Գլխավոր տեղեկություն
Համար
թիվ 52-Ա
Տիպ
Որոշում
Ակտի տիպ
Base act (13.03.2015-till now)
Կարգավիճակ
Գործում է
Սկզբնաղբյուր
ՀՀԳՏ 2015.04.29/10(522).1 Հատուկ բաժին
Ընդունող մարմին
Կենտրոնական բանկի խորհուրդ
Ընդունման ամսաթիվ
12.03.2015
Ստորագրող մարմին
Կենտրոնական բանկի նախագահ
Ստորագրման ամսաթիվ
12.03.2015
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
13.03.2015

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ԽՈՐՀՈՒՐԴ

12 մարտի 2015 թ.

թիվ 52-Ա

Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ

 

«ՏԻԳՏԱԹ» ՍԱՀՄԱՆԱՓԱԿ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅԱՄԲ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅԱՆ (ԼԻՑԵՆԶԻԱ ԹԻՎ 605) ՓՈԽԱՆԱԿՄԱՆ ԿԵՏԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋՈՑ ԿԻՐԱՌԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Նկարագրական մաս

Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի (այսուհետ` Կենտրոնական բանկ) Ֆինանսական վերահսկողության վարչության կողմից 2015 թվականի հունվարի 3-ին «Տիգտաթ» ՍՊԸ (լիցենզիա թիվ 605) փոխանակման կետում (այսուհետ՝ փոխանակման կետ) իրականացված ստուգման արդյունքում հայտնաբերվել և 2015 թվականի հունվարի 26-ի թիվ 605/1 արձանագրության 1-ին կետով արձանագրվել է «Տիգտաթ» ՍՊԸ (լիցենզիա թիվ 605) փոխանակման կետի կողմից թույլ տրված հետևյալ խախտումը.

1. Փոխանակման կետը 300 ԱՄՆ դոլարի վաճառքի գործարքի վերաբերյալ անդորրագիր չի տրամադրել:

Նշված փաստը հանգեցնում է «Արժութային կարգավորման և արժութային վերահսկողության մասին» ՀՀ օրենքի 7-րդ հոդվածի 9-րդ մասով, ինչպես նաև Կենտրոնական բանկի խորհրդի 2007 թվականի մայիսի 15-ի թիվ 138-Ն որոշմամբ հաստատված «Արտարժույթի առուվաճառքի գործառնությունների լիցենզավորումը և կարգավորումը» կանոնակարգ 10-ի 75-րդ կետերով սահմանված պահանջների խախտմանը:

Վերը նշված արձանագրության 2-րդ կետով արձանագրված խախտման մասով սկսված վարույթով համապատասխան պատասխանատվության միջոց կիրառելու հարցը գործող օրենսդրության համաձայն վերապահված է ՀՀ կենտրոնական բանկի նախագահին:

 

Պատճառաբանական մաս

Կենտրոնական բանկի Ֆինանսական վերահսկողության վարչության 2015 թվականի հունվարի 27-ի թիվ 13-22/000122-15 ծանուցմամբ Փոխանակման կետին ուղարկվել է վերը նկարագրված խախտման վերաբերյալ՝ 2015 թվականի հունվարի 26-ի թիվ 605/1 արձանագրությունը: Ծանուցմամբ փոխանակման կետը տեղեկացվել է Կենտրոնական բանկի լիցենզավորման ու վերահսկողության հանձնաժողովի նիստին թույլ տրված խախտման հարցի քննարկմանը մասնակցելու իրավունքի մասին, և հաշվի առնելով փոխանակման կետի շահերը, առաջարկվել է հանձնաժողովին ներկայացնել պատասխանատվության միջոցի ընտրության հարցում փոխանակման կետի կարծիքը, ինչպես նաև առաջարկվել է ներկայացնել բացատրություններ:

 

Փոխանակման կետի բացատրությունները

Փոխանակման կետը 2015 թվականի փետրվարի 4-ի գրությամբ առարկել է արձանագրված խախտմանը, մասնավորապես նշել է, որ փոխանակման կետը ստուգվել է այն ժամանակ, երբ վերջինս ժամանակավորապես չի աշխատել, որի մասին նախապես գրավոր հայտնել է Կենտրոնական բանկին: Բացի այդ, հայտնել է, որ գործարքը կատարվել է փոխանակման կետի աշխատակից չհանդիսացող անձի կողմից, այսինքն՝ փոխանակման կետի մասնակցությունը գործարքում բացակայում է, ուստի արձանագրված խախտումները չեն բխում օրենսդրության պահանջներից: Փոխանակման կետը խնդրել է վարույթը կարճել, իսկ ներկայացված բացատրությունները հիմնավոր չհամարելու դեպքում՝ կիրառել օրենսդրությամբ սահմանված պատասխանատվության միջոցներից փոխանակման կետի գործունեության լիցենզիայի ուժը կորցրած ճանաչումը: Փոխանակման կետի լիազոր ներկայացուցիչը Կենտրոնական բանկի լիցենզավորման ու վերահսկողության հանձնաժողովի նիստին ներկայացրել է նույնաբովանդակ բացատրություններ, մասնավորապես նշել է, որ այն անձը, որը կատարել է խախտումները, չի համարվում «ՀՀ Կենտրոնական բանկի մասին» և «Արժութային կարգավորման և վերահսկողության մասին» ՀՀ օրենքներով սահմանված պատասխանատվության սուբյեկտ, ով կարող է լինել լիցենզիա ունեցող կազմակերպության աշխատակիցը:

 

Կենտրոնական բանկի դիրքորոշումը

Կենտրոնական բանկը հիմնավոր չի համարել ներկայացված բացատրությունները, քանի որ Փոխանակման կետը չի ներկայացրել բավարար իրավական հիմնավորումներ խախտումը` որպես այդպիսին չորակելու և վարույթը կարճելու համար: Բացի այդ, Կենտրոնական բանկի վերստուգող խմբի կողմից պարզվել են հետևյալ փաստերը.

Փոխանակման կետն իր իսկ կողմից հայտարարված չաշխատելու ժամերին բաց է եղել, տարադրամի փոխարժեքները արտացոլված են եղել վահանակում:

Փոխանակման կետի կողմից իրականացված գործարքը, որի համար անդորրագիր չի տրամադրվել, կատարվել է Փոխանակման կետի դրամարկղից:

Գործարք կատարողը հանդես է եկել որպես Փոխանակման կետի աշխատակից, ինչը հիմնավորվել է նաև Կենտրոնական բանկի վերստուգող խմբի կողմից:

Սույն որոշման նկարագրական մասի 1-ին կետում նկարագրված խախտումը թույլ տալու համար փոխանակման կետի նկատմամբ պատասխանատվության միջոցները նախատեսված են «Արժութային կարգավորման և արժութային վերահսկողության մասին» ՀՀ օրենքի 10-րդ հոդվածի 6-րդ մասով, որի համաձայն՝ արտարժույթի առուվաճառք իրականացնող անձանց (փոխանակման կետերի) կողմից իրենց հաճախորդներին արտարժույթի առք ու վաճառքի գործառնությունները հավաստիացնող փաստաթուղթ (անդորրագիր) չտրամադրելու դեպքում Կենտրոնական բանկը նշանակում է տուգանք` նվազագույն աշխատավարձի չորսհազարապատիկի չափով կամ ուժը կորցրած է ճանաչում գործունեության լիցենզիան:

Հաշվի առնելով վերոգրյալը, ինչպես նաև այն հանգամանքը, որ փոխանակման կետն իր բացատրություններում խնդրել է պատասխանատվության միջոց կիրառելու դեպքում տուգանքի փոխարեն ընտրել «Արժութային կարգավորման և արժութային վերահսկողության մասին» ՀՀ օրենքով սահմանված այլընտրանքային տարբերակը, հիմք ընդունելով «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» ՀՀ օրենքի 2-րդ հոդվածի 3-րդ մասը և 20-րդ հոդվածի «ժզ» կետը, «Արժութային կարգավորման և արժութային վերահսկողության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 10-րդ հոդվածի 6-րդ մասը, ինչպես նաև հաշվի առնելով Կենտրոնական բանկի լիցենզավորման և վերահսկողության հանձնաժողովի եզրակացությունը (2014 թվականի փետրվարի 18-ի թիվ 8 արձանագրություն) և ղեկավարվելով «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» ՀՀ օրենքի 39.7-րդ հոդվածով՝ Կենտրոնական բանկի խորհուրդը որոշում է.

1. Սույն որոշման նկարագրական մասի 1-ին կետով նկարագրված խախտումը թույլ տալու համար ուժը կորցրած ճանաչել «Տիգտաթ» ՍՊԸ (լիցենզիա թիվ 605) փոխանակման կետի գործունեության լիցենզիան:

2. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում այն փոխանակման կետ մուտքագրվելու կամ փոխանակման կետի` սահմանված կարգով լիազորված անձին հանձնելու օրվան հաջորդող օրը:

3. Սույն որոշումը կարող է բողոքարկվել Հայաստանի Հանրապետության վարչական դատարան:

 

ՀՀ կենտրոնական բանկի նախագահ

Ա. Ջավադյան


2015 թ. մարտի 12
Երևան