատակազմի համապատասխան մասնագետներին դատարանի աշխատողների դասային կոչումներ շնորհում է սահմանադրական դատարանի նախագահը»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 7. Օրենքի 14 հոդվածը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ`

 

«ՀՈԴՎԱԾ 14. Սահմանադրական դատարանի անդամի լիազորությունների դադարման հիմքերը

 

Սահմանադրական դատարանի անդամի լիազորությունները դադարում են, և պաշտոնը համարվում է թափուր, եթե`

1) լրացել է նրա պաշտոնավարման տարիքը.

2) նա մահացել է.

3) դադարեցվել է նրա` Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիությունը.

4. Նա, իրեն նշանակած պետական մարմին` իր լիազորությունները դադարեցնելու համար գրավոր դիմելուց և այդ մասին սահմանադրական դատարանին տեղեկացնելուց առնվազն 15 օր հետո, բայց ոչ ուշ, քան մեկ ամսվա ընթացքում, կրկնում է իր լիազորությունները դադարեցնելու մասին դիմումը.

5) դատարանի օրինական ուժի մեջ մտած վճռով նա ճանաչվել է անգործունակ, անհայտ բացակայող կամ մահացած.

6) նրա նկատմամբ կա դատարանի օրինական ուժի մեջ մտած մեղադրական դատավճիռ:

Սահմանադրական դատարանի եզրակացության հիման վրա սահմանադրական դատարանի անդամի լիազորությունները կարող են դադարեցվել, եթե նա`

1) երեք անգամ անընդմեջ անհարգելի պատճառով չի մասնակցել սահմանադրական դատարանի նիստերին.

2) ժամանակավոր անաշխատունակության կամ այլ հարգելի պատճառով չորս ամիս շարունակ ի վիճակի չի եղել կատարելու սահմանադրական դատարանի անդամի պարտականությունները.

3) կատարել է սահմանադրական դատարանի անդամի պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող արարք:

Սույն հոդվածի առաջին մասով նախատեսված հիմքերով սահմանադրական դատարանի անդամի լիազորությունների դադարեցման ու պաշտոնը թափուր մնալու դեպքում սահմանադրական դատարանի նախագահը պաշտոնը թափուր մնալու օրվանից հաշված երկօրյա ժամկետում դիմում է համապատասխանաբար` Հանրապետության Նախագահին կամ Ազգային ժողով` սահմանադրական դատարանի նոր անդամ նշանակելու խնդրանքով: Ազգային ժողովի նախագահն այդ մասին առաջիկա նիստում տեղյակ է պահում Ազգային ժողովին:

Սույն հոդվածի երկրորդ մասով նախատեսված հիմքերից որևէ մեկի առկայության դեպքում սահմանադրական դատարանի նախագահն այդ մասին գրավոր տեղեկացնում է սահմանադրական դատարանի անդամին նշանակած մարմին:

Սույն հոդվածի առաջին մասի 4-րդ կետով սահմանադրական դատարանի անդամի լիազորությունների դադարեցման հարցը կարող է դատարանի անդամին նշանակած մարմնի քննարկման առարկա դառնալ սահմանադրական դատարանի` օրենքով սահմանված կարգով տրված եզրակացության հիման վրա»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 8. Օրենքի 16 հոդվածը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ`

 

«ՀՈԴՎԱԾ 16. Սահմանադրական դատարանի գործունեության կազմակերպումը

 

Սահմանադրական դատարանի աշխատանքները կազմակերպում և նրա գործունեությունը ղեկավարում է սահմանադրական դատարանի նախագահը, վերջինիս բացակայության ժամանակ և նրա հանձնարարությամբ` տեղակալը, իսկ տեղակալի բացակայության դեպքում` սահմանադրական դատարանի նախագահի հանձնարարությամբ` դատարանի անդամներից որևէ մեկը Սահմանադրությանը, սույն օրենքին և սահմանադրական դատարանի կողմից հաստատված կանոնակարգին համապատասխան»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 9. Օրենքի 21 հոդվածի առաջին մասը «կատարվում է բանավոր» բառերից հետո լրացնել «բացառությամբ սույն օրենքի 21(1) հոդվածով նախատեսված դեպքերի» բառերով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 10. Օրենքը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ 21(1) և 21(2) հոդվածներով`

 

«ՀՈԴՎԱԾ 21(1). Գրավորությունը

 

Պատգամավորների ընտրությունների արդյունքների հետ կապված վեճերի հարցով, ինչպես նաև սույն օրենքի 56 և 62 հոդվածներով նախատեսված դեպքերում, սահմանադրական դատարանի որոշմամբ, սահմանադրական դատարանի նիստում գործի քննությունը կարող է անցկացվել գրավոր ընթացակարգով:

Կողմերի գրավոր դիմումի հիման վրա սահմանադրական դատարանում գործի քննությունը կատարվում է բանավոր:

Գրավոր ընթացակարգով անցկացվող նիստերին դիմող կողմերը, նրանց ներկայացուցիչները, պաշտոնատար անձինք, գործով սահմանադրական դատարան հրավիրված անձինք և մասնագետներն իրենց բացատրությունները, եզրակացությունները և սահմանադրական դատարանի անդամների հարցերի պատասխանները, սահմանադրական դատարանի որոշմամբ, ներկայացնում են ինչպես գրավոր, այնպես էլ` բանավոր` սահմանադրական դատարանի կողմից սահմանված ժամկետներում:

Գրավոր ընթացակարգի դեպքում գործի բոլոր նյութերը սահմանադրական դատարանի անդամներին տրվում են նիստից առնվազն 5 օր առաջ:

 

«ՀՈԴՎԱԾ 21(2). Մրցակցությունը

 

Սահմանադրական դատարանի նիստում գործերի քննությունը կատարվում է մրցակցության սկզբունքով: Կողմերն իրենց դիրքորոշումն ազատ արտահայտելու և փաստարկներն ու հակափաստարկները շարադրելու միջոցով նպաստում են դատարանի կողմից գործով որոշում ընդունելուն»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 11. Օրենքի 22 հոդվածը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ`

 

«ՀՈԴՎԱԾ 22. Անընդհատությունը

 

Սահմանադրական դատարանի` յուրաքանչյուր գործով նիստը շարունակվում է անընդհատ` բացի հանգստի և սահմանադրական դատարանի որոշմամբ ընդմիջման համար նախատեսված ժամանակից:

Մինչև գործի քննության ավարտը կամ քննության հետաձգումը նիստում այլ գործեր կարող են քննվել բացառիկ դեպքերում` սահմանադրական դատարանի որոշմամբ»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 12. Օրենքի 23 հոդվածի վերնագրում «հավասարությունը» բառը փոխարինել «իրավահավասարությունը» բառով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 13. Օրենքի 24 հոդվածի`

ա) առաջին մասում «հայերեն լեզվով» բառերը փոխարինել «հայերենով» բառով.

բ) երկրորդ մասում «հայերեն լեզվին» բառերը փոխարինել «հայերենին» բառով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 14. Օրենքի 27 հոդվածի երրորդ մասը «ակտի անվանումը» բառերից հետո լրացնել «և դրա» բառերով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 15. Օրենքի 28 հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ երրորդ մասով`

«Դիմումն ընդունվելուց հետո դիմող կողմը նոր փաստաթղթեր կարող է ներկայացնել միայն սահմանադրական դատարանի որոշմամբ»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 16. Օրենքի 30 հոդվածի երկրորդ մասում «12» թիվը փոխարինել «8» թվով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 17. Օրենքի 35 հոդվածի երկրորդ մասը լրացնել հետևյալ բառերով`

«իսկ վերջինիս բացակայության դեպքում` սահմանադրական դատարանի նախագահի հանձնարարությամբ` սահմանադրական դատարանի անդամներից որևէ մեկը»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 18. Օրենքի 36 հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ երկրորդ մասով`

«Սահմանադրական դատարանը որոշում է կայացնում գործի քննության բանավոր կամ գրավոր ընթացակարգի վերաբերյալ»:

Այդ կապակցությամբ հոդվածի երկրորդ, երրորդ, չորրորդ և հինգերորդ մասերը համարել համապատասխանաբար երրորդ, չորրորդ, հինգերորդ և վեցերորդ մասեր:

 

ՀՈԴՎԱԾ 19. Օրենքի 37 հոդվածի 1-ին կետը «քննարկվելիք» բառից հետո լրացնել «և քննարկված» բառերով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 20. Օրենքի 39 հոդվածը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ`

 

«ՀՈԴՎԱԾ 39. Դատավարության կողմերը

 

Սույն օրենքի 5 հոդվածի 1-ին և 3-9-րդ կետերով նախատեսված հարցերի լուծման ժամանակ սահմանադրական դատարանում կողմեր կարող են լինել`

1) սահմանադրական դատարան դիմելու իրավունք ունեցող պետական մարմիններն ու անձինք.

2) սահմանադրական դատարանում վիճարկվող` սույն օրենքի 5 հոդվածի 1-ին կետում նշված իրավական ակտեր ընդունած կամ հրապարակած պետական մարմինն ու պաշտոնատար անձը.

3) այն պետական մարմինը, որի որոշումները վիճարկվում են սահմանադրական դատարանում.

4) Հանրապետության Նախագահը` Սահմանադրության 55 հոդվածի 13-րդ և 14-րդ կետերով նախատեսված միջոցառումների հիմնավորվածության մասին հարցի քննության ժամանակ.

5) այն կուսակցությունը, որի գործունեության կասեցման կամ արգելման հարցը որոշվում է սահմանադրական դատարանում.

6) սահմանադրական դատարանի անդամը` սույն օրենքի 5 հոդվածի 8-րդ կետով նախատեսված դեպքերում»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 21. Օրենքի 42 հոդվածի 4-րդ կետից հանել «գործը զեկուցող դատարանի անդամին» բառերը:

 

ՀՈԴՎԱԾ 22. Օրենքի 44 հոդվածի`

ա) չորրորդ մասից հանել «և կողմերը» բառերը.

բ) հինգերորդ մասը «հետազոտման կարգի մասին» բառերից հետո լրացնել «դատարանի անդամների կարծիքը» բառերով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 23. Օրենքի 52 հոդվածի չորրորդ և հինգերորդ մասերը համարել չորրորդ մաս` շարադրելով հետևյալ խմբագրությամբ`

«Խորհրդակցության արդյունքներն արձանագրում է սահմանադրական դատարանի անդամներից որևէ մեկը` սահմանադրական դատարանի նախագահի հանձնարարությամբ: Արձանագրության մեջ նշվում են քվեարկության դրված հարցերը և քվեարկության արդյունքները»:

Այդ կապակցությամբ հոդվածի վեցերորդ, յոթերորդ և ութերորդ մասերը համարել համապատասխանաբար հինգերորդ, վեցերորդ և յոթերորդ մասեր:

 

ՀՈԴՎԱԾ 24. Օրենքի 53 հոդվածի 2-րդ կետում «կիրարկվել» բառը փոխարինել «կիրառվել» բառով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 25. Օրենքի 54 հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ երրորդ մասով`

«Սահմանադրական դատարանը` գործի քննության ընթացքում իրավախախտման փաստեր հայտնաբերելիս, դրանց մասին տեղեկացնում է համապատասխան պետական մարմիններին և պաշտոնատար անձանց»:

Այդ կապակցությամբ հոդվածի երրորդ մասը համարել չորրորդ մաս:

 

ՀՈԴՎԱԾ 26. Օրենքի 55 հոդվածի վերնագրում «հարցերով դիմելը» բառերը փոխարինել «հարցի քննությունը» բառերով:

Նույն հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ երկրորդ մասով`

«Սահմանադրական դատարանը դիմումում առաջադրված հարցի առնչությամբ պարզում է դրանում նշված իրավական ակտի կամ վերջինիս առանձին դրույթների համապատասխանությունը Սահմանադրությանը, հիմք ընդունելով`

1) իրավական ակտի ձևը.

2) իրավական ակտն ընդունելու ժամանակը, ստորագրելու, հրապարակելու և գործողության մեջ դնելու սահմանված կարգի պահպանումը.

3) իրավական ակտի նորմերի բովանդակությունը.

4) մարդու և քաղաքացու` Սահմանադրությամբ ամրագրված իրավունքների ու ազատությունների պաշտպանության, ազատ իրականացման անհրաժեշտությունը, դրանց թույլատրելի սահմանափակումների շրջանակները և հիմքերը.

5) Սահմանադրությամբ նախատեսված` իշխանությունների տարանջատման սկզբունքը.

6) պետական մարմինների և պաշտոնատար անձանց լիազորությունների թույլատրելի սահմանները.

7) Սահմանադրության անմիջական գործողության ապահովման անհրաժեշտությունը»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 27. Օրենքի 56 հոդվածի վերնագրում «հարցերով դիմելը» բառերը փոխարինել «հարցի քննությունը» բառերով:

Նույն հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ երկրորդ մասով`

«Տվյալ գործով սահմանադրական դատարանը կարող է ընդունել հետևյալ որոշումներից որևէ մեկը.

1) միջազգային պայմանագրում ամրագրված պարտավորությունները ճանաչել Սահմանադրությանը համապատասխանող.

2) միջազգային պայմանագրում ամրագրված պարտավորությունները, ամբողջությամբ կամ դրանց մի մասը, ճանաչել Սահմանադրությանը չհամապատասխանող»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 28. Օրենքի 57 հոդվածի վերնագրում «հարցերով դիմելը» բառերը փոխարինել «քննությունը» բառով:

Նույն հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ երկրորդ և երրորդ մասերով`

«Որպես պատասխանող կողմ, կարող է հանդես գալ հանրաքվեների կամ ընտրությունների արդյունքներն ամփոփող պետական մարմինը:

Սահմանադրական դատարանում քննվող գործին առնչվող փաստական հանգամանքները քննության առարկա չեն կարող հանդիսանալ»:

Այդ կապակցությամբ հոդվածի երկրորդ մասը համարել չորրորդ մաս` «մեկամսյա» բառը փոխարինելով «յոթնօրյա» բառով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 29. Օրենքի 58 հոդվածի`

ա) վերնագրում «ճանաչելը» բառը փոխարինել «ճանաչելու հարցերի քննությունը» բառերով.

բ) երկրորդ մասում «հինգ» բառը փոխարինել «տասը» բառով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 30. Օրենքի 59 և 60 հոդվածների վերնագրերում «եզրակացություն տալը» բառերը փոխարինել «հարցի քննությունը» բառերով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 31. Օրենքի 60 հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ երրորդ մասով`

«Սահմանադրական դատարանը Սահմանադրության 100 հոդվածի 6-րդ կետով նախատեսված հարցերով դիմումն ընդունում է նախնական քննարկման, գործը քննում և եզրակացություն է տալիս դիմումն ստանալուց հետո քսանչորս ժամվա ընթացքում»:

 

ՀՈԴՎԱԾ 32. Օրենքի 61 և 62 հոդվածների վերնագրերում «մասին եզրակացություն տալը» բառերը փոխարինել «հարցի քննությունը» բառերով:

 

ՀՈԴՎԱԾ 33. Օրենքի 63 հոդվածի վերնագրում «կասեցումը կամ արգելումը» բառերը փոխարինել «կասեցման կամ արգելման հարցի քննությունը» բառերով:

Նույն հոդվածը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ երրորդ մասով`

«Սահմանադրական դատարանը կուսակցության գործունեությունը կասեցնելու կամ արգելելու մասին որոշում կարող է ընդունել նրա գործունեության մեջ Սահմանադրության կամ կուսակցությունների մասին համապատասխան օրենքի պահանջների խախտման դեպքում»:

Այդ կապակցությամբ հոդվածի երրորդ մասը համարել չորրորդ մաս:

 

Հայաստանի Հանրապետության
Նախագահ

Լ. Տեր-Պետրոսյան
   

Երևան
29 դեկտեմբերի 1997 թ.
ՀՕ-167

 

Փոփոխման պատմություն
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան
Փոփոխված ակտ
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան