Գլխավոր տեղեկություն
Համար
N 43
Տիպ
Որոշում
Ակտի տիպ
Base act (19.01.1994-23.11.1999)
Կարգավիճակ
Չի գործում
Սկզբնաղբյուր
Ընդունող մարմին
ՀՀ կառավարություն
Ընդունման ամսաթիվ
19.01.1994
Ստորագրող մարմին
ՀՀ վարչապետ ՀՀ կառավարության գործերի կառավարիչ
Ստորագրման ամսաթիվ
19.01.1994
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
19.01.1994
Ուժը կորցնելու ամսաթիվ
23.11.1999

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ

 

19 հունվարի 1994 թվականի N 43

քաղ. Երևան

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆՆ ԱՌԸՆԹԵՐ ԼԵԶՎԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ՏԵՍՉՈՒԹՅԱՆ ԿԱՆՈՆԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է`

Հաստատել Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանն առընթեր լեզվի պետական տեսչության կանոնադրությունը (կցվում է):

 

Հայաստանի Հանրապետության վարչապետ

Հ. ԲԱԳՐԱՏյան

Հայաստանի Հանրապետության ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ԳՈՐԾԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐԻՉ

Ա. ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ

ՀԱՍՏԱՏՎԱԾ Է
ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 1994 Թ.
ՀՈՒՆՎԱՐԻ 19-Ի n 43 ՈՐՈՇՄԱՄԲ

 

Կ Ա Ն Ո Ն Ա Դ Ր Ո Ւ Թ Յ Ո Ւ Ն


ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆՆ ԱՌԸՆԹԵՐ ԼԵԶՎԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ՏԵՍՉՈՒԹՅԱՆ

 

I. Ընդհանուր դրույթներ

 

1. Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանն առընթեր լեզվի պետական տեսչությունը (այսուհետև` տեսչություն) ստեղծվել է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1993 թվականի հոկտեմբերի 19-ի «Լեզվի պետական տեսչության մասին» թիվ 531 որոշմամբ` որպես պետական լեզվաքաղաքականություն իրականացնող գործադիր իշխանության հանրապետական մարմին:

2. Տեսչությունը ղեկավարում և վերահսկում է Հայաստանի Հանրապետության լեզվական քաղաքականության պետական ծրագրի կատարումը, կարգավորում է լեզվահարաբերությունները, պատասխանատու է լեզվական իրավիճակի, պետական և այլ լեզուների գործառության համար:

3. Տեսչության պետական լեզվաքաղաքականությանն առնչվող բոլոր որոշումները պարտադիր են Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող պետական մարմինների, ձեռնարկությունների, հիմնարկների, կազմակերպությունների, զանգվածային լրատվության միջոցների, Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիների համար:

4. Տեսչությունը սերտորեն համագործակցում է Հայաստանի և Սփյուռքի հայերենագիտական կենտրոնների, հասարակական կազմակերպությունների հետ, իր աշխատանքներում ներգրավում է հասարակության բոլոր խավերն, հնարավորություն է ընձեռում յուրաքանչյուր մասնագետի անմիջականորեն մասնակցելու տեսչության գործունեությանը:

 

II. Տեսչության խնդիրները և գործառույթները

 

5. Տեսչության խնդիրներն են`

ա) Հայաստանի Հանրապետության պետական լեզվի շահերի պաշտպանությունը, լեզվի ասպարեզում պետական քաղաքականության կենսագործումը.

բ) «Լեզվի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի կատարման վերահսկողությունը:

6. Տեսչությունն իրականացնում է հետևյալ գործառույթները`

ա) մշտական վերահսկողություն է սահմանում բոլոր բնագավառներում լեզվի պաշտոնական և հրապարակային գործածության նկատմամբ.

բ) մշակում և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության հաստատմանն է ներկայացնում Հայաստանի Հանրապետության լեզվական քաղաքականության պետական ծրագիրը, վերահսկում դրա կատարման ընթացքը.

գ) խրախուսում է հայերենի հիմքերից բխող լեզվաշինությունը.

դ) վերահսկում է լեզվական ուսուցման դրվածքը Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող կրթադաստիարակչական հաստատություններում.

ե) վերահսկողություն է իրականացնում պետական լեզվի բնականոն գործառնության և ներդաշնակ զարգացման համար տեխնիկական, տնտեսական, կազմակերպական ու իրավական պայմանների ապահովման նկատմամբ.

զ) սահմանված կարգով կատարում է պաշտոնատար անձանց և սպասարկման առանձին ոլորտների աշխատողների լեզվական իմացության ստուգում.

է) կազմակերպում է հայերենի ուսուցման, մեթոդական-խորհրդատվական ծառայություններ.

ը) իրականացնում է միջազգային համագործակցություն լեզվական քաղաքականության ասպարեզում.

թ) նախապատրաստում է լեզվաքաղաքականության վերաբերյալ առաջարկություններ և դրանք ներկայացնում հանրապետության սոցիալական և տնտեսական զարգացման ծրագրերում ընդգրկելու համար:

7. Տեսչությունը, Հայաստանի Հանրապետության և օտարերկրյա պետական մարմինների, ձեռնարկությունների, հիմնարկների ու կազմակերպությունների հետ համատեղ, մասնակցում է`

ա) Հայաստանի Հանրապետությունից դուրս բնակվող հայերի շրջանում հայոց լեզվի պահպանմանը, տարածմանը և զարգացմանը.

բ) պետական լեզվի և, դրա հիման վրա, այլ լեզուների իմացության քարոզչությանը.

գ) փախստականների և այլազգիների համար լեզվական ուսուցման հատուկ ծրագրերի մշակմանը.

դ) հայոց լեզվի դպրոցական ծրագրերի և դասագրքերի, հայերեն բնագիր դասագրքերի ու ձեռնարկների, ինքնուսույցների, բառարանների, զրուցարանների ստեղծման աշխատանքներին:

8. Իր առջև դրված խնդիրների և գործառույթների կատարման նպատակով տեսչությունը «Լեզվի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի համաձայն`

ա) սահմանում է հայերենի անաղարտության գործնական չափանիշները.

բ) չափորոշում է մամուլում ու զանգվածային լրատվության մյուս միջոցներում պետական և օտար լեզուների գործառնության փոխհարաբերությունը.

գ) Հայաստանի Հանրապետության կառավարության հաստատմանն է ներկայացնում պաշտոնատար անձանց ու սպասարկման առանձին ոլորտների աշխատողների` պետական լեզվի իմացության գնահատման չափանիշները, ստուգման եղանակները և ժամկետները.

դ) անցկացնում է հասարակական կարծիքի պարբերական ուսումնասիրություններ, հարցումներ, սոցոլոգիական հետազոտություններ` նվիրված լեզվաքաղաքականության ասպարեզում որոշակի ձեռնարկումների նկատմամբ հասարակության զանազան խավերի դիրքորոշման պարզաբանմանը:

 

III. Տեսչության աշխատանքի կազմակերպումը

 

9. Տեսչությունը ղեկավարվում է Հայաստանի Հանրապետության գործող օրենսդրությամբ, ինչպես նաև սույն կանոնադրությամբ, ու դրանց հիման վրա և ի կատարումն դրանց, իր իրավասության սահմաններում, հրապարակում է հրամաններ, հրահանգներ և տալիս ցուցումներ, ստուգում է դրանց կատարումը:

10. Տեսչության աշխատանքը գլխավորում է տեսչության պետը, որին պաշտոնի է նշանակում և ազատում պաշտոնից Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը` Հայաստանի Հանրապետության Գերագույն խորհրդի կրթության և գիտության, լեզվի և մշակույթի հարցերի մշտական հանձնաժողովի համաձայնությամբ:

11. Տեսչության պետն ունի տեղակալ, որին պաշտոնի է նշանակում և ազատում պաշտոնից Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը` տեսչության պետի ներկայացմամբ:

12. Տեսչության պետը`

ա) ղեկավարում է տեսչության գործունեությունը.

բ) պատասխանատվություն է կրում տեսչության խնդիրների և գործառույթների կատարման համար.

գ) սահմանում է պետի տեղակալի, տեսչության կառուցվածքային ստորաբաժանումների ղեկավարների իրավասության և պատասխանատվության շրջանակները.

դ) հաստատում է տեսչության կառուցվածքը, հաստիքային ցուցակը.

ե) առաջարկում է տեսչության կոլեգիայի անդամների թվաքանակը և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության հաստատմանն է ներկայացնում կոլեգիայի անդամների անհատական կազմը.

զ) կազմակերպում և ղեկավարում է տեսչության կոլեգիայի նիստերը.

է) հաստատում է լեզվաշինության ատյանի անհատական կազմը և կանոնադրությունը` համաձայնեցնելով Հայաստանի Հանրապետության կառավարության հետ.

ը) իրականացնում է օրենսդրությամբ սահմանված այլ իրավասություններ:

13. Տեսչության պետի բացակայության ընթացքում նրա պարտականությունները կատարում է տեղակալը:

14. Տեսչության կոլեգիայի կազմում ընդգրկվում են պետը և տեղակալը (տեղակալները)` ի պաշտոնե, այլ ղեկավար աշխատողներ, ինչպես նաև այլ նախարարությունների ու գերատեսչությունների ղեկավար կամ պատասխանատու աշխատողներ:

Տեսչության կոլեգիայի նիստերն անցկացվում են ըստ անհրաժեշտության, սակայն ոչ պակաս, քան ամիսը երկու անգամ:

15. Տեսչության կոլեգիան մշակում է պետական լեզվաքաղաքականության հիմնադրույթները, քննարկում է կարևորագույն հրամանների և հրահանգների նախագծերը, քննության է առնում կադրերի ընտրության ու օգտագործման հարցերը, հաստատում է տեսչության կառուցվածքային ստորաբաժանումների աշխատանքային ծրագրերը, լսում է տեսչության ղեկավարների հաշվետվությունները և գնահատական տալիս նրանց աշխատանքին:

16. Տեսչության կոլեգիայի որոշումներն իրականացվում են տեսչության պետի հրամաններով: Պետի և կոլեգիայի միջև տարաձայնության պարագայում պետը կենսագործում է իր որոշումը` ծագած տարաձայնությունների մասին տեղեկացնելով Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանը:

17. Լեզվաշինության ատյանը տեսչության գիտական խորհուրդն է, որը քննության է առնում հայերենի տերմինաբանության հարցերը և դրանց վերաբերյալ առաջարկություններ ներկայացնում տեսչության կոլեգիային:

18. Տեսչությունը կապեր է հաստատում և փորձի փոխանակում կազմակերպում օտարերկրյա պետությունների համանման մարմինների հետ:

19. Տեսչության կենտրոնական ապարատի աշխատողների թվաքանակը և աշխատանքի վարձատրության տարեկան ֆոնդը հաստատվում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից:

20. Տեսչությունը իրավաբանական անձ է, ունի Հայաստանի Հանրապետության պետական զինանշանի պատկերով և իր անվամբ կնիք:

Փոփոխման պատմություն
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան
12.11.1999, N 689 23.11.1999, N 43
Փոփոխված ակտ
Փոփոխող ակտ Համապատասխան ինկորպորացիան