Գլխավոր տեղեկություն
Տիպ
Որոշում
Ակտի տիպ
Base act (02.04.2010-till now)
Կարգավիճակ
Գործում է
Սկզբնաղբյուր
ՀՀՊՏ 2010.06.01/22(756).1 Հոդ.578.39
Ընդունող մարմին
Վճռաբեկ դատարան
Ընդունման ամսաթիվ
02.04.2010
Ստորագրող մարմին
Նախագահող
Ստորագրման ամսաթիվ
02.04.2010
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
02.04.2010

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ՎՃՌԱԲԵԿ ԴԱՏԱՐԱՆ

 

ՀՀ վարչական դատարանի վճիռ

Վարչական գործ թիվ ՎԴ2/0253/05/09

Վարչական գործ թիվ ՎԴ2/0253/05/09

2010թ.

Նախագահող դատավոր՝ Հ. Թորոսյան

Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ

ՀԱՆՈՒՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

Հայաստանի Հանրապետության վճռաբեկ դատարանի քաղաքացիական և վարչական պալատը (այսուհետ՝ Վճռաբեկ դատարան)

նախագահությամբ

Ս. Սարգսյանի

մասնակցությամբ դատավորներ

Ե. Խունդկարյանի

Վ. Աբելյանի

Ս. Անտոնյանի

Վ. Ավանեսյանի

Ա. Բարսեղյանի

Մ. ԴՐՄԵՅԱՆԻ

Է. Հայրիյանի

Տ. Պետրոսյանի

Ե. Սողոմոնյանի

 

2010 թվականի ապրիլի 2-ին

դռնբաց դատական նիստում, քննելով ՀՀ ֆինանսների նախարարի վճռաբեկ բողոքը ՀՀ վարչական դատարանի 12.11.2009 թվականի վճռի դեմ՝ ըստ հայցի ՀՀ ֆինանսների նախարարության (այսուհետ՝ Նախարարություն) ընդդեմ «Էս. Սի. Տեքս» ՍՊԸ-ի (այսուհետ՝ Ընկերություն)՝ լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու պահանջի մասին,

 

ՊԱՐԶԵՑ

 

1. Գործի դատավարական նախապատմությունը

Դիմելով դատարան՝ Նախարարությունը պահանջել է Ընկերության 17.07.2008 թվականի թիվ ՇԽ-161 լիցենզիան ճանաչել ուժը կորցրած:

ՀՀ վարչական դատարանի (այսուհետ՝ Դատարան) 12.11.2009 թվականի վճռով վարչական գործի վարույթը կարճվել է ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 90-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետի հիմքով:

Սույն գործով վճռաբեկ բողոք է ներկայացրել ՀՀ ֆինանսների նախարարը:

Վճռաբեկ բողոքի պատասխան չի ներկայացվել:

 

2. Վճռաբեկ բողոքի հիմքերը, հիմնավորումները և պահանջը

Սույն վճռաբեկ բողոքը քննվում է հետևյալ հիմքի սահմաններում ներքոհիշյալ հիմնավորումներով.

Դատարանը խախտել է ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 90-րդ հոդվածի 1-ին մասի1-ին կետի, 113-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետի պահանջները, չի կիրառել «Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի 37-րդ հոդվածի 1-ին մասի 9-րդ կետը, նույն հոդվածի 5-րդ և 6-րդ մասերը, «Շահումով խաղերի և խաղատների մասին» ՀՀ օրենքի 14-րդ հոդվածը, 15-րդ հոդվածի 1-ին մասի «գ» կետը, նույն հոդվածի 2-րդ մասը, որոնք պետք է կիրառեր:

Բողոք բերած անձը նշված պնդումը պատճառաբանում է հետևյալ փաստարկներով.

Սույն վարչական գործով Դատարանը կարճել է գործի վարույթը՝ եզրահանգելով, որ Դատարանն իրավասու չէ Ընկերությանը տրված լիցենզիան դադարեցնելու, և այդ իրավունքը վերապահված է միայն համապատասխան լիազոր մարմնին, մինչդեռ «Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի 37-րդ հոդվածի և «Շահումով խաղերի և խաղատների մասին» ՀՀ օրենքի 15-րդ հոդվածի պահանջներից հետևում է, որ լիցենզիայի գործողությունը կարող է դադարեցվել միայն դատական կարգով, ինչն էլ անտեսվել է դատարանի կողմից օրենքի սխալ մեկնաբանման և օրենքի համապատասխան մասերի չկիրառման արդյունքում։ Ավելին, ՀՀ վարչական դատարանը 12.11.2008 թվականի թիվ ՎԴ/5229/05/08 վարչական գործով (նախագահող դատավոր՝ Ա. Սարգսյան) կայացրել է նմանատիպ փաստական հանգամանքներով գործն ըստ էության լուծող օրինական ուժի մեջ մտած դատական ակտ, որով խաղատան կազմակերպման լիցենզիան ուժը կորցրած է ճանաչվել դատարանի կողմից։

 Վերոգրյալի հիման վրա բողոք բերած անձը պահանջել է բեկանել Դատարանի 12.11.2009 թվականի վճիռը և այն փոփոխել՝ Նախարարության հայցը բավարարել:

 

3. Վճռաբեկ բողոքի քննության համար նշանակություն ունեցող փաստերը

Վճռաբեկ բողոքի քննության համար էական նշանակություն ունեն հետևյալ փաստերը՝

1) Նախարարության կողմից 17.07.2008 թվականին Ընկերությանը տրվել է թիվ ՇԽ-161 լիցենզիան, որով Ընկերությանն անժամկետ շահումով խաղի կազմակերպման իրավունք է վերապահվել (գ.թ. 6):

2) ՀՀ պետական եկամուտների կոմիտեի նախագահը 22.06.2009 թվականի թիվ 14446/4-2 գրությամբ Նախարարությանը տեղեկացրել է, որ դրամական շահումով խաղային ավտոմատների շահագործման գործունեություն իրականացնող մի շարք կազմակերպություններ, այդ թվում՝ Ընկերությունը, պետական բյուջեի հանդեպ ունեն ժամկետանց հարկային և պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարի պարտավորություններ (գ.թ. 23):

3) ՀՀ պետական եկամուտների կոմիտեից ստացված տեղեկությունների հիման վրա Նախարարությունը 13.07.2009 թվականի թիվ 644-Ա հրամանով, հիմք ընդունելով վիճակախաղերի, շահումով խաղերի և խաղատների լիցենզավորման հանձնաժողովի 07.07.2009 թվականի նիստի արձանագրությունը, ղեկավարվելով «Շահումով խաղերի և խաղատների մասին» ՀՀ օրենքի 14-րդ հոդվածի 1-ին մասի «բ» կետով և 2-րդ մասով, կասեցրել է Ընկերության լիցենզիայի գործողությունը՝ մինչև խախտման հիմքի վերացումը (գ.թ. 8):

4) Վիճակախաղերի, շահումով խաղերի և խաղատների լիցենզավորման հանձնաժողովի 28.07.2009 թվականի թիվ 26 արձանագրության 5-6-րդ կետերով հանձնաժողովը, հաշվի առնելով այն հանգամանքները, որ Ընկերությունը մինչև 17.07.2009 թվականը չի վճարել տարեկան պետական տուրքը, որի համար «Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի 36-րդ հոդվածի 10-րդ կետի հիմքով Նախարարության կողմից 17.07.2008 թվականին տրված թիվ ՇԽ-161 լիցենզիայի գործողությունը համարվում է կասեցված, որ ժամկետանց հարկային և պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարի գծով պարտավորություններ ունենալու պատճառով Նախարարության 13.07.2009 թվականի թիվ 644-Ա հրամանի հիմքով Ընկերության լիցենզիայի գործողությունը կասեցվել է, ղեկավարվելով «Շահումով խաղերի և խաղատների մասին» ՀՀ օրենքի 15-րդ հոդվածի 1-ին մասի «գ» կետով, առաջարկել է 17.07.2008 թվականին Ընկերությանը տրված թիվ ՇԽ-161 լիցենզիայի ուժը կորցրած ճանաչելու հայցով դիմել դատարան (գ.թ. 11-15, 16):

5) ՀՀ ֆինանսների նախարարի 31.07.2009 թվականի թիվ 707-Ա հրամանի համաձայն՝ ՀՀ ֆինանսների նախարարը հրամայել է Նախարարության կողմից 17.07.2008 թվականին Ընկերությանը տրված թիվ ՇԽ-161 լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու հայցով դիմել դատարան (գ.թ. 20):

6) ՀՀ ֆինանսների նախարարի 31.07.2009 թվականի թիվ 707-Ա հրամանի հիման վրա Նախարարությունը 05.10.2009 թվականին դիմել է Դատարան՝ Նախարարության կողմից 17.07.2008 թվականին Ընկերությանը տրված թիվ ՇԽ-161 լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու պահանջով (գ.թ. 1-4):

 

4. Վճռաբեկ դատարանի պատճառաբանությունները և եզրահանգումը

Քննելով վճռաբեկ բողոքը նշված հիմքի սահմաններում՝ Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ Վճռաբեկ բողոքը հիմնավոր է հետևյալ պատճառաբանությամբ.

ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 90-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետի համաձայն` վարչական դատարանը գործի քննության ցանկացած փուլում կարճում է գործի վարույթը, եթե վեճն ընդդատյա չէ վարչական դատարանին:

Սույն վարչական գործով Դատարանը կարճել է գործի վարույթը եզրահանգելով, որ Դատարանն իրավասու չէ Ընկերությանը տրված լիցենզիայի գործողությունը դադարեցնելու, և այդ իրավունքը վերապահված է համապատասխան լիազոր մարմնին:

ՀՀ Սահմանադրության 5-րդ հոդվածի համաձայն՝ պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմիններն ու պաշտոնատար անձինք իրավասու են կատարելու միայն այնպիսի գործողություններ, որոնց համար լիազորված են Սահմանադրությամբ կամ oրենքներով:

«Շահումով խաղերի և խաղատների մասին» ՀՀ օրենքի 9-րդ հոդվածի 1-ին մասի համաձայն` շահումով խաղերի և խաղատների գործունեության նկատմամբ վերահսկողությունն իրականացնում է լիազոր մարմինը՝ տեղում ստուգումների կամ փաստաթղթային վերահսկողության միջոցով և դրա արդյունքներով, սույն oրենքով սահմանված խախտումների բացահայտման դեպքում կիրառում է նույն oրենքի 11-րդ հոդվածով նախատեսված պատասխանատվության միջոցները:

Նույն օրենքի 11-րդ հոդվածի 1-ին մասի «դ» կետի համաձայն՝ նույն oրենքի խախտման դեպքում լիազոր մարմինը կազմակերպչի նկատմամբ կիրառում է պատասխանատվության հետևյալ միջոցը՝ լիցենզիայի գործողության դադարեցման հայցով դիմում է դատարան:

«Շահումով խաղերի և խաղատների մասին» ՀՀ օրենքի 15-րդ հոդվածի 1-ին մասի «գ» կետի համաձայն՝ լիազոր մարմինը լիցենզիայի գործողությունը դադարեցնում է, եթե կազմակերպիչը նույն oրենքի 14-րդ հոդվածին համապատասխան լիցենզիայի գործողության կասեցման համար հիմք հանդիսացող խախտում թույլ տալուց հետո՝ երկու տարվա ընթացքում, թույլ է տվել խախտում, որը հիմք է լիցենզիայի գործողությունը կրկին կասեցնելու համար, իսկ նույն հոդվածի 2-րդ մասի համաձայն՝ լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է «Լիցենզավորման մասին» Հայաստանի Հանրապետության oրենքով նախատեսված կարգով:

«Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի 37-րդ հոդվածի 1-ին մասի 5-րդ կետի համաձայն՝ լիցենզիայի գործողությունը կարող է դադարեցվել՝ մեկ տարվա ընթացքում ոչ պակաս, քան երկու անգամ նույն oրենքի 36-րդ հոդվածի առաջին մասի 1-ին, 2-րդ, 3-րդ, 4-րդ, 5-րդ, 6-րդ կետերի համաձայն լիցենզիայի գործողությունը կասեցվելու դեպքում: Լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու միջոցով:

Նույն հոդվածի 5-րդ մասի համաձայն՝ նույն հոդվածի առաջին մասի 1-ին, 3-րդ, 4-րդ, 5-րդ, 6-րդ և 9-րդ կետերով նախատեսված հիմքերով լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է դատական կարգով՝ լիցենզավորող մարմնի դիմումի համաձայն:

«Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի 37-րդ հոդվածի 7-րդ մասի համաձայն՝ նույն հոդվածի առաջին մասի 2-րդ և 7-րդ կետերով նախատեսված հիմքերով լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է լիցենզավորող մարմնի որոշմամբ:

 

Նշված նորմերի վերլուծությունից հետևում է, որ լիցենզիայի գործողությունը՝ լիազոր մարմնի դիմումի հիման վրա, դադարեցվում է դատական կարգով, բացառությամբ այն դեպքերի, երբ՝

լիցենզավորված գործունեություն իրականացնող իրավաբանական անձը լուծարվել է,

դադարեցվել է անհատ ձեռնարկատիրոջ գործունեությունը կամ մահացել է ֆիզիկական անձը,

լիցենզավորված անձը դիմել է այն դադարեցնելու խնդրանքով:

 

Վճռաբեկ դատարանն իր որոշումներում անդրադարձել է դատական ակտերի իրավական հիմնավորվածության հարցին:

Մասնավորապես, Վճռաբեկ դատարանը նշել է, որ յուրաքանչյուր դեպքում դատարանը պարտավոր է տալ վճռի իրավական և փաստական հիմնավորումները:

Վճռի իրավական հիմնավորումը կայանում է հաստատված փաստերի և իրավահարաբերությունների նկատմամբ իրավունքի համապատասխան նորմի կամ նորմերի ընտրության և կիրառման մեջ, այն նորմի (նորմերի), որի հիման վրա դատարանը եզրակացություն է անում վիճելի իրավահարաբերության առկայության կամ բացակայության մասին:

Վճռի մեջ ոչ միայն պետք է ցույց տալ նորմատիվ ակտի այս կամ այն հոդվածը, որում ամրագրված է կիրառման ենթակա նորմը, այլ պետք է պատճառաբանվի, թե հատկապես ինչու պետք է կիրառվի հենց այդ նորմը:

Վճռի իրավական հիմնավորումը բնութագրում է ինչպես դատարանի, այնպես էլ նրա որոշման իրավակիրառ գործառույթը, ընդգծում դատական գործունեության և դատական որոշման օրինականությունը (տես` ՀՀ ֆինանսների նախարարությունն ընդդեմ «Վիվա-Գեյմ» ՍՊԸ-ի՝ խաղատան կազմակերպման լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու պահանջի մասին ՀՀ վճռաբեկ դատարանի 05.02.2010 թվականի որոշում, վարչական գործ թիվ ՎԴ4/0031/05/09):

Մինչդեռ, սույն գործով Դատարանը, կիրառելով «Շահումով խաղերի և խաղատների մասին» ՀՀ օրենքի 15-րդ հոդվածի 1-ին մասի «գ» կետը, անտեսել է նույն հոդվածի 2-րդ մասի պահանջը, որից ելնելով էլ հիմնավոր չէ Դատարանի եզրահանգումն այն մասին, որ լիցենզիայի գործողության դադարեցման պահանջը Դատարանի քննությանը ենթակա չէ:

 

Այսպիսով, սույն վճռաբեկ բողոքի հիմքի առկայությունը Վճռաբեկ դատարանը դիտում է բավարար՝ ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 118-րդ, 118.3-րդ, ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 227-228-րդ հոդվածների ուժով ՀՀ վարչական դատարանի 12.11.2009 թվականի վճիռը բեկանելու համար:

 

Ելնելով վերոգրյալից և ղեկավարվելով ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 240-2412-րդ հոդվածներով՝ Վճռաբեկ դատարանը

 

ՈՐՈՇԵՑ

 

1. Վճռաբեկ բողոքը բավարարել մասնակիորեն: Բեկանել ՀՀ վարչական դատարանի 12.11.2009 թվականի վճիռը և գործն ուղարկել նույն դատարան՝ նոր քննության:

2. Գործի նոր քննության արդյունքում անդրադառնալ դատական ծախսերի բաշխման հարցին:

3. Որոշումն օրինական ուժի մեջ է մտնում հրապարակման պահից, վերջնական է և ենթակա չէ բողոքարկման:

 

Նախագահող`

 

Ս. Սարգսյան

Դատավորներ`

 

Ե. Խունդկարյան

Վ. Աբելյան

Ս. Անտոնյան

Վ. Ավանեսյան

ա. Բարսեղյան

Մ. ԴՐՄԵՅԱՆ

Է. Հայրիյան

Տ. Պետրոսյան

Ե. Սողոմոնյան

Փոփոխման պատմություն
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան
Փոփոխված ակտ
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան