ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ
23 փետրվարի 2017 թվականի N 190-Ն
«ԴԻԼԻՋԱՆ» ԱԶԳԱՅԻՆ ՊԱՐԿԻ 2017-2026 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՊԼԱՆԸ ԵՎ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆՆ ՈՒՂՂՎԱԾ ԱՌԱՋՆԱՀԵՐԹ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Ղեկավարվելով «Բնության հատուկ պահպանվող տարածքների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 8-րդ հոդվածի «գ» կետով` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.
1. Հաստատել`
1) «Դիլիջան» ազգային պարկի 2017-2026 թվականների կառավարման պլանը` համաձայն N 1 հավելվածի.
2) «Դիլիջան» ազգային պարկի կառավարմանն ուղղված առաջնահերթ միջոցառումները՝ համաձայն N 2 հավելվածի:
2. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:
Հայաստանի Հանրապետության |
Կ. Կարապետյան |
2017 թ. մարտի 1 |
Հավելված N 1 ՀՀ կառավարության 2017 թվականի փետրվարի 23-ի N 190-Ն որոշման |
«ԴԻԼԻՋԱՆ» ԱԶԳԱՅԻՆ ՊԱՐԿԻ 2017-2026 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՊԼԱՆԸ
I. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ
1. «Դիլիջան» ազգային պարկը (այսուհետ` ազգային պարկ) գտնվում է Հայաստանի Հանրապետության հյուսիս-արևելքում:
2. Ազգային պարկն ունի 33765 հեկտար տարածք և հիմնականում զբաղեցնում է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզը փոքր հատվածներով, նաև՝ Լոռու և Գեղարքունիքի մարզերը: Այն տարածվում է մի քանի լեռնաշղթաների լանջերին՝ 1070մ- 2900մ բարձրությունների վրա: Այն ունի նաև 8167 հեկտար պահպանման գոտի:
3. «Դիլիջան» ազգային պարկի և «Դիլիջան» ազգային պարկ» պետական ոչ առևտրային կազմակերպության (այսուհետ` ՊՈԱԿ) կանոնադրությունները հաստատվել են Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2002 թվականի մայիսի 11-ի N 920-Ն որոշմամբ:
4. «Դիլիջան» ազգային պարկի գոտևորումը, սահմանները, սահմանների նկարագրությունը, զբոսաշրջային երթուղիները սահմանված են Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թվականի հունվարի 18-ի N 204-Ն որոշմամբ:
5. «Դիլիջան» ազգային պարկը ներառում է լանդշաֆտային յոթ հիմնական գոտիներ՝ անապատային, կիսաանապատային, չոր տափաստանային, տափաստանային, անտառային, ենթաալպյան և ալպյան, որոնք ներառում են բարձր լեռնային գագաթներ, բերրի հովիտներ, անտառներ և գեղատեսիլ գոյացություններ՝
Քարտեզ 1. «Դիլիջան» ազգային պարկ
1) ազգային պարկը վաղուց հայտնի է իր անտառային լանդշաֆտով, բուժիչ հանքային ջրերի աղբյուրներով, ինչպես նաև բնական և պատմաճարտարապետական հուշարձաններով: Գլոբալ համատեքստում այն գտնվում է «Կովկասյան կիզակետում», որը ԲՀՀ-ի ու Կենսաբազմազանության միջազգային պահպանության (Conservation International) կազմակերպության կողմից կենսաբազմազանության առումով ճանաչվել է աշխարհի կարևորագույն վայրերից մեկը: Տարածաշրջանային, ազգային և տեղական տիրույթում այն ունի դեռևս չօգտագործված, սակայն զարգացման մեծ տնտեսական ներուժ, որի կիրառումը կնպաստի գյուղական համայնքների տնտեսության խթանմանը, իսկ ազգային պարկի բրենդավորումն այն կարող է դարձնել որպես նշանակալի զբոսաշրջային վայր.
2) ազգային պարկի և հարակից համայնքների առանձնահատուկ արժեքներն են՝
N |
Արժեքներ |
1. |
Հարուստ կենսաբազմազանությունը |
2. |
Բնական անտառները |
3. |
Բնական ջրատարածքները (լճեր, լեռնային գետեր, ջրվեժներ) |
4. |
Լանդշաֆտային բազմազանությունը (ֆիզիկական միջավայր) |
5. |
Հանքային ջրի աղբյուրները |
6. |
Տեսարժան վայրերը (պատմամշակութային արժեքները) |
7. |
Համեմատաբար տաք և խոնավ կլիման՝ առանձնահատուկ միկրոկլիմայով |
8. |
Բերրի հողերը, բնական գյուղատնտեսությունը (ագրոէկոհամակարգեր) |
3) Բարձրությունների մեծ տատանումները, լավ արտահայտված ուղղահայաց գոտևորումը, տարբեր լանջային փռվածքները և խիստ մասնատված տեղանքը պարկի տարածքն օժտել են բնական պայմանների բացառիկ բազմազանությամբ: 1200-1800 մ բարձրության վրա գտնվող լեռնային միջին գոտին հիմնականում ծածկված է կաղնու և հաճարենու անտառներով: Բարձր լեռնային գոտուն բնորոշ են նոսր անտառները և բարձր խոտաբույսերը՝ փռված 1900 մ բարձրության վրա: Տարածքն աչքի է ընկնում բարենպաստ կլիմայական պայմաններով և ռեկրեացիոն ռեսուրսներով: Պարկը հանդիսանում է 1150 տեսակի անոթավոր բույսերի (այդ թվում՝ նաև յոթ էնդեմիկ տեսակների), ինչպես նաև 286 տեսակի ողնաշարավոր կենդանիների կենսամիջավայր: Բնության ժառանգության տարածքներ են համարվում Աղավնավանքի կենու պուրակը, Հաղարծնի հաճարենու և Խաչարձանի կաղնու անտառները, Պարզ և Գոշի (Տզրկա) լճերը.
4) այստեղ են գտնվում նաև մի շարք մշակութային հուշարձաններ և այլ մշակութային արժեքներ, որոնցից կարևորվում են Հաղարծնի վանքը (10-13-րդ դարեր), Գոշավանքը (12-13-րդ դարեր), Ջուխտակվանքը (11-13-րդ դարեր), Մաթոսավանքը (10-13-րդ դարեր), Աղավնավանքը (11-րդ դար).
5) ազգային պարկի հողային ծածկույթը՝ ըստ անտառների, արոտավայրերի, խոտհարքների, ժայռերի և քարքարոտ տարածքների (որոնք կարևոր են անգղերի, արծիվների և այլ թռչունների բնադրման և բնակության համար), թփուտների, վարելահողերի, լճերի, գետերի և բնությունից օտարված հողերի (հիմնականում վերաբերում է ճանապարհներին) ներկայացված է ստորև.
Քարտեզ 2. ԴԱՊ-ի հողային ծածկույթը
6. «Դիլիջան» ազգային պարկի էկոհամակարգերի և կենսաբազմազանության հիմնական սպառնալիքներն են՝
1) ենթակառուցվածքների ոչ համաչափ զարգացումը.
2) ապօրինի ծառահատումները.
3) կենդանիների արածեցումը.
4) չկարգավորված զբոսաշրջությունը և ռեկրեացիան.
5) աղտոտումը.
6) որսագողությունը և անօրինական ձկնորսությունը.
7) բույսերի չհամակարգված հավաքը.
8) սողանքները (այդ թվում՝ քարաթափումները).
9) օտարածին (ինվազիվ) տեսակները և հիվանդությունները.
10) հրդեհները.
11) կլիմայի փոփոխությունը.
12) քաղաքաշինական նպատակով հողերի տրամադրման անհրաժեշտությունը, այդ թվում՝ պարկի կառուցապատման ամբողջական հայեցակարգի և գլխավոր հատակագծի մշակման խնդիրները:
7. Ըստ «Դիլիջան» ազգային պարկի տեսլականի՝ ակնկալվում է, որ մինչև 2030 թվականը, «Դիլիջան» ազգային պարկը կլինի որպես ճանաչված բնության հատուկ պահպանվող տարածք և լիովին կհամապատասխանի Բնության պահպանության միջազգային միության կողմից 2-րդ կատեգորիայի պահանջներին և հաջողությամբ կպահպանվի կազմակերպության աշխատակիցների և պահպանման գոտու համայնքների համատեղ կառավարման միջոցով: «Դիլիջան» ազգային պարկը և դրա պահպանման գոտին կընդլայնեն նաև տնտեսական հնարավորությունները՝ հողերի կայուն օգտագործման և էկոլոգիապես անվնաս արդյունաբերության շնորհիվ: Զբոսաշրջությունը հիմնականում կզարգանա՝ կենտրոնանալով տարածաշրջանի բազմաթիվ բնության և մշակութային/պատմական տեսարժան վայրերի վրա և զբոսաշրջության ոլորտում նոր աշխատատեղերի ստեղծման միջոցով կնպաստի կենսամակարդակի աճին: «Դիլիջան» ազգային պարկը և մերձակա համայնքները կծառայեն որպես բնապահպանությունը և կայուն հողօգտագործումը համատեղող մոդել Հայաստանի Հանրապետությունում:
II. ԱԶԳԱՅԻՆ ՊԱՐԿԻ ՎԵՐԱԳՈՏԵՎՈՐՈՒՄԸ ՄԻՆՉԵՎ 2021 ԵՎ ՄԻՆՉԵՎ 2026 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԸ
8. Սույն կառավարման պլանի գերակա նպատակն է ազգային պարկի գոտևորումն առավելագույնս համապատասխանեցնել Բնության պահպանության միջազգային միության կողմից 2-րդ կատեգորիայի համար սահմանված չափորոշիչներին: Սա նշանակում է, որ ազգային պարկի ընդհանուր տարածքի 75 տոկոսը պետք է կառավարվի Բնության պահպանության միջազգային միության 2-րդ կատեգորիայի հիմնական դրույթներին համապատասխան, այն է՝ ազգային պարկ, որտեղ էկոհամակարգերը պահպանվում են հիմնականում ռեկրեացիայի նպատակով:
9. «Դիլիջան» ազգային պարկի վերագոտևորումը նախատեսվում է իրականացնել 2 փուլով` համաձայն սույն հավելվածի NN 1, 2, 3 աղյուսակների և 3-րդ, 4-րդ քարտեզների:
10. «Դիլիջան» ազգային պարկի վերագոտևորման մանրամասն նկարագրությունը սահմանված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2017 թվականի փետրվարի 23-ի նիստի N 8 արձանագրության «Դիլիջան» ազգային պարկի 2017-2026 թվականների կառավարման պլանի միջոցառումների ծրագրին հավանություն տալու մասին» արձանագրային որոշմամբ:
Աղյուսակ N 1
«Դիլիջան» ազգային պարկի գոտիների նախատեսված փոփոխությունները
Գոտիներ |
Տարածքը՝ մինչև 2021 թ. |
Տարածքը՝ մինչև 2026 թ. | ||
հեկտար |
% |
հեկտար |
% | |
Արգելոցային |
9,244.0 |
27.4 |
13,593.1 |
40.3 |
Արգելավայրային |
8,408.3 |
24,9 |
8,408.3 |
24,9 |
Ռեկրեացիոն |
1,724.1 |
5.1 |
1,724.1 |
5.1 |
Տնտեսական |
14,287.0 |
42.3 |
10,039.5 |
29.7 |
Վերականգնվող տարածք |
101.6 |
0.3 |
0 |
0 |
Պահպանվող (բուֆերային) |
18,920 |
չի հաշվառվում ԱՊ-ի տարածքում |
18,920 |
չի հաշվառվում ԱՊ-ի տարածքում |
Քարտեզ 3
«Դիլիջան» ազգային պարկի առաջարկվող վերագոտևորումը՝ մինչև 2021 թ.
Աղյուսակ N 2
Առաջարկվող տարածքների ցանկ, որոնք կներառվեն արգելավայրային (ԱՎ) և արգելոցային (ԱՑ) գոտիներում՝ մինչև 2021 թ.
Պահպանության տեղամասը |
Համարը/ |
Նշումը |
Գոտին |
1 |
2 |
3 |
4 |
Աղավնավանք |
15 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
16 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
17 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
18 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
32 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
33 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
34 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
35 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
36 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
37 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
38 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
39 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
40 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
41 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
42 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
43 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
44 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Աղավնավանք |
45 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
4 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
9 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
10 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
11 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
15 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
16 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
17 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
20 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
21 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
22 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
29 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
30 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
31 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
32 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
35 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
36 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
37 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
38 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
39 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
40 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
41 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
42 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Դիլիջան |
44 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Գոշ |
20 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
21 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
22 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
23 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
24 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
25 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
26 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
30 |
ամբողջությամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
32 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
33 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
34 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
35 |
մասամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Գոշ |
36 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
1 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ և տնտեսական |
Հաղարծին |
3 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ և տնտեսական |
Հաղարծին |
4 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ և տնտեսական |
Հաղարծին |
5 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ և տնտեսական |
Հաղարծին |
6 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Հաղարծին |
7 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Հաղարծին |
9 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Հաղարծին |
10 |
մասամբ ԱՎ և ԱՑ |
փոքր հատված ԱՑ |
Հաղարծին |
17 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
18 |
մասամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
19 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Հաղարծին |
20 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
Հաղարծին |
21 |
մասամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
22 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
43 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
44 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
45 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
46 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
47 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
48 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Հաղարծին |
49 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Շամախյան |
1 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
փոքր հատված ԱՑ |
Շամախյան |
2 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Շամախյան |
3 |
մասամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
4 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
5 |
մասամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
18 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
19 |
մասամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
20 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Շամախյան |
21 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
փոքր հատված ԱՑ |
Շամախյան |
22 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
23 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
26 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Շամախյան |
27 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Շամախյան |
28 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Շամախյան |
30 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Շամախյան |
31 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Շամախյան |
32 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Շամախյան |
35 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Շամախյան |
37 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Շամախյան |
38 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
43 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Շամախյան |
44 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Շամախյան |
45 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ ԱՑ |
Շամախյան |
47 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
փոքր հատված ԱՑ |
Շամախյան |
48 |
փոքր հատվածում ԱՎ |
տնտեսական |
Շամախյան |
52 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական |
Շամախյան |
53 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
.
Քարտեզ 4
«Դիլիջան» ազգային պարկի առաջարկվող վերագոտևորումը՝ մինչև 2026 թ.
Աղյուսակ N 3
Առաջարկվող տարածքների ցանկ, որոնք կներառվեն արգելավայրային (ԱՎ) և արգելոցային (ԱՑ) գոտիներում՝ մինչև 2026 թ.
Պահպանության տեղամասը |
Համարը/ |
Նշումը |
Գոտին | |||
1 |
2 |
3 |
4 | |||
Աղավնավանք |
15 |
մասամբ ԱՎ և ԱՑ |
գրեթե ամբողջությամբ տնտեսական | |||
Աղավնավանք |
16 |
մասամբ ԱՎ և ԱՑ |
գրեթե ամբողջությամբ տնտեսական | |||
Աղավնավանք |
17 |
մասամբ ԱՎ և ԱՑ |
գրեթե ամբողջությամբ տնտեսական | |||
Աղավնավանք |
18 |
մասամբ ԱՎ և ԱՑ |
գրեթե ամբողջությամբ տնտեսական | |||
Դիլիջան |
5 |
մասամբ ԱՑ |
մասամբ վերականգնման | |||
Դիլիջան |
6 |
մասամբ ԱՑ |
մասամբ վերականգնման և տնտեսական | |||
Դիլիջան |
7 |
մասամբ ԱՑ |
մասամբ վերականգնման | |||
Դիլիջան |
8 |
մասամբ ԱՑ |
մասամբ վերականգնման | |||
Դիլիջան |
9 |
մասամբ ԱՑ |
մասամբ վերականգնման և տնտեսական | |||
Դիլիջան |
10 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
մասամբ վերականգնման և տնտեսական | |||
Դիլիջան |
11 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
14 |
մասամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
15 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
16 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
17 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
18 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
19 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
20 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
21 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
22 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
23 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
24 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
25 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
26 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Դիլիջան |
34 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
20 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
21 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
22 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
23 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
25 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
26 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
32 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
33 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
34 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
35 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Գոշ |
36 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
23 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
25 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
26 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
28 |
մասամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
41 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
42 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
43 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
44 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
45 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
46 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
47 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
48 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Հաղարծին |
49 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
9 |
մասամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
10 |
մասամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
11 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
12 |
մասամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
16 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
30 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
31 |
մասամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
32 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
35 |
ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
36 |
ամբողջությամբ ԱՑ |
տնտեսական | |||
Շամախյան |
37 |
գրեթե ամբողջությամբ ԱՎ և ԱՑ |
տնտեսական |
III. ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԵՎ ԲՆՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
11. Ազգային պարկի հարակից պահպանման գոտում տեղակայված 10 բնակավայրերը (Դիլիջան քաղաքը և 9 գյուղական բնակավայրերը) տեղաբաշխված են երեք տարբեր մարզերում, ինչը որոշակի խնդիրներ է առաջացնում տեղական իշխանությունների և ազգային պարկի միջև փոխհարաբերություններում: Ազգային պարկի կառավարման պլանում հաշվի է առնվել այս հանգամանքը՝ թե հնարավորությունների ընձեռման, և թե խոչընդոտների հարուցման տեսանկյունից:
12. Ազգային պարկն ունի լավ հնարավորություններ էկոտուրիզմի և բնապահպանական կրթության զարգացման, ինչպես նաև ժամանցի (ռեկրեացիայի) կազմակերպման համար: Ազգային պարկի գործառույթներն առաջիկայում պետք է ուղղորդվեն պարկի եզակի անտառների, լանդշաֆտների և կենսաբազմազանության, ինչպես նաև բնական և մշակութային հուշարձանների պահպանության արդյունավետության բարձրացմանը՝ ի շահ բնության և բնակչության:
13. Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեից և ԴԱՊ-ի սեփական աղբյուրներից ստացվող ֆինանսական միջոցների մեծ մասն ուղղվում է աշխատավարձին և այլ գործառնական ծախսերին (կոմունալ ծախսեր, պահպանություն և այլն) և մնացած գումարը բավարար չէ ներդրումներ կատարելու համար: Ֆինանսավորման շարունակականությունը և ավելացումը, ինչպես նաև զբոսաշրջային գործունեության խթանման արդյունքում սեփական եկամուտների աճն զգալիորեն կբարելավեն ազգային պարկի ֆինանսական վիճակը:
14. Առաջիկա հինգ տարիների ընթացքում եկամուտները կլինեն համեմատաբար կայուն: Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեից եկամուտների էական ավելացում չի նախատեսվում, սակայն ֆինանսավորման ծավալները ենթակա են ճշգրտման՝ համաձայն ամեն տարվա համար նախատեսվող բյուջեի: Թեև կառավարման պլանով ազգային պարկի տնտեսական գործառույթներից ձևավորվող սեփական եկամուտների զգալի աճ չի նախատեսվում, այնուամենայնիվ, ակնկալվում է էկոտուրիզմից ստացվող եկամուտների աստիճանական աճ, որը ենթադրվում է ստանալ ազնվացեղ եղջերուների բազմացման նոր ստեղծվելիք կենտրոնի գործունեության արդյունքում:
15. Խիստ անհրաժեշտություն է առաջանում գործընկերային հարաբերություններ զարգացնել տարբեր կազմակերպությունների հետ և ձեռք բերել լրացուցիչ ֆինանսավորում: «Դիլիջան» ազգային պարկի նախատեսվող ծրագրերի իրականացման համար պահանջվող ներդրումների մի մասը կարող է հատկացվել տեղական հասարակական կազմակերպությունների, գործարար հատվածի կողմից և Հայաստանի Հանրապետության օրենքով չարգելված այլ աղբյուրներից:
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության աշխատակազմի ղեկավար-նախարար |
Դ. Հարությունյան |
Հավելված N 2 ՀՀ կառավարության 2017 թվականի փետրվարի 23-ի N 190-Ն որոշման |
«ԴԻԼԻՋԱՆ» ԱԶԳԱՅԻՆ ՊԱՐԿԻ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆՆ ՈՒՂՂՎԱԾ
ԱՌԱՋՆԱՀԵՐԹ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԸ
NN |
Միջոցառման անվանումը |
Պատասխանատու մարմինը |
Կատարման ժամկետները |
1. |
Ազգային պարկի |
ՀՀ բնապահպանության նախարարություն |
2017 թ. և շարունակական |
2. |
Ազգային պարկի պահպանության ծրագիր |
ՀՀ բնապահպանության նախարարություն |
2107 թ. և շարունակական |
3 |
Ազգային պարկի մոնիթորինգի և գիտական աշխատանքների ծրագիր |
ՀՀ բնապահպանության նախարարություն |
2018 թ. |
4. |
Ազնվացեղ եղջերուի վերաբնակեցման ծրագիր |
ՀՀ բնապահպանության նախարարություն |
2017 թ. և |
5. |
Ազգային պարկի այցելուների ծրագիր |
ՀՀ բնապահպանության նախարարություն |
2017 թ. և |
6. |
Կրթության և հանրային իրազեկման ծրագիր |
ՀՀ բնապահպանության նախարարություն |
2017 թ. և |
7. |
«Դիլիջան» ազգային պարկի սահմանների և գոտիների հստակեցում և համապատասխան իրավական ակտերում դրանց ամրագրում |
ՀՀ բնապահպանության նախարարություն |
մինչև 2021 թ. |
Նշված միջոցառումները մանրամասնորեն նկարագրված են Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2017 թվականի փետրվարի 23-ի նիստի N 8 արձանագրության «Դիլիջան» ազգային պարկի 2017-2026 թվականների կառավարման պլանի միջոցառումների ծրագրին հավանություն տալու մասին» արձանագրային որոշման մեջ:
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության աշխատակազմի ղեկավար-նախարար |
Դ. Հարությունյան |